خیره‌ کننده ‌ترین هتل‌ های کوهستانی، اقامت بر فراز کوه‌ ها (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
خیره‌ کننده ‌ترین هتل‌ های کوهستانی، اقامت بر فراز کوه‌ ها (قسمت اول)

تعدادی از خیره‌کننده‌ترین و نفس‌گیرترین اقامتگاه‌های دنیا، هزاران متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته‌اند. این هتل‌ها که یا در رشته‌کوه‌ها یا بر فراز صخره‌های سنگی قرار دارند، زیباترین چشم‌اندازهای دنیا را تقدیم نگاه مسافرانشان می‌کنند. در این مقاله با ۱۵ هتل بی‌نظیر دنیا که بر فراز کوهستان ساخته شده‌اند، آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

بدون شک، اقامت در دل کوهستان و بر فراز صخره‌های بلند، تجربه‌ی هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی خواهد بود؛ به‌خصوص برای علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران مناطق کوهستانی. در این هتل‌های لوکس و منحصربه‌فرد، همواره مناظر زیبایی از کوهستان چشم شما خودنمایی می‌کند. در ادامه با ۱۵ نمونه از این هتل‌ها در سراسر دنیا آشنا می‌شویم.

امانگانی (Amangani)

مکان: دره‌ی جکسون هول (Jackson Hole)، وایومینگ (Wyoming)

هتل کوهستانی

امانگانی که به‌معنای «خانه‌ی آرام» است، یکی از خیره‌کننده‌ترین اقامتگاه‌های کوهستانی دنیا است. این هتل چشم‌اندازهای بی‌نظیری از رشته‌کوه تیتان (Grand Teton) و دره‌ها و مراتع اطراف آن دارد.

هتل کوهستانی

مهمان‌ها می‌توانند در استخر فضای باز هتل از این منظره لذت ببرند یا چشم‌اندازهای زیبای اطراف را از یکی از سوئیت‌های مجلل هتل تماشا کنند. همچنین می‌توانند با خواندن کتاب در مورد فرهنگ اهالی بومی این منطقه، با محیط اطراف بیشتر آشنا شوند. مهمانان در کتابخانه‌ی این اقامتگاه که با چوب سرخ تزیین شده، می‌توانند مطالعه کنند یا در گالری‌های آن گشتی بزنند و هنرهای بومی را تماشا کنند. همچنین می‌توانند یکی از زیورآلات محلی را خریداری کنند و به‌عنوان یادگاری از سفر به کوهستان تیتان با خود ببرند.

وایومینگ، ایالتی در مناطق کوهستانی غرب ایالات متحده‌ی آمریکا است. جنگل ملی بریجر-تیتان (Bridger-Teton) نیز در این ایالت قرار دارد.

وایلدفلاور هال (Wildflower Hall)

مکان: رشته‌کوه هیمالیا در نزدیکی شیملا (Shimla)، هند

هتل کوهستانی

مناظر طبیعی بکر و تجهیزات آنتیک این هتل، آن را به یکی از بهترین اقامتگاه‌های کوهستانی دنیا تبدیل کرده است. دکوراسیون قدیمی و مناظر کوهستانی هیمالیا شما را به دل افسانه‌ها می‌برد.

هتل کوهستانی

گردشگران می‌توانند با پای پیاده در جنگل‌های اطراف گردش کنند یا در استخر آب گرم فضای باز این هتل، منظره‌ی قله‌های برفی را تماشا کنند. در مرکز اسپای این اقامتگاه نیز گردشگران از تماشای مناظر کوهستانی و درختان سرو لذت می‌برند. در روزهای زمستانی، اسکیت در پیست یخی اختصاصی هتل و در روزهای تابستانی، تیراندازی با کمان و کروکت در مراتع سرسبز اطراف، تکمیل‌کننده‌ی این سفر فراموش‌نشدنی خواهد بود.

اقامتگاه کوهستانی Vigilius

مکان: تیرول جنوبی (Tyrol)، ایتالیا

هتل کوهستانی

کسانی که دوست دارند چند روزی از شلوغی شهر دور باشند می‌توانند لذت اقامت در این اقامتگاه کوهستانی را تجربه کنند. این محدوده ماشین تردد نمی‌کند. گردشگران از تماشای جنگل‌های بکر، چشمه‌های متعدد و زیباترین منظار کوهستانی این منطقه، لذت خواهند برد.

هتل کوهستانی

این منطقه یک کلیسای قرن سیزدهمی هم دارد که به زیبایی آن افزوده است. برای غذاخوردن می‌توانید از رستوران لوکس این اقامتگاه استفاده کنید یا غذاهای محلی ساکنان محلی را بچشید که در اجاق‌های قدیمی کاشی‌کاری شده می‌پزند و به‌همراه کیک خانگی سرو می‌کنند. این اقامتگاه مرکز اسپا هم دارد که از آب‌ چشمه‌‌ی Vigiljoch استفاده می‌کنند که اهالی منطقه معتقدند این چشمه شفابخش است.

التو آدیجه (Alto Adige) نام دیگر تیرول جنوبی است. این منطقه یکی از دو استان منطقه‌ی خودمختار ترنتینو التو آدیجه در کشور ایتالیا است که مردم آن به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

اقامتگاه St. Regis Lhasa

مکان: تبت، چین

هتل کوهستانی

اگر می‌خواهید مناظر زیبای کوهستان هیمالیا را ببینید به این اقامتگاه سفر کنید. استخر این مجموعه، مشرف به دره‌های اطراف ساخته شده است. از این اقامتگاه می‌توانید با تورهای همراه با راهنما به قله اورست صعود کنید یا از صومعه‌ی ششصد ساله‌ی Tashilunpo دیدن کنید.

هتل کوهستانی

ناحیه‌ی تبت روی فلاتی بلند به نام فلات تبت قرار گرفته که میانگین ارتفاع آن ۴۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است و مرتفع‌ترین فلات جهان به شمار می‌رود. تبت در جنوب غربی چین و در مرز شمالی نپال واقع شده است و به‌دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد به آن «بام دنیا» می‌گویند.

اقامتگاه Sparkling Hill

مکان: ورنن (Vernon)، بریتیش کلمبیا

هتل کوهستانی

کریستال‌های درخشنده‌ی سواروفسکی و معماری خیره‌کننده‌ی این اقامتگاه، آن را به یکی از بهترین اقامتگاه‌های کوهستانی دنیا تبدیل کرده است.

هتل کوهستانی

تزیینات داخلی این هتل در کنار طبیعت بکر و زیبای اطراف از جمله کوهستان موناشی (Monashee) و دریاچه‌ی اوکاناگان (Okanagan)، دست به دست هم داده‌اند تا اقامتی بی‌نظیر را برای شما رقم بزنند. در استخر داخلی، مرکز اسپا و خانه‌ی اسکیموی این هتل که با کریستال‌های خیره‌کننده تزیین شده‌اند، سفرتان را تکمیل کنید.

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا است و در کنار اقیانوس آرام واقع شده است.

اقامتگاه Kasbah Tamadot

مکان: رشته‌کوه اطلس، مراکش

هتل کوهستانی

این اقامتگاه قبلا ویلای شخصی یک هنرمند ایتالیایی بود. این هتل در کوهپایه‌های کوهستان اطلس قرار گرفته و مشرف به دره‌ای است که رودی در آن جریان دارد.

هتل کوهستانی

این هتل، دو استخر بی‌انتها دارد، یک مجموعه‌ی شخصی از آثار هنرهای زیبا و صنایع دستی در آن به نمایش درآمده است. تفریحات هیجان‌انگیزی در این تفرجگاه برای گردشگران وجود دارد؛ از جمله گشت‌وگذار در کوهستان، نمایشگاه‌های صنایع دستی زنان محلی و بازدید از موزه‌ی طبیعی برای یادگرفتن در مورد طبیعت منطقه و فرهنگ بربرها.

رشته‌کوه اطلس، رشته‌کوهی در شمال آفریقا است که ۲٬۵۰۰ کیلومتر طول دارد و از کشورهای مراکش، الجزایر و تونس می‌گذرد. توبقال بلندترین قله‌ی این رشته‌کوه است و با ارتفاع ۴٬۱۶۷ متری در جنوب غربی مراکش قرار دارد. کوه‌های اطلس، سواحل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس را از صحرای بزرگ آفریقا جدا می‌کند. بربرها عمده‌ترین ساکنان این رشته‌کوه هستند.

لژ سالتو چیکو (Salto Chico)

مکان: پاتاگونیا، شیلی

هتل کوهستانی

این اقامتگاه که در کرانه‌های آبشار سالتو چیکو قرار گرفته، چشم‌اندازهای زیبایی از پارک ملی تورس دل پین (Torres del Paine) و رشته‌کوه Paine Massif دارد.

هتل کوهستانی

گردشگران می‌توانند از اسب‌سواری در محدوده‌ی وسیع این اقامتگاه لذت ببرند یا منظره‌های طبیعی اطراف را از سويیت‌های مجلل و اختصاصی هتل، تماشا کنند. همچنین با سفر به مناطق اطراف، می‌توانند فرهنگ و سبک زندگی اهالی منطقه را از نزدیک مشاهده کنند.

پاتاگونیا نام بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی را در بر می‌گیرد.

آلتاپورا (Altapura)

مکان: ول تورنس (Val Thorens)، فرانسه

هتل کوهستانی

این منطقه میزبان یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی دنیا است. گردشگران در سفر به این اقامتگاه از انواع و اقسام تفریحات کوهستانی و مناظر نفس‌گیر طبیعی کوهستان آلپ، لذت می‌برند.

هتل کوهستانی

علاوه بر اسکی تفریحات دیگری نیز در این اقامتگاه به گردشگران ارائه می‌شود از جمله رانندگی روی یخ و پرواز با پاراگلایدر بر فراز قله‌های باشکوه آلپ.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه