خانم ها، یک بار به تنهایی سفر کنید

مسعود حافظی
مسعود حافظی چهار شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
خانم ها، یک بار به تنهایی سفر کنید

تمامی خانم‌ها می‌توانید به تنهایی سفر کنید و مطمئن باشید هیج چیزی را از دست نخواهید داد و خاطراتی برای خود می‌سازید که هرگز فراموش نخواهید کرد. با کجارو همراه باشید تا دلایل این سفر تک نفره را بیشتر بشناسید.

همال ژاوری (Hemal Jhaveri) مدیر اجرایی و همچنین عضو ارشد تحریریه رسانه‌های اجتماعی در روزنامه «یو اس ای تودی» (USA Today) است. هدف او از نوشتن این مقاله تشویق کردن خانم‌ها برای به تنهایی مسافرت رفتن است. در ادامه با کجارو همراه باشید تا این مقاله را از زبان خانم ژاوری بخوانیم.

آخرین باری که به تنهایی سفر کردم، داخل یک کوچه تاریک گیر کرده بودم . خیلی ترسیده بودم. با خودم فکر کردم شاید این بهترین تجربه‌ای نباشد که من تا حالا داشتم.

تا وقتی که به پاریس رفتم و بهترین تعطیلاتی شد که در زندگی داشتم.

مسافرت خانم ها

اگر‌چه من فکر می‌کنم هرکس چه دختر و چه پسر، باید به تنهایی سفر کند، اما به شدت تاکید دارم که خانم‌های مثل خودم این تجربه را داشته باشند.

این تجربه برای خانم‌هایی که می‌خواهند از فشارهای خانواده و دوستان فرار کنند و یک فاصله فیزیکی بین خود و اطرافیان به وجود آورند، می‌تواند تاثیرات مثبت و ماندنی به جا بگذارد.

دلایل بسیار زیادی برای به تنهایی سفر کردن وجود دارد، اما مطمئن باشید با دیگر مسافرت‌ها کاملا متفاوت خواهد بود.

در حقیقت، اگر بخواهید در این نوع مسافرت به تفریح کردن فکر کنید، نتایج ناامیدکننده‌ای را تجربه خواهید کرد. البته ممکن است وقتی در مسافرت تنها هستید، چیز‌هایی  در مورد خودتان کشف کنید.

وقتی به هتلم در مکزیک وارد شدم، یک خانم پشت میز نشسته بود و از این که من تنها هستم تعجب کرد. او نمی‌توانست درک کند که من اینجا تنها هستم، حداقل در این مورد خاص، انتخاب با خودم بود.

مسافرت تنهایی خانم‌ها

چیزی که برایتان اهمیت دارد، به تعویق نیندازید

اگر در مسافرت تنها نباشید، باید انتظارات بقیه را برآورده کنید و با آن‌ها کنار بیایید. به تنهایی سفر کنید و برای مدت کوتاهی از کنار آمدن با بقیه خلاص شوید. نمی‌خواهید از تخت خواب بیرون بروید؟ خب بیرون نرید! این تعطیلات مال شماست. می‌خواهید تمام روز را خرید کنید؟ خب خرید‌ کنید! آیا می‌خواهید بی‌وقفه از یک موزه به  موزه‌ی دیگری بروید؟ این کار را هم انجام بدهید! برای این چند روز می‌توانید دقیقا همان کسی باشید که می‌خواهید و هر کاری که دوست دارید انجام بدهید.

 

به تنهایی سفر کنید و متوجه خواهید شوید که واقعا چطور آدمی هستید

مسافرت خانم ها

منظور من به صادقانه‌ترین شکل ممکن این است که هیچ چیزی به اندازه این که یک کار را به روش خودتان انجام بدهید، به شما احساس قدرت نمی‌دهد.

برای من مکزیک شروع یک تعطیلات واقعی بود که حتی یک سری امتیازات شخصی هم به همراه داشت. فقط کافی است دست به کاری جدید و هیجان‌انگیز بزنید، آن‌وقت می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید.

نکاتی برای خانم‌ها که به تنهایی سفر می‌کنند

طبق برنامه‌ریزی پیش برید

بدون نقشه و آمادگی قبلی  تصمیم به سفر نگیرید. حتما برنامه‌ریزی سفر مناسبی برای خود آماده کنید. تحقیق کنید تا غافلگیر نشوید. برای بعضی از اتفاقاتی که انتظار آن را ندارید، آمادگی لازم را کسب کنید.

مسافرت تنهایی خانم‌ها

در مکزیک بیخیال هتلی شدم که رزرو کرده بودم، چون آنجا احساس امنیت نمی‌کردم. جای دیگری نزدیک هتل پیدا کردم که قفل‌های امن و منظره بهتری داشت. نقشه آخر این بود که داخل ماشین اجاره‌ایم بخوابم و به محض طلوع خورشید به فرودگاه برگردم، اما خداروشکر هیچ وقت عملی نشد.

هر جایی که قصد رفتن دارید، قبل از فرا رسیدن شب خودتان را به مقصد برسانید

نود درصد مشکلاتی که من در ماجراجویی تک نفره‌ام داشتم و می‌توانستم از آن دوری کنم، این بود که من در ساعات روز به مقصدم نمی‌رسیدم. یک بار در بیابان‌های مکزیک، در یک جاده خاکی بودم و خورشید هم داشت غروب می‌کرد و بسیار ترسیده بودم.

برای رسیدن به مقصدتان قبل از رسیدن شب برنامه‌ریزی کنید، چون اگر در بیابان گیر افتادید، جای تعجب ندارد خانواده‌تان تکه‌های بدنتان را در دهان کایوت‌ها پیدا کنند.

مسافرت تنهایی خانم‌ها

وقتی به تنهایی سفر می‌کنید از زیاده‌روی در برخی تفریحات بپرهیزید

یک شب مربی موج‌سواری من که نود درصد وقتش را وقتی داخل آب نبود، حمام آفتاب می‌گرفت، من را به یک آتش‌بازی ساحلی دعوت کرد. علی‌رغم اعتمادی که من به او داشتم، راه افتادن در یک جای پرت در ساحل با چند نفر به صرف نوشیدنی به نظر ایده جالبی نبود. من دعوتش را رد کردم و شب را در تخت‌خوابم، در حال خواندن مجله گذراندم و تا ساعت ده خوابم برد.

ممکن است شما  احساس تنهایی کنید

این را همیشه مد نظر قرار بدهید که یک جای امن پیدا کنید. جایی که به راحتی قابل دسترس باشد. چون ممکن است بعضی جاها پر از گردشگرهایی باشد که تنهایی شما را به‌هم بزنند و این را هم بدانید که تنها بودن به معنی غریب بودن نیست. منظورم فقط تنها بودن است، این که فقط خودتان روی پای خودتان بایستید و این اصلا چیز ترسناکی نیست.

اگر احساس تنهایی کردید، با همسفرتان شروع به حرف زدن کنید. شما نیازی به گوشه‌گیری در طول سفرتان ندارید. با افراد جدید ملاقات داشته باشید، بدون این که بخواهید انتظارات کسانی که در اطراف شما هستند را برآورده کنید و این را بدانید که کاملا احساس آزادی خواهید کرد.

مسافرت تنهایی خانم‌ها

مطمئن باشید پاداش این همه ماجراجویی را بعد از بازگشت به خانه می‌بینید. شما حس اعتماد به نفسی به دست خواهید آورد که می‌توانید در زندگی روزمره‌تان به کار ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه