استقرار بانک اطلاعاتی اینترپل در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
استقرار بانک اطلاعاتی اینترپل در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران

رئیس اینترپل ناجا از استقرار سامانه شناسایی گذرنامه‌های جعلی و مفقودی پلیس بین‌الملل در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران خبر داد.

«سردار مسعود رضوانی» رئیس اینترپل ناجا درباره اقداماتی که پلیس بین‌الملل ناجا در قرارگاه اربعین انجام می‌دهد گفت:

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، پلیس‌های مختلف در راهپیمایی اربعین مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفته‌اند و در این میان مرزبانی و پلیس مهاجرت و گذرنامه بیشترین ماموریت‌ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه پلیس بین‌الملل ایران نیز در هماهنگی با دیگر پلیس‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد، ادامه داد که یکی از مواردی که پلیس بین‌الملل همواره آن را رصد می کند شناسایی گذرنامه‌ها و مدارک جعلی است که در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه نیز این سامانه که به بانک اطلاعاتی اینترپل متصل است مستقر شده است.

رییس اینترپل ناجا با بیان اینکه اطلاعات تمامی افرادی که از مرز خارج شوند با اطلاعات موجود در این سامانه چک می‌شود، گفت:

سیستم سازمان اینترپل الان هم فعال است و اطلاعات گذرنامه‌های مفقودی و مسروقه با بیش از ۷۰ میلیون رکورد جهانی درآن موجود است و اگر افرادی اعم از ایرانی و غیرایرانی بخواهند با استفاده از این گذرنامه‌ها از کشور خارج شوند، شناسایی و دستگیر خواهند شد.

وی افزود که این سامانه علاوه بر مرزهای زمینی در تمامی مبادی خروجی و ورودی کشور اعم از فرودگاه‌ها و ... نیز مستقر شده است.

رضوانی ادامه داد که عوامل اینترپل و بانک‌های اطلاعاتی ما در مرزها فعالند و اگر لازم باشد در دیگر حوزه‌ها نیز با دیگر پلیس‌ها همکاری خواهیم کرد، ضمن اینکه با پلیس بین‌الملل عراق نیز همکاری‌هایی را انجام داده‌ایم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه