سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، با شدت کمتر نسبت به امروز خبر داد.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ضمن اشاره به پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی کشور، بیان کرد: با توجه به این پایداری بر میزان غلظت آلاینده‌های جوی افزوده می‌شود؛ بنابراین کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، اراک، تهران، کرج و قزوین وجود دارد. فردا نیز آلودگی هوا در مناطق ذکر شده با شدت کمتری ادامه دارد.

وی همچنین از ورود یک سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه خبر داد و افزود:

این سامانه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و منجر به بارش پراکنده در شمال غرب خواهد شد.از اواخر وقت امروز تا صبح فردا در برخی مناطق گیلان و اردبیل بویژه جاده‌های کوهستانی وجود مه غلیظ منجر به کاهش دید افقی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، انتظار می‌رود با تقویت این سامانه، تا آخر هفته گستره بارش بخش هایی از غرب و سواحل دریای خزر را نیز در بر گیرد.

وظیفه درباره وضعیت جوی دو روز آینده استان تهران نیز توضیح داد و گفت:

آسمان این استان در روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود. همچنین احتمال غبارمحلی و وزش باد نیز وجود دارد. بیشینه دما در این روز ۲۰ و کمینه آن نیز ۳ درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

وی افزود که در روز سه شنبه نیز استان تهران شاهد آسمانی کمی ابری تا نیمهابری همراه با وزش باد خواهد بود. دمای هوا در سردترین ساعت روز به ۲ درجه و در گرمترین ساعت به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه