تور مجازی: کوهستان هوانگ شان؛ چین

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
تور مجازی: کوهستان هوانگ شان؛ چین

ارتفاعات هوانگ‌شان در جنوب چین و در نزدیکی شانگهای قرار گرفته است. این ارتفاعات زیبا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری چین به حساب می‌آیند. در این مطلب از تور مجازی با کجارو همراه باشید و تجربه سفری مجازی به این ارتفاعات زیبا را از دست ندهید.

در نواحی جنوبی کشور پهناور چین رشته‌کوهی به نام هوانگ‌شان وجود دارد. شکی نیست که همه مناظر کوهستانی دنیا زیبا و چشم‌نواز هستند، اما کوهستان هوانگ‌شان کاملا منحصربه‌فرد است و از نظر زیبایی بی‌رقیب است. این توده سنگی عظیم چیزی حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش در دوره سوم زمین‌شناسی (پرمیان) به‌وجود آمده است و بعدها در گذر زمان، در اثر فعالیت‌های یخچالی به اشکال زیبا و متفاوت درآمده‌اند. قله‌های بیشتر قسمت‌های این کوهستان شباهت زیادی به انواع حیوانات، پرندگان و حتی انسان دارند.

کوهستان هوانگ شان

اشکال غیرعادی تنها به ارتفاعات کوهستانی خلاصه نمی‌شود و تفاوت را حتی می‌توان در شمایل درختان کاج تایوانی کوهستان هوانگ‌شان هم دید. این نوع از کاج‌ها در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا رشد می‌کنند و ریشه این درختان اغلب از تنه درخت طول بیشتری دارد. کاج‌های این ناحیه تاج پهن و گسترده‌ای دارند و شاخه‌های پیچ‌درپیچ دارند و به‌آرامی رشد می‌کنند.

شناخته‌شده‌ترین این کاج‌ها نام‌گذاری شده‌اند و نام‌های منحصر به خود را دارند: کاج-بالشتکی، ققنوس، تخته شطرنجی، ببر سیاه، اژدهای خواب‌آلود و … . مشهورترین آن‌‌ها کاج «خوشامدگو به مهمان» است با شاخه‌هایی که تنها در یک سو رشد می‌کنند، مثل اینکه این نوع کاج واقعا در حال خوشامدگویی به گردشگران و بازدیدکنندگان است.

کوهستان هوانگ شان

از نظر شکل و شمایل، ارتفاعات هوانگ‌شان بسیار عظیم است: ۷۷ مورد از این کوه‌ها ارتفاعی بیش از ۱۰۰۰ متر دارند. اغلب، کوه‌ها از ابرهای آسمان هم بالاتر رفته‌اند.

بلندترین و مشهورترین قله‌های کوهستان، قله لوتوس (۱۸۶۴ متر) که در تمام طول سال با ابرهای پوشیده شده است، قله برایت سامیت (۱۸۴۰ متر) و قله سلستیال (۱۸۲۹ متر) هستند. همچنین، شکل ویژه‌ای از سنگ‌ها وجود دارند که شبیه به گلابی وارونه هستند و به‌نوعی روی زمین قدعلم کرده‌اند و ارتفاع گرفته‌اند که باید پرسید، چگونه این ارتفاعات این‌چنین استوار ایستاده‌اند. «میمونی که به دریا می‌نگرد» یکی دیگر از انواع اشکال کوه‌های هوانگ‌شان است که اگر از محل مناسب تماشا شود، به راستی چون میمون می‌ماند. «قله ابر بنفش» به خاطر داشتن چندین چشمه آبگرم در کوهپایه‌های خود معروف است، آب این چشمه‌ها در تمام سال ۴۲ درجه سانتی‌گراد است.

کوهستان هوانگ شان

نام هوانگ‌شان به‌معنای «کوهستان زرد» است، اما این نام جدید است و قدمت چندانی ندارد. گفته می‌شود که در سال ۷۴۷ میلادی به افتخار هانگ دی، امپراتور افسانه‌ای چین که طبق افسانه‌ها قرص جاودانگی را در این ارتفاعات ساخته است، نام‌گذاری می‌شود. در گذشته دور، نام این کوهستان‌ها به خاطر شیب تیره رنگ ارتفاعات، «سیاه» بوده است.

کوهستان هوانگ شان

در سال ۱۹۹۰ به خاطر زیبایی طبیعی خیره‌کننده، این محل در لیست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است. هوانگ‌شان از جانب دولت به‌عنوان یک پارک ملی شناخته شد و امروزه یکی از مهمترین و پیشرفته‌ترین مقاصد گردشگری چین است. این ارتفاعات، همچنین، به پله‌های سنگی کوهستانی‌اش که تا قله کشیده شده‌اند معروف است. می‌توانید از این ارتفاعات بالا بروید و از زیبایی طبیعی اشکال و مناظر دیدنی کوهستان‌ها، ابرها و غروب فوق‌العاده زیبای خورشید در این محل لذت ببرید. اما مطمئنا راحتترین و ایمن‌ترین راه برای سفر به این گوشه‌ی دیدنی دنیا، تماشای تصاویر پانورامای گروه ایرپانو است.

کوهستان هوانگ شان

تصاویر پانوراما

در این قسمت دعوت می‌کنم به تماشای ۱۳ تصویر پانوراما از این ارتفاعات زیبا بنشینید.

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه