مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت دوم)

علیرضا کیخا | سه شنبه, ۱۱ آبان ۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

پاییز همواره برای همه ما یادآور رنگ‌های زیبای درختان و طبیعت است. یکی از تفریحات خوبی که در این فصل می‌توان انجام داد، عکاسی از طبیعت، حتی درون شهر است. با بخش دوم گزارش کجارو همراه باشید تا با هم با چند منطقه مناسب برای عکاسی پاییزی در تهران آشنا شویم.

در قسمت اول گزارش «مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران» با تعدادی از مقاصد زیبای گردشگری برای عکاسی پاییزی در شهر تهران آشنا شدیم. امشب در بخش دوم این گزارش با تعدادی دیگر از این مقاصد گردشگری آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از مقاصد نام برده شده می‌توانید روی لینک مقاله مرتبط رو‌به‌روی آن کلیک کنید.

پارک ملت

مقاله مرتبط:

پارک ملت یکی از پارک‌های قدیمی تهران است که در دهه چهل خورشیدی کار ساخت آن انجام شد و از همان زمان تاکنون هرروز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. پارک ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش قرار دارد.

موقعیت پارک ملت روی نقشه

عکاسی در  پاییز - تهران

این پارک همه‌روزه میزبان گردشگرانی است که برای رهایی از شلوغی شهر به این پارک سری می‌زنند و از طبیعت زیبای آن لذت می‌برند.

عکاسی در  پاییز - تهران

تنوع گونه‌های گیاهی در این پارک بالا است و باعث شده که برگ‌های درختان این پارک به رنگ‌های مختلف در کنار هم قرار داشته باشند.

عکاسی در  پاییز - تهران

دریاچه این پارک هم سوژه زیبایی برای عکاسی است و از روی پل میانه آن هم می‌توانید کادرهای خوبی ببندید.

عکاسی در  پاییز - تهران

برگ‌هایی که در پای درختان می‌ریزد هم زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است. 

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر و چنارهای آن نیازی به توصیف ندارند و یکی از سرمایه‌های طبیعی ملی در تهران هستند. خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش امتداد یافته است. از میدان ونک تا پارک‌وی و زعفرانیه و میدان تجریش تراکم درختان بیشتر است و برای عکاسی مناسب‌تر است.

موقعیت پارک‌وی روی نقشه

عکاسی در  پاییز - تهران

در بسیاری از نقاط این خیابان المان‌های هنری زیبایی قرار دارد که از آن‌ها هم می‌توانید برای بستن کادرهایی زیبا استفاده کنید.

عکاسی در  پاییز - تهران

علاوه بر عکاسی، قدم زدن در این خیابان هم روحیه شما را عوض می‌کند.

عکاسی در  پاییز - تهران

در محدوده پل پارک‌وی هم چنارهای پرتراکم و بلندی برای عکاسی وجود دارند که در شب هم با نورپردازی که روی آن‌ها انجام می‌شود، می‌توانید تصاویر زیبایی ثبت کنید.

عکاسی در  پاییز - تهران

فرحزاد

اما برای گشت‌وگذار و عکاسی حتما نیازی نیست که به بوستان‌ها و کاخ‌ها سر بزنید. فرحزاد یکی از دیدنی های تهران در شب است که گشتن در آن و عکاسی از خوردنی‌های آن هم می‌تواند برای شما جالب باشد.

موقعیت منطقه و خیابان فرحزاد روی نقشه

عکاسی در  پاییز - تهران

خوراکی‌های رنگارنگ فرحزاد، هم برای خوردن وسوسه‌انگیز هستند و هم برای اینکه تصاویری زیبا از آن‌ها ثبت کنید.

عکاسی در  پاییز - تهران

خوردن خوراکی‌های گرم مثل لبو و باقالی در هوای سرد پاییزی، گشت‌وگذار در این منطقه را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

عکاسی در  پاییز - تهران

خوردنی‌های ترش و شیرین این منطقه هم طرفداران خود را دارد، به‌خصوص در بین خانم‌ها که به این خوردنی‌های خوشمزه علاقه بیشتری دارند.

عکاسی در  پاییز - تهران

عکاسی در  پاییز - تهران

کوه‌های شمال تهران، درکه و دربند

مقاله‌های مرتبط:

کوه‌های شمال تهران منطقه‌ای زیبا و طبیعتی دیدنی دارند که با توجه به رفت و آمد کمتر مردم در این منطقه، نسبت به سایر مناطق تهران، بکرتر هستند. مسیر کوهنوردی که مردم عادی (نه با تجهیزات کوهنوردی حرفه‌ای) آن را طی می‌کنند در امتداد رودخانه درکه، از رودخانه های اطراف تهران، قرار دارد.

موقعیت منطقه درکه روی نقشه

عکاسی در پاییز - تهران

اگر در اواسط هفته به این مناطق سر بزنید، برای عکاسی راحت‌تر خواهید بود. در این ایام هفته رفت و آمد کمتری به این مناطق صورت می‌گیرد. 

عکاسی در پاییز - تهران

البته سعی کنید تنها به این مناطق نروید تا در صورت بروز مشکل و نیاز به کمک بتوانید با دوستان خود راه و چاره‌ای پیدا کنید.

عکاسی در  پاییز - تهران

خوراکی‌ها سبک اما مقوی مثل آجیل و شکلات را با خود ببرید تا اگر به قسمت‌های بالایی کوه می‌روید انرژی لازم برای صعود و البته عکاسی را داشته باشید.

عکاسی در  پاییز - تهران

اگر هوا بارانی شد یا در روزهای قبل باران باریده و زمین لیز و لغزنده است، مراقب باشید تا لیز نخورید و از کفش‌های عاج‌دار استفاده کنید.

عکاسی در  پاییز - تهران

عمارت باغ فردوس، موزه سینما

عمارت باغ فردوس که آن را به‌عنوان موزه سینما هم می‌شناسیم، هم یکی از دیدنی‌های زیبای پاییزی در پایتخت است. موزه سینما در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس قرار دارد.

موقعیت باغ فردوس روی نقشه

عکاسی در پاییز - تهران

محوطه رو‌به‌روی موزه که با درختان چنار و برگ‌های نارنجی آن‌ها احاطه شده است فضایی بسیار زیبا را به وجود آورده است.

عکاسی در  پاییز - تهران

جوی آب این باغ موزه هم سوژه خوبی برای عکاسی از برگ‌های پاییزی است.

عکاسی در  پاییز - تهران

حیاط و فضای داخلی موزه در این فصل زیبایی خاصی دارد و برای عکاسی از معماری عمارت و طبیعت رو‌به‌روی آن، فضایی دل‌نشین و زیبا را فراهم آورده است.

عکاسی در  پاییز - تهران

آیا شما هم مقاصد گردشگری برای عکاسی در پاییز را می‌شناسید که در این لیست وجود نداشته باشد؟ می‌توانید نام آن‌ها را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه