وضعیت هوای تهران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
وضعیت هوای تهران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (یکشنبه ۱۸ مهر) در اکثر نقاط کشور جوی آرام برقرار است، وزش باد و باران پراکنده را برای برخی استان‌ها در روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

احد وظیفه با اشاره به اینکه براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در روز یکشنبه ۱۸ مهر، در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد:

از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۹ مهر، در استان‌های یزد، سمنان و شمال کرمان و شرق اصفهان افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: با نفوذ جریان‌های شمالی از بعدازظهر روز دوشنبه، ابتدا در سواحل غربی خزر و بتدریج در روز سه‌شنبه ۲۰ مهر، در سایر بخش‌های ساحلی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران، کاهش دما و مواج بودن دریا شروع خواهد شد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال سمنان نیمه ابری، گاهی ابری با بارش باران در پاره‌ای نقاط همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی نیز بارش پراکنده‌ای رخ خواهد داد و در این روز استان‌های یزد، شمال کرمان و شرق اصفهان نیز در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق خواهند داشت و در استان‌های سمنان، خوزستان، ایلام، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و اصفهان وزش باد دوراز انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه ۲۱ مهر نیز بارش در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و زنجان پیش‌بینی می‌شود، گفت:

وزش باد در این روز در جنوب غرب و غرب کشور همچنین استان‌های خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در تهران و قزوین رخ خواهد داد.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی برای روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد:

آسمان تهران در روزهای دوشنبه ۱۹ مهر، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ۲۰ مهر مصادف با تاسوعای حسینی و همزمان با برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، مشابه روز قبل، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، علاوه بر این آسمان تهران در روز چهارشنبه ۲۱ مهر مصادف با عاشورای حسینی، نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه