روزشمار: ۱۷ مهر؛ تولد «کالت وولمن» موسس شرکت هواپیمایی دلتا

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
روزشمار: ۱۷ مهر؛ تولد «کالت وولمن» موسس شرکت هواپیمایی دلتا

«کالت اورمن وولمن» یکی از بنیان‌گذاران خدمات هوایی دلتا در ۸ اکتبر سال ۱۸۸۹ به دنیا آمد. او کسی بود که شرکت هواپیمایی حال حاضر را که به عنوان خطوط هوایی دلتا شناخته شده است، تاسیس کرد.

«وولمن در بلومینگتون» ایندیانای آمریکا متولد شد. در سال ۱۹۰۹ وقتی هنوز در کالج مشغول تحصیل بود با حضور در حمل و نقل هوایی جهان در آرهیمز فرانسه به حمل و نقل هوایی علاقه‌مند شد.

او از دانشگاه ایلینوی با مدرک لیسانس هنر در کشاورزی فارغ‌التحصیل شد. وولمن در سال ۱۹۱۶ با هلن فیرفیلد ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. در سال ۱۹۲۰، با آنها به مونرو در شمال شرقی لوئیزیانا رفت.

در آن زمان جنوب آمریکا در حال مبارزه با یک آفت خانمان برانداز بود. وولمن به دکتر B.R. Coad، حشره‌شناس دپارتمان کشاورزی دولت آمریکا کمک کرد تا با این آفت مبارزه کند. وولمن، کود و تیم آن‌ها به استفاده از هواپیماهایی که از ارتش قرض گرفته بودند، روی آوردند تا سمپاشی هوایی را آزمایش کنند.

یک کمپانی تولید کننده هواپیما به نام Huff-Daland توجه او به این موضوع جلب شد و تصمیم گرفت بخش جدیدی برای سمپاشی راه‌اندازی کند. وولمن به عنوان سرپرست این بخش انتخاب شد که بعدها در این شرکت به سمت مدیر کل نیز رسید. در سال ۱۹۲۵ ساختمان مرکزی این شرکت به شهر مونرو در ایالت لوئیزیانا نقل مکان کرد و ناوگان خود را به ۱۸ هواپیما ارتقا داد.

دو سال بعد وولمن در پرو شروع به ارائه خدمات سفرهای هوایی کرد و نام آن را پرو ایروز گذاشت. برگشت به مونرو، شرکت Huff-Daland را با مشکل مالی روبه‌رو کرد و وولمن ناچار به فروش بخشی از سهام شرکت شد. شرکت جدید بازمانده با نام شرکت خدمات هوایی دلتا نامگذاری شد. یک سال بعد در سال ۱۹۳۰ عضو هیئت مدیره شرکت شد.

ایرلاین دلتا

اگرچه خدمات هوایی دلتا تقسیم شد، اما تمرکز خود را روی گسترش خدمات مسافرتی و هوایی قرار داد. وولمن در طول چند دهه رهبری خطوط هوایی دلتا را بر عهده داشت و در نهایت در ۱ نوامبر سال ۱۹۵۵ مدیر اجرایی این شرکت شد.

هواپیمایی دلتا

وولمن در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۶۶ در سن ۷۶ سالگی در هوستون، تگزاس درگذشت. پس از مرگ او چند اثر تاریخی به افتخار او ساخته شد. هواپیمای Huff-Daland Duster توسط کارکنان دلتا به به موسسه اسمیتسونیان اهدا شد. یکی دیگر از این بناهای یادبود در ورودی مرکز عملیات فنی در آتلانتا قرار دارد.

هاف دالند

در همین روز:

  • روز جهانی کودک
  • افتتاح دانشگاه سوربن فرانسه در پاريس (۱۲۵۶ میلادی)
  • كشور «سان مارينو» كوچک‌ترين و قديمی‌ترين جمهوری جهان دارای قانون اساسی شد. (۱۶۰۰ میلادی)
  • استقلال کشور کاستاریکا (۱۸۲۱ میلادی)
  • برخورد هواپیمای هواپیمایی اسکاندیناوی با یک فروند هواپیمای سسنا در هنگام برخاستن از زمین به دلیل وجود مه غلیظ و سنگین بر باند فرودگاه لینیت در میلان، به کشته شدن ۱۱۸ نفر انجامید. (۲۰۰۱ میلادی)

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه