پلیس ویژه گردشگری توسط فرانسه ایجاد می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
پلیس ویژه گردشگری توسط فرانسه ایجاد می شود

مقامات گردشگری فرانسه از مسئولان این کشور خواستند تا پلیسی ویژه برای جلوگیری از جرائم مرتبط با گردشگران ایجاد کند.

با کاهش تعداد بازدیدکنندگان از شهر پاریس، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان به سبب نگرانی‌های امنیتی، مسئولان بخش گردشگری فرانسه خواستار استقرار نیروهایی ویژه برای مبارزه با جرائم شدند که هدف آنها توریست‌ها هستند.

پس از حملات تروریستی گروه تروریستی داعش و همچنین سرقت‌های مکرر از گردشگران چینی، انتظار می‌رود تعداد گردشگران بازدیدکننده از پایتخت فرانسه در سال جاری میلادی بین ۴ تا ۵ درصد کاهش یابد.

چهره فرانسه به سبب بروز اتفاقات چند مدت اخیر مخدوش شده است و این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز صنعت گردشگری این کشور همچنان تحت تاثیر این اتفاقات باشد.

کاهش تعداد گردشگران در فرانسه هیچگاه در ۴۰ سال اخیر به این شدت نبوده و ۳۰ هزار شغل را در صنعت گردشگری فرانسه به مخاطره انداخته است.

گردشگران خارجی از زمان بروز حملات تروریستی در نوامبر سال گذشته در پاریس که به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید، رو به کاهش رفت و در ماه جولای امسال نیز مردی با کامیون جمعیتی را در شهر نیس فرانسه زیرگرفت و ۸۶ نفر دیگر را به کام مرگ فرستاد.

سرقت‌های مکرر از گردشگران بویژه آسیایی‌ها به نگرانی‌ها امنیتی گردشگران پاریس و فرانسه افزوده است.

دولت فرانسه در ماه گذشته قول داد کمک بیشتری به صنعت گردشگری داشته باشد و در قدم اول ۱۰ میلیون یورو برای تبلیغ گردشگری فرانسه در خارج از این کشور اختصاص داد.

فرانسه پربازدیدترین کشور جهان است و در سال گذشته میلادی پذیرای ۸۵ میلیون توریست بود و در تلاش است این رقم را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۰۰ میلیون نفر برساند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه