امسال به کدام شهرهای آسیایی برویم؟

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
امسال به کدام شهرهای آسیایی برویم؟

آیا نمی‌توانید تصمیم بگیرید برای تعطیلات، به کدام کشور آسیایی بروید؟ در ادامه با کجارو همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین مناطق قاره‌ی کهن برای گشت و گذار آشنا کنیم.

آسیا قدیمی‌ترین قاره‌ی زمین است که دارای کشورهای مختلف با فرهنگ‌ها و مکان‌های دیدنی گوناگون است. نواحی زیادی در آسیا وجود دارد که می‌توانید تعطیلات خود را در آن‌ها سپری کرده و نهایت لذت را ببرید. در ادامه برخی از بهترین مکان‌ها برای گردشگری در آسیا را برایتان معرفی خواهیم کرد.

۱. هوکایدو، ژاپن

هوکایدو

ارتفاعات پوشیده از برف جزیره‌ی هوکایدو که معمولا میزبان مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زمستانی است، با زیبایی‌های بی‌نظیرش چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود خیره می‌کند. اما این جزیره در تمام طول سال دارای جذابیت‌های فراوانی است که موجب جذب گردشگران بسیاری شده است.

مناظر کوهستانی شگفت‌انگیز هوکایدو برای قدم‌زنی، دوچرخه‌سواری و موتورسواری ایده‌آل هستند؛ در روستاهای مرتفع این جزیره می‌توانید چشمه‌های آب گرم مخفی پیدا کرده و در آن به آب‌تنی بپردازید؛ و در نهایت غذاهای دریایی کم‌نظیر ژاپنی را در هوکایدو امتحان کنید. دسترسی به هوکایدو به لطف احداث خط آهن جدیدی که بندر جنوبی آن یعنی شهر هاکوداته را به توکیو متصل می‌کند، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر شده است. این راه‌آهن توسط شرکت معروف ژاپنی، Japan Rail مدیریت می‌شود که دارای ترن‌های تندرو و سریع است. این راه در نهایت به شهر ساپورو واقع در شمال ژاپن منتهی می‌شود.

۲. شانگهای، چین

هوکایدو

اگر به دنبال مرکز جهان هستی می‌گردید، به شانگهای بروید؛ شهری که به نظر می‌رسد تمامی ۲۴ میلیون ساکنش در حال خوش‌گذرانی هستند. سالن‌های رقص زیبا، چایی‌های خوش طعم و رنگ در چایخانه‌های سنتی و غذا خوردن در رستوران‌های بی‌شمار آن تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری شانگهای را تشکیل می‌دهد. برج‌ها و آسمانخراش‌های فراوان این شهر در عین حفظ اصالت فرهنگ مردم، نمایش خیره‌کننده‌ای از پیشرفت این شهر آسیایی را خاطرنشان می‌شود. امسال، سال بزرگی برای شانگهای است، چرا که اولین سرزمین «دیزنی‌لند» چین در این شهر افتتاح خواهد شد. همچنین «برج شانگهای» که مدت‌ها است در حال ساخت است، بزودی تکمیل و لقب دومین برج بلند جهان را از آن خود خواهد کرد.

۳. جئونجو، کره جنوبی

کره جنوبی

در قلب شهر جئونجوی کره جنوبی، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای سنتی کشور، صدها خانه‌ی چوبی با سقف‌های زیبا، موزه‌های خاص و دیدنی و چایخانه‌ها و کارگاه‌های هنری در کنار یکدیگر قرار گرفته و چشم انتظار گردشگران هستند. اگر به یک نفر اهل کره جنوبی بگویید که عازم جئونجو هستید، مطمئنا بیش از معماری این شهر، از غذاهای لذیذ آن تعریف و تمجید خواهد کرد. جئونجو یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی در زمینه‌ی غذاهای خوشمزه است. سازمان یونسکو در سال ۲۰۱۲، جایزه‌ی بهترین شهر خوراک‌شناسی را به جئونجو اهدا کرد. همچنین غذای پرطرفدار کره‌ای، یعنی بی‌بی‌مپ (Bibimbap) که ترکیبی از سبزیجات، برنج، لوبیا و زرده‌ی تخم مرغ است برای اولین بار در شهر جئونجو طبخ شده است.

۴. جزایر کان دائو، ویتنام

ویتنام

جزایر کان دائوی ویتنام از تاریخی به روشنایی حرکت کرده‌اند؛ کان دائو که مدت‌ها در یوغ اسارت استعمار بود، اکنون به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل شده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این مکان می‌توان به یک پارک ملی آبی اشاره کرد که با گیاهان دریایی زیبایش مکانی ایده‌آل برای غواصی به شمار می‌رود. قدم‌زنی در جنگل‌های استوایی و آفتاب گرفتن در سواحل شنی بسیار زیبای کان دائو نیز در زمره‌ی بهترین تفریحاتی است که می‌توان در ویتنام انجام داد. چندین کافه‌ی ساده و دوست‌داشتنی در مناطق تاریخی شهر کان دائو افتتاح شده تا گردشگران در آن‌ها به استراحت و غذا خوردن بپردازند. البته یک تفریحگاه لوکس به نام Six Senses نیز در کان دائو وجود دارد تا عطش بازدیدکنندگان را رفع کند. با وجود بهتر شدن وضعیت پروازهای شهر هوشی‌مین به کان دائو، دیگر مکانی بهتر از اینجا برای خوردن غذاهای دریایی لذیذ و قدم زدن در سواحل زیبا وجود ندارد.

۵. هنگ کنگ، چین

چین

این کلان‌شهر سر به فلک کشیده با فرهنگ، غذا و کالاهای تجاری ارزان‌قیمتش، نظر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. البته مدتی است که هنگ‌کنگ، تمرکز خود را بر حفظ میراث طبیعی به ویژه مکان‌هایی که تحت حمایت سازمان یونسکو نیز هستند، معطوف کرده است. ژئوپارک هنگ‌کنگ که در فاصله‌ی ۵۰ کیلومتری شمال شرق آن قرا گرفته، مکانی بسیار دیدنی است که برای رفتن به آن می‌توانید از سرویس‌های اتوبوس ويژه استفاده کنید. روستایی به نام «لای چی وو» در هنگ‌کنگ وجود دارد که زمانی به صورت نیمه‌بیابانی بود اما اکنون دوباره به زندگی بازگشته است. تورهای گردشگری برای بازدید از مناطق دیدنی و حیات وحش این روستا وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید سری به آن بزنید. رستوران‌های برتر هنگ‌کنگ مانند Fish School و Kin’s Kitchen با غذاهای لذیذ و محلی خود، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند.

۶. ایپوه، مالزی

اندونزی

شهر ایپوه مالزی نسبت به دیگر شهرهای آسیایی کمتر شناخته شده است اما به لطف بوتیک‌ها و کافه‌های دنج آن، اخیرا به مکانی پرطرفدار تبدیل شده است. در قلب این شهر، هتلی عجیب به نام Sekeping Kong Heng وجود دارد که شیروانی اتاق‌هایش شیشه‌ای بوده و سوئیت‌های آن دیوار ندارند. کافه‌های هنری فراوانی مانند Roquette و بناهای تاریخی زیادی در ایپوه وجود دارد. اما شهرت اصلی این شهر بخاطر غذاهای لذیذ آن است. مرغ سوخاری لو وانگ با دانه‌های لوبیاسبز و تائو فو فا از جمله غذاهای لذیذ مالزی و این شهر محسوب می‌شوند. مناظر طبیعی و دیدنی این شهر، نزدیک و در دسترس هستند؛ برای نمونه، می‌توانید برای تماشای پرندگان یا دوچرخه‌سواری به پارک ملی کینتا رفته یا در گوپنگ به قایق‌سواری بپردازید. معابد زیبایی که در ارتفاعات ایپوه قرار گرفته‌اند، به همراه مجموعه‌ی توریستی و گردشگری Gaharu Tea Valley، به نظر می‌رسد این مکان، رقیب تازه‌ای برای دیگر شهرهای گردشگری آسیایی باشد.

۷. پموتران، اندونزی

هند

در نواحی شمال غرب جزیره‌ی بالی، شهر کوچک و رنگارنگی به نام پموتران واقع شده که از دید گردشگران مخفی است. این شهر یکی از بهترین دیواره‌های مرجانی اندونزی را دارد. دنیای شگفت‌انگیز دریایی این شهر تنها دلیل سفر به آن نیست؛ خلیجی دوگانه در سواحل منجانگان وجود دارد که بخشی از تنها پارک ملی بالی نیز محسوب می‌شود. مسیرهای جنوبی این شهر مملو از شالیزارهای برنج است که با رنگ سبز زمردی‌اش، هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند. بهتر است وقت را تلف نکنید و هر چه سریع‌تر به این شهر زیبا بروید. رستوران‌های شیک این مکان با غذاهای لذیذش انتظار شما را می‌کشند.

۸. جزایر ترانگ، تایلند

تایلند

جزایر ترانگ تایلند نیز به اندازه‌ی همسایگان خود مانند پوکت، فی فی و کو لانتا زیبا و جذاب هستند که می‌توانید تعطیلات خود را در آن بگذرانید. تنها چیزی که این جزایر کم دارند، گردشگر است. سواحلی با شن‌های طلایی، جنگل‌های سرسبز، ویلاهای لب ساحلی و رنگین‌کمان‌هایی که در دریای زمردی این جزایر شکل می‌گیرد، تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری آن است. جزایر ترانگ روز به روز در حال پیشرفت و توسعه هستند و راه‌های ارتباطی راحت‌تری برای رسیدن به این مکان تدارک دیده شده است. در این جزایر می‌توانید به غواصی بروید، در دریا قایقرانی کنید و ساعت‌ها به نخل‌های زیبای کنار ساحل آن خیره شوید.

۹. مگالایا، هند

هند

اگر قرار بود یکی از ایالت‌های هند به عنوان «دنیای گمشده‌» این کشور انتخاب شود، مگالایا در صدر این فهرست قرار می‌گرفت. فلات این ایالت، «براهام‌پوترا» ایالت آسام را از دشت‌های بنگلادش جدا می‌کند. باران زیادی در مگالایا می‌بارد که عنوان مرطوب‌ترین مکان جهان را از آن خود کرده است. اما هنگامی که ابرها کنار می‌روند و خورشید شروع به تابش می‌کند، آبشارهای متعدد این مکان، قبیله‌ها و پل‌هایی که از ریشه‌ی درختان ساخته شده‌اند، خودنمایی می‌کنند. در مگالایا می‌توانید به کوهنوردی، پیاده‌روی و قایقرانی بروید. مگالایا پس از مدت‌ها در حاشیه ماندن، اکنون توجه گردشگران و ورزشکاران بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. این مکان بیشتر از این آرام و خلوت باقی نخواهد ماند؛ پس بهتر است عجله کنید و در بهترین زمان ممکن سری به آن بزنید.

۱۰. تایتونگ، تایوان

جزیره

تایتونگ که توسط جنگل‌های سرسبز و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ اقیانوس آرام احاطه شده، یکی از مکان‌های مخفی و دیدنی تایوان محسوب می‌شود. این شهر، مکانی مناسب برای برگزاری جشن‌های مختلف و غذا خوردن است. هر سال در جشن سال نو چینی، تایتونگ میزبان یکی از بزرگترین ضیافت‌های کشور است. یکی از جشنواره‌های معروف این شهر، Bombing Master Handan است که در آن، ترقه‌هایی در خیابان به سمت یک فرد داوطلب پرتاب می‌کنند. در تابستان می‌توانید در فستیوال Taiwan Open of Surfing به موج‌سواری بروید. طی جشنواره‌ی Taiwan International (Hot Air) Balloon Fiesta تایتونگ، آسمان این شهر پر از رنگ‌های گوناگون می‌شود. در ماه سپتامبر، دشت‌های گل سوسن تایتونگ به قدری وسیع می‌شوند که ارتفاعش تا زانوی شما نیز می‌رسد. از دیگر تفریحات موجود در تایتونگ می‌توان به تماشای دلفین‌ها در دریا و آسمان پرستاره‌ی شب‌های آن اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه