لابوکا، محله ای به سان رنگین کمان

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
لابوکا، محله ای به سان رنگین کمان

در میان محله‌های شهر بوینس آیرس، محله‌ای رنگارنگ به نام «لابوکا» وجود دارد که گردشگران را به سوی خود می‌خواند. هنرمندان خیابانی در این محله به نمایش آثار خود می‌پردازند. با کجارو همراه باشید تا با این محله‌ی جذاب بیشتر آشنا شوید.

«لابوکا» یکی از محله‌های پایتخت آرژانتین، بوینس آیرس است و به دلیل داشتن دو ویژگی، شهرت دارد: یکی  استادیوم فوتبال «لابمبونرا» و یک خیابان سنگ‌فرش کوچک به نام «ال‌کامینیتو» که هنرمندان به فروش آثار خود در آن می‌پردازند و فرصت مناسبی را برای عکاسی گردشگران فراهم می‌کند. ساختمان‌های رنگین در هر دو طرف خیابان قرار دارند و شاید یکی از معروف‌ترین تصاویری از بوئنس آیرس باشد. 

لابوکا بوئنوس آیرس

در زبان اسپانیایی لابوکا به معنی «دهان» است و به این علت روی این منطقه گذاشته شده که این محله در دهانه‌ی رودخانه‌ی «ریاچلو» قرار گرفته است. در اصل لابوکا یک شرکت کشتی‌سازی بود. کارکنان این شرکت، در این محله زندگی می‌کردند و بسیار فقیر بودند و خانه‌های خود را با استفاده از مواد و مصالح کشتی‌سازی مانند تخته و ورق فلزی می‌ساختند. آن‌ها همچنین ساختمان‌های خود را با رنگ‌های باقی‌مانده در شرکت رنگ می‌کردند. اما از هر رنگ به اندازه‌ی کافی موجود نبود که هر ساختمان را فقط با یک رنگ، رنگ کنند؛ به همین دلیل این خانه‌ها رنگارنگ شدند. با گذشت زمان و ساخت بندر جدید، مردم از این محله نقل مکان کردند و محله تقریبا خالی شد.

لابوکا بوئنوس آیرس

از سال ۱۹۵۰ زمانی که یک هنرمند محلی به نام «بنیتو کینکلا مارتین» خانه‌های قدیمی با رنگ‌های روشن رنگ کرد (دقیقا همان کاری که آن کارگران فقیر انجام می‌دادند)، محله دوباره رونق گرفت. این روند ادامه یافت تا این که لابوکا به مامنی کوچک برای هنرمندان خیابانی تبدیل شده است.

لابوکا بوئنوس آیرس

امروزه «ال‌کامینیو» و لابوکا به یک مکان توریستی بزرگ تبدیل شده است که دست‌فروشان سوغاتی‌های ارزان، خرت‌وپرت و خوراکی‌های شیرین می‌فروشند. همچنین یک مجسمه‌ی کاغذی و یک تابلو وجود دارد که می‌توانید عکس‌های خود را روی آن نصب کنید. علی‌رغم این که گردشگرانی آخر هفته‌ها و ایام تعطیل به این محله می‌آیند، لابوکا هنوز هم یکی از فقیرترین محله‌های بوینس آیرس است  که بعد از تاریکی هوا به مکانی خطرناک تبدیل می‌شود.

لابوکا بوئنوس آیرس

لابوکا بوئنوس آیرس

لابوکا بوئنوس آیرس

لابوکا بوئنوس آیرس

لابوکا بوئنوس آیرس

لابوکا بوئنوس آیرس

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه