گردشگری وحشت: هالووین در سیاتل

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
گردشگری وحشت: هالووین در سیاتل

هالووین از جمله فرصت‌های مناسبی است که باز هم حوزه گردشگری وحشت را در مرکز توجه صنعت توریسم قرار می‌دهد. بازدیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط جهان از مدت‌ها قبل برای سفرهای این ایام برنام‌ ریزی کرده‌اند. به همین مناسبت سری به سیاتل زده و برنامه‌های ارائه شده این شهر در ایام هالووین را مرور خواهیم کرد.

مجموعه مقالات گردشگری وحشت به معرفی بهترین‌های دنیای ترس و هیجان پرداخته و بدون هیچ‌گونه پیشداوری، تنها به بیان مدارک و مستندات موجود در رابطه با این مکان‌ها می‌پردازد. ما صحت و سقم این داستان‌ها را تأیید نکرده و تنها در مقام معرفی، داستان هرکدام را برای شما بازگو می‌کنیم. قضاوت با شما است که این داستان‌ها را بپذیرید یا خیر.

تنها چند روز دیگر تا مراسم جشن هالووین باقی مانده است، مراسمی آیینی که در شب ۳۱ اکتبر برگزار می‌شود. امسال در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا، ظاهرا هیچ عذر و بهانه‌ای برای لذت نبردن از مراسم هالووین مورد قبول واقع نخواهد شد. به نظر می‌رسد امسال این شهر تمام توش و توان خود را به کار گرفته است تا با برگزاری چیزی در حدود ۲۰۰ برنامه و رویداد متنوع، حال و هوایی دیگر به این مراسم باستانی بدهد، از مهمانی بالماسکه و اجراهای ترسناک گرفته تا تورهای گردشگری متنوع وحشت،همه و همه برای لذت بردن گردشگران و البته ساکنان شهر برنامه تدارک دیده شده و چه بسی در حال برگزاری هستند.

هالووین

به همین مناسبت و در این مجال، سری به سیاتل زده و برنامه‌های هیجان‌انگیز این شهر برای استقبال از هالووین و هالووین دوستان رامرور خواهیم کرد. برنامه‌هایی که به شکلی در همراهی با گردشگری وحشت برگزار شده و بازدیدکنندگان این حوزه را مد نظر خود قرار داده‌اند. باز هم تورهای گردشگری ارواح، خانه‌های تسخیر شده و دیگر مکان‌های ترسناک جایی را در این میان به خود اختصاص داده‌اند.

هالووین در شهر سیاتل

در ابتدا به سراغ تورهای جالب توجه این شهر می‌رویم که در کنار بعد ترسناک این ایام، مرور تاریخ این شهر را نیز مد نظر قرار داده‌اند.

تور تاریخی تسخیر شدگان «جرج تاون»- ۲۰ تا ۲۲ اکتبر

هالووین در شهر سیاتل

یک گشت و گذار به‌یادماندنی در گوشه و کنار شهر جرج تاون که در عین ترسناک بودن، مروری است جالب توجه بر تاریخ این منطقه. در دوازدهمین سالگرد این تور پیاده‌روی هالووین، این بار بازدیدکنندگان با نمایشی جالب مواجه خواهند شد که با درون مایه‌ای از هواپیما، قطار و ماشین جذابیتی دیگر یافته است. بعد از اتمام گشت و گذار، یک مهمانی به‌همراه  موسیقی زنده نیز برگزار خواهد شد که البته گرفتن فال تاروت جایگاه خاصی را در این برنامه به خود اختصاص داده است.

فال تاروت


کابوس تسخیر شدن در نایل (Nile)- زمان: ۲۰ تا ۳۰ اکتبر

گردشگری در هالووین

یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده شهر سیاتل برای لذتی مضاعف از ایام هالووین. این برنامه که در واقع تور گردشگری با اجساد به شمار می‌رود (Seattle only Haunted Golf Corpse)، از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند که دل و جرأت خود را به چالش کشیده و به دنیای غول‌ها و دیگر موجودات مخوف شب قدم بگذارند. البته شرکت کنندگان بعدا مهمانی ترس را با امتحان کردن خوراکی و نوشیدنی‌های مخصوص ادامه خواهند داد. روز ۳۰ اکتبر ترسناک‌ترین شب این برنامه است، جایی که همه جا و همه چیز در میان سیاهی و تاریکی پنهان می‌شود و اینجا است که افراد شرکت کننده بدون هیچ کمک و راهنمایی ناگزیر از پیدا کردن مسیر خود هستند آن هم تنها با استفاده از یک چراغ قوه کوچک و کم نور، و اینجا است که ترس به اوج خود می‌رسد.

گردشگری در هالووین


اما از تاریخ ۲۰ تا ۳۱ ماه اکتبر شاهد برگزاری مجموعه‌ای متنوع هستیم که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارخانه ترس

هالووین در سیاتل

و اکنون باید ترس را در میان دیوارهای این مکان جستجو کرد که البته بر طبق فهرست انتشار یافته توسط “Buzzfeeds” در شمار ۲۵ خانه تسخیر شده و معروف آمریکا جایگاهی ویژه را به خود اختصاص داده است. ترسی که احتمالا بازدیدکننده را از خود بیخود خواهد کرد.

...................................................................................................................................

ایستگاه وحشت

هالووین در سیاتل

" ما هیچ مسئولیتی را در قبال جیغ زدن، گریه کردن، خاکی شدن یا پیدا شدن افراد در وضعیت‌های عجیب و غیر قابل توضیح را نمی‌پذیریم".

خب این پیامی است واضح از سرانجام آن چیزی که ظاهرا در انتظار بازدیدکنندگان است، در واقع این گردش به‌اندازه‌ای ترسناک است که ممکن است بازدیدکننده برای غلبه بر ترس خود دست به هر کاری بزند. دو تور مجزا برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، تور «سایه‌ها» (Shadows)  و «قدیسان تسخیر شده» (Haunted Hallows)

هالووین در سیاتل

...................................................................................................

خانه تسخیر شده «ذهن بیمار من» (My Morbid Mind)

هالووین در سیاتل

برای درک یک تجربه‌ی ترسناک باید سری هم به این خانه زد که بر اساس گفته‌های وب‌سایت مربوطه، حتی برای کودکان نیز امکاناتی در نظر گرفته است.

هالووین در سیاتل

 ...............................................................................................................................

کابوس دریاچه بیور (Beaver Lake)

هالووین در سیاتل

گشت و گذار در یک مسیر نه چندان طولانی که با حضور دلقک و سگ‌های شیطانی مهیج‌تر شده است. یک قسمت ازاین تور که در ساعت هفتبعداز ظهر آغاز می‌شود مختص افراد نه چندان پر دل و جرأت و البته کودکان است. اما از ساعت هشت شب، این ماجراجویی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته و ترس بیشتری به آن تزریق خواهد شد. و این زمان مناسب عاشقان دنیای ترس و هیجان است تا یک راه پیمایی متفاوت را تجربه کنند.

هالووین در سیاتل

..........................................................................................................................

سلاخ خانه‌ی مخوف

هالووین در سیاتل

داستان‌های افسانه‌ای و فولکلور بسیاری در مورد کابوس نهم و همچنین «سردخانه جرج تاون» وجود دارند که از مقبولیت قابل توجهی در میان عوام برخوردارند. سلاخ خانه «اسنوهومیش» (Snohomish) که در سال ۱۹۳۵ توسط دو برادر یعنی «سم و دین توماس» ساخته شده، از این جمله است. این مکان در سال ۱۹۷۵ تعطیل شد، یعنی زمانی که یکی از برادران به‌صورت اتفاقی توسط یکی از دستگاه‌های برش گوشت از وسط به دو نیم تقسیم شد. هنوز هم داستان‌های زیادی پیرامون این ماجرا بر سر زبان‌ها است، اینکه آیا این تنها یک حادثه حین کار بوده یا قصد و غرضی در پس آن پنهان مانده است؟ و اکنون این مکان با حضور دلقک‌های شیطانی، زامبی و دیگر موجودات مخوف ایام هالووین به یک جاذبه‌ی گردشگری محبوب مبدل شده است.

هالووین در سیاتل

.............................................................................................................

مزرعه استاکر (Stalker Farms)

مزرعه استاکر

تور گردشگری «مزرعه استاکر» یا «استوکر» (Stocker) شامل یک راه‌پیمایی در میان مسیر مارپیچ است که با انواع و اقسام تم‌ و درون مایه‌های ایام هالووین آراسته شده‌اند، از برنامه و شوهای تلویزیونی گرفته تا مراسم‌ و آیین‌های این ایام و البته شکار زامبی‌ها با استفاده از اسلحه‌ پینت بال از دیگر برنامه‌های سرگرم کننده‌ی این تور است.


از ۲۰ اکتبر تا ۳ نوامبر شاهد اجرای این برنامه هستیم.

خانه جهنمی

هالووین در سیاتل

این خانه جن زده تنها درهایش را به روی بازدیدکنندگان ۱۳ سال به بالا باز می‌کند و البته افراد زیر ۱۸ سال هم حتما باید با حضور یک فرد بزرگسال در این تور شرکت کنند، به‌علاوه باید از قبل نیز جا رزرو کرده باشند. به‌محض ورود، بازدیدکننده ناگزیر از روبرویی با ترسی کشنده و مرگ‌بار خواهد بود و شاید به همین خاطر است که هر فرد باید یک توافق اولیه را امضا کرده و انگشت بزند. یک گردشگری وحشت واقعی که با کابوس سیاه و دهشتناک چالش اتاق قفل شده همراه شده است، چالشی که بازدیدکننده در تمام مدت اجرای آن تنها با یک نور ضعیف همراهی می‌شود. از هم‌اکنون بسیاری از بلیط‌های این خانه به فروش رفته‌اند و به‌دلیل همین استقبال قابل‌توجه است که روزهای دوم و سوم نوامبر هم به این تور وحشت اضافه شده تا کسی از این رویداد هیجان‌انگیز هالووین جا نماند.


۲۱ تا ۲۹ اکتبر:

جنگل جن زده

هالووین در سیاتل

یک مسیر جنگلی تسخیر شده که روزهای یکشنبه از ساعت ۵ تا ۶ بعدازظهر پذیرای گردشگران و خانواده‌ها است. مبلغ این تور متفاوت ۵ دلار است.


از سوی دیگر از ۲۱ تا ۳۰ اکتبر دنیای ادبیات نیز وارد عرصه‌ی ترس و وحشت می‌شود. کتاب و صرف صبحانه، خب با شنیدن این دو واژه به نظر نمی‌رسد ترس چندانی در انتظار افراد باشد، اما این اکتبر در شهر سیاتل یک مجموعه اتفاقات مرتبط با دنیای ادبیات نیز سازماندهی شده که شامل بازگویی ماجراهای سراسر ترس و اضطراب، داستان ارواح و ماجراهای از این دست است که قرار است منبع ترس و هیجان زیادی برای عاشقان دنیای ادبیات ترسناک باشند.

هالووین در سیاتل

.......................................................................................................................................................

جشنواره ترس در یک پارک تفریحی

هالووین در سیاتل

یک جشنواره کامل که مسافرت ایام هالووین به این شهر زیبا را معنا و مفهوم بیشتری بخشیده است. لحظاتی لبریز از ترس و هیجان با گردشی مهیج در میان خانه‌های تسخیر شده، سواری سیاه و یک دهکده امن ارواح که البته این آخری مخصوص کودکان طراحی شده است.


مزرعه و مرداب تسخیر شده کارلتون (Carlton)- زمان: ۲۱ تا ۳۱ اکتبر

هالووین در سیاتل

یک مزرعه پر از زامبی، و بازدید کنندگانی که سوار یک واگن شده و با اسلحه‌های مخصوص پینت بال سر این مردگان متحرک را هدف قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد این مرداب پر شده از دلقک و قطارهای ارواح و البته یک مارپیچ مخصوص نیز برای عاشقان دنیایی آرام‌تر طراحی شده است. این تور مناسب کودکان زیر ۱۲ سال نیست، اما آن‌ها می‌توانند در طول روز به تماشای این مارپیچ طبیعی بیایند.

..........................................................................................................................................

سردخانه تسخیر شده جرج تاون (Georgetown)

هالووین در سیاتل

تصور کنید همراه با یک گروه از افراد نترس وارد یک سری تونل‌های پیچ در پیچ و تیره و تار خواهید شد که با حضور و سروصدای ناخوشایند و گاه و بیگاه دلقلکی خون آلود، مخوف‌تر  هم شده است، اما البته این تنها پیش درآمدی است از آن چیزی که جلوتر در انتظارتان است. ظاهرا این سردخانه افراد بسیاری را از شدت ترس و وحشت تا پای جنون برده است به‌طوری که  بسیاری بعد از حضور در این مکان، از صمیمی قلب آرزو می‌کردند که ای کاش زودتر از حضور در این برنامه انصراف داده بودند. اگر دچار ترس از محیط‌های بسته هستید، بهتر است حتی فکر حضور در چنین توری را هم از سر بیرون کنید، اینجا جنون از وحشت متولد می‌شود. 

..........................................................................................................................................................

نمایشنامه «درو»

هالووین

یک تئاتر جنون آسای مختص ایام هالووین که تنها برای افراد بزرگسال در نظر گرفته شده و البته امکان انصراف از حضور نیز برای بازدیدکنندگان مهیا شده است. و این مسئله بازگو کننده‌ی این حقیقت است که قطعا این تئاتر چیزی متفاوت و عجیب برای ارائه دارد. بعد از شرکت در مراسم اولیه، مهمانان به تماشای نمایشی مملو از ترس و هیجان سی دقیقه‌ای خواهند نشست که توسط «علی القصیر» (Ali El-Gasseir) کارگردانی شده و طراح آن نیز «پل توماس» (Paul Thomas) است.

....................................................................................................................................................................

بازار مکاره تسخیر شده «کیت‌سپ» (Kitsap)

هالووین در سیاتل

البته این مکان بیش از آن که یک بازار باشد، مجموعه‌ای است متشکل از یک بیمارستان، مرکز تحقیق و البته آسایشگاه روانی جن‌زده که بیماران روانی و شیطان صفت آن برنامه‌هایی خاص اجرا می‌کنند. این جاذبه توریستی مملو از نمایش‌های ترسناک و مهیج است.


تور ارواح بازاری (Market Ghost Tour)- زمان: ۲۸ و ۲۹ اکتبر

هالووین در سیاتل

یک تور عصرگاهی ۴۵ دقیقهای در میان «بازار پایک پلیس» (Pike Place Market) و البته شنیدن داستان‌های ترسناک در مورد ماجراهای عجیبی و ماورایی رخ داده در این مکان و نواحی اطراف «کوچه پست» (Post Alley). این تور مختص افراد بالای 21 سال است و البته در میانه مسیر حرکت، یک توقف کوتاه نیز برای میل کردن نوشیدنی در نظر گرفته شده است.


کنفرانس ارواح «بندر گمبل» (Port Gamble Ghost Conference)- زمان: ۲۸ تا ۳۰ اکتبر

بندر گمبل در سیاتل

در این سفر با راهنمای تور همراه شده و به بندر ترسناک و البته زیبای گمبل سفر خواهید کرد. در ادامه در یک گردهمایی حاضر شده و پای صحبت شماری از روانشناسان حوزه ارواح، باستان شناسان، ماجراجویان عالم یوفوها و دیگر قلمروهای عجیب و غیر منتظره خواهید نشست. بازدیدکنندگان برای هر کلاس مجزا یا کنفرانس مبلغ ده دلار پرداخت می‌کنند. در عین حال می‌توان در کنفرانس‌های جامع‌تری که دارای برنامه‌های متفرقه هستند نیز شرکت کرد که البته مبلغ ورودیه این نوع کلاس‌ها ۲۵ دلار است و برای لذت بردن از یک آخر هفته کامل و مفرح نیز مبلغ ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.


تور گردشگری تاریخی روح «تپه کاپیتول» (Capitol Hill Historical Ghost Tour)- زمان: ۲۲ اکتبر

هالووین در سیاتل

یک تور ترسناک دیگر شهر سیاتل که به اغلب مکان‌های تسخیر شده از جمه فروشگاه‌ها، رستوران و ...سر زده و بازدیدکننده را غافلگیر می‌کند.

به هر حال این‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این روزهای سیاتل است که باید دید تا چه حد به مذاق گردشگران دنیای وحشت خوش می‌آید. به هر حال هالووین در اصل بیش از بزرگترها، کودکان را مجذوب خود می‌کند و به خاطر حضور آن‌ها نمی‌توان انتظار برگزاری تورهای گردشگری ترسناک زیادی را داشته باشیم. چون به هر حال این زمان از سال فرصتی مناسب است برای کنار هم بودن والدین و فرزندان و لذت بردن با اعضای خانواده.

جشن هالووین

جشن هالووین

خب نظر شما در مورد این برنامه‌های تفریحی چیست؟ هالووین برای شما هم جذاب است؟ شما هم برنامه‌ای برای برگزاری آن در سر دارید؟ نظرات خود را با ما در کجارو نیز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع thestranger

دیدگاه