برگشتن بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
برگشتن بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان به ایران

شرکت کشتیرانی مرسک، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان، تایید کرده است که بعد از سال‌ها فعالیت‌های تجاری خود را با ایران از سر می‌گیرد.

سخنگوی این شرکت گفت که از این به بعد مشتریان مرسک که به مقصد یا از مبدا ایران رفت و آمد می‌کنند، می‌توانند به طور کامل از شبکه جهانی و ناوگان و تجهیزات حمل و نقل این شرکت استفاده کنند.

مرسک حدود چهار سال پیش و در پی تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کرد.

«کریستین یول نایهولم» مدیر کشتیرانی مرسک در ایران و امارات متحده عربی، می‌گوید این شرکت از پتانسیل قابل توجه بازار ایران و نقش حیاتی آن در تجارت جهانی آگاه است.

آقای نایهولم می‌گوید با توجه به سابقه طولانی همکاری مرسک با ایران که به ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، از بازگشت به ایران بسیار خشنود هستیم.

پیش از توقف همکاری مرسک با ایران بخش بزرگی از واردات ایران، از جمله مواد غذایی و کالاهای مصرفی مثل خودرو، از طریق شبکه حمل و نقل شرکت مرسک انجام می‌شد.

این شرکت پنج سال پیش و در پی تحریم شرکت تاید واتر، که مدیریت بنادر ایران را برعهده دارد، اعلام کرد که از حمل و نقل محموله‌های باری به بندر امام خمینی، بندر عباس و عسلویه صرف نظر می‌کند.

حدود یک سال بعد و در پی تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران بعد شرکت کشتیریانی مرسک فعالیت‌های تجاری خود را با ایران به طور کامل متوقف کرد.

مطالب مرتبط:

منبع BBC

دیدگاه