نظرسنجی: برای انتخاب مقصد سفر، از چه منبعی استفاده می ‌کنید؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴
نظرسنجی: برای انتخاب مقصد سفر، از چه منبعی استفاده می ‌کنید؟

قصد داریم هر هفته با مطرح کردن سوالی درباره‌ی مسائل مختلف سفر و گردشگری، نظر شما را جویا شویم. از این طریق فرصتی فراهم می‌شود تا درباره‌ی موضوعات مختلف در زمینه‌ی گردشگری، به بحث و تبادل نظر بپردازیم. مثل همیشه منتظر مشارکت شما هستیم. با کجارو همراه باشید.

انتخاب مقصد سفر، به خصوص اگر منابع و زمان محدودی داشته باشیم، کار نسبتا سختی است. افراد برای انتخاب مقصد سفرشان و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مقصد مورد نظر، از منابع مختلفی استفاده می‌کنند. امروزه با وجود رسانه‌های جمعی، شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها و مجلات گوناگون و وبسایت‌های متنوع، جهان در مشت شما است!

نظرسنجی

در سراسر دنیا کتاب‌ها و مجلات متعددی با موضوع گردشگری و راهنمای سفر به چاپ می‌رسند. به عنوان مثال یکی از مشهورترین آنها لونلی پلنت (Lonely Planet) است. این مجموعه از آنجایی که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای سفر به خصوص سفرهای خارجی را در اختیار گردشگران می‌گذارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اطلاعاتی از قبیل محل اقامت، نحوه‌ی دسترسی به اماکن مختلف و... .

نظرسنجی

در ایران نیز کتاب‌های راهنما و مجلات متعددی در زمینه‌ی سفر و گردشگری وجود دارند که می‌توانند یکی از منابع گردشگران برای انتخاب مقصد سفر و برنامه‌ریزی برای آن باشند.

سایت‌های گردشگری یکی دیگر از منابع اطلاعاتی هستند. یکی از معروف‌‌ترین سایت‌های گردشگری دنیا، تریپ ادوایزر (TripAdvisor) است. در چنین وب‌سایت‌هایی علاوه بر استفاده از مقاله‌های راهنما، می‌توانید از نظرات سایر گردشگران در مورد مقصدها و مناطق مختلف اطلاع پیدا کنید.

بسیاری از گردشگران تجربیات سفر خود را از طریق سایت‌های گردشگری یا وبلاگ‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این سفرنامه‌ها نیز می‌توانند منبع خوب و ملموسی برای انتخاب مقصد سفر باشند. بهره‌برداری از تجربیات دوستان و اقوام نیز می‌تواند راهگشا باشد.

نظرسنجی

آزانس‌های مسافرتی یک منبع اطلاعاتی خوب برای یافتن مقصدی هستند که با شرایط شما هماهنگ باشند.

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو نیز در همین زمینه است. شما برای انتخاب مقصد سفر و کسب اطلاعات ضروری درباره‌ی مقصد مورد نظرتان از چه منابعی کمک می‌گیرید؟

برای شرکت در این نظرسنجی، تا پایان روز چهارشنبه فرصت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه