برای خرید در دبی کجا بریم؟ | معرفی ۱۶ تا از بهترین مراکز خرید دبی

رضا اردو
رضا اردو دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
برای خرید در دبی کجا بریم؟ | معرفی ۱۶ تا از بهترین مراکز خرید دبی

بهترین مراکز خرید دبی فقط مکانی برای خرید نیستند؛ این مراکز با تفریحات و جشنواره‌های متنوع،، نبض زندگی در شهر پرنور دبی به شمار می‌روند.

بهترین مراکز خرید دبی عناصر مدرن و روح سنتی این شهر بین‌المللی را یک‌جا جمع کرده‌اند. فضاهای جذاب و بزرگ این مراکز، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند از معتبرترین برندهای خوراک و پوشاک و لوازم‌خانگی خرید کنند و در بخش‌های تفریحی، اوقات خوشی را بگذرانند. در این مقاله، با ۱۶ مورد از بهترین مراکز خرید دبی آشنا خواهید شد.

بهترین مراکز خرید دبی:

دبی مال (Dubai Mall)

  • آدرس: خیابان مرکز مالی (Financial Center)، بلوار شیخ محمد بن راشد (Sheikh Mohammed bin Rashid)، خیابان مستقبل (Al Mustaqbal)(مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • ساعت‌های کاری: تمام روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: thedubaimall

مرکز خرید «دبی مال» در شهر دبی، از لحاظ مساحت زمین، دومین مرکز خرید بزرگ جهان محسوب می‌شود. این مرکز خرید چهارطبقه در جوار برج خلیفه (Burj Khalifa؛ بلندترین سازه و ساختمان جهان) قرار دارد.

در سال ۲۰۱۱، بیش از ۵۴ میلیون نفر از دبی مال بازدید کردند؛ بنابراین این مرکز خرید در آن سال پربازدیدترین بنای جهان لقب گرفت. مرکز خرید دبی مال به فروشگاه‌های لوکس خود معروف است؛ شعبه‌ای از ساعت و جواهرفروشی «کارتیه» (Cartier) و همچنین «هری وینستون» (Harry Winston) در این مرکز خرید قرار دارد. کالاهای مهم عرضه‌شده در دبی مال شامل طلا و جواهرات، برندهای معروف لباس، لوازم تزیینی، وسایل الکترونیکی و ابزارآلات، عطر، لوازم آرایشی‌ و بهداشتی، سوغات و صنایع دستی سنتی می‌شود.

دبی مال علاوه بر ۱,۳۰۰ فروشگاه فعال، امکانات و دیدنی‌هایی نظیر آکواریوم و باغ وحش زیرآبی (با بیش از ۳۳,۰۰۰ موجود آبزی، انواع کوسه‌ ببری و حیوانات آبزی مانند کروکودیل و خزندگان)، پیست اسکیت روی یخ، «سینماهای ریل» (Reel Cinemas)، «شهربازی ترامپو اکستریم» (Trampo Extreme)، «خانه وحشت هیستریا» (Hysteria)، پارک واقعیت مجازی (Virtual reality park) و محوطه بازی نرم برای کودکان (Softplay) دارد.

از دیگر جاذبه‌های دبی مال، می‌توان به اسکلت دایناسور عظیم‌الجثه (Dubai dyno) در میان مرکز خرید اشاره کرد. همچنین دریاچه مصنوعی و فواره جذاب آن، مکانی ایدئال برای استراحت و تماشای رقص آب است. 

دبی مال مرکز مناسبی برای خرید سوغاتی به حساب می‌آید و با وجود سرگرمی‌ها و امکانات فراوان، به مجتمع تفریحی شباهت دارد. فودکورت مجموعه، انواع غذاهای بین‌المللی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Mappedin، Conde Nast Traveler، platinumlist.net، Travel Expert Wiki، عکاس‌ها: نامشخص

امارات مال (Mall of the Emirates)

  • آدرس: منطقه برشا (Al Barsha)، خیابان شیخ زاید (Sheikh Zayed) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • ساعت‌های کاری: دوشنبه‌ تا پنجشنبه‌ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: malloftheemirates

«امارات مال» یک مرکز خرید چهارطبقه در خیابان شیخ زاید شهر دبی است. این مرکز خرید ۶۳۰ مغازه کوچک، پارکینگی با ظرفیت ۷,۹۰۰ خودرو، بیش از ۱۰۰ رستوران و کافه، ۸۰ مغازه لوکس و ۲۵۰ فروشگاه شاخص دارد. اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه در مرکز خرید امارات ساخته شد؛ برای ورود به این پیست اسکی باید بلیط تهیه کنید.

همچنین یک پیست اسکیت روی یخ، پارک برفی، مرکز سرگرمی خانوادگی «مجیک پلنت یا سیاره جادویی» (Magic Planet)، سالن بولینگ مجهز و پیشرفته، آمفی‌تئاتر و مجموعه «سینمایی وکس» (VOX) در این مرکز خرید امارات وجود دارد. 

طرح‌ها و برندهای لوکس و معروفی مثل «کریستیان لوبوتن» (Christian Loubotin) و «دی‌کی‌ان‌وای» (DKNY) در امارات مال عرضه می‌شوند. هتلی نیز در این مرکز خرید عظیم برای اقامت گردشگران وجود دارد. همواره حراجی‌هایی در امارات مال برپا است. از جمله کالاهای مهم عرضه‌شده در امارات مال می‌توان به برندهای معروف لباس و لوازم تزیینی جانبی، وسایل الکترونیکی و ابزارآلات، لوازم آرایشی، اسباب و اثاثیه، وسایل تزیینی خانه و لوازم ورزشی اشاره کرد. 

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Dubai، Dubai Travel Wiki، Vexcolt، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول تا سوم)، Akash Chandran (عکس چهارم)

دهکده جهانی (Global Village)

  • آدرس: خیابان شیخ محمد بن زاید (Sheikh Mohamed Bin Zayed)، خروجی ۳۷ (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب؛ پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱ صبح 
  • وب‌سایت: globalvillage

«دهکده جهانی» یا «گلوبال ویلیج» یک مرکز فرهنگی، تفریحی و تجاری در شهر دبی است که جزو مراکز خرید قدیمی این شهر محسوب می‌شود. ۹۰ فرهنگ مختلف در این مرکز به نمایش گذاشته شده‌ است. هنرمندان بین‌المللی متعددی نظیر «جیسون درولو» (Jason Derulo)، «لیام پین» (Liam Payne)، «نو یونایتد» (Now United) و «شاهرخ خان» (Shahrukh Khan) در این مرکز اجرا داشته‌اند.

در عمارت‌های بزرگ دهکده جهانی دبی، بناهای دیدنی، صنایع دستی و غذاهای کشورهای مختلف عرضه شده است. از میان این کشورها می‌توان به هند (بزرگ‌ترین عمارت)، ژاپن، آمریکا، مصر، پاکستان، چین، ویتنام، تایلند، یمن، عربستان سعودی، آلمان، اندونزی، فیلیپین، قطر، لبنان، یونان و کره جنوبی اشاره کرد. 

هر سال سرگرمی‌ها و جاذبه‌های جدیدی به دهکده جهانی دبی افزوده می‌شود. اجرای نمایش‌های فرهنگی، نمایش‌های کودکانه آتش‌بازی، موسیقی‌های بین‌المللی و کنسرت‌های زنده گردشگران را به وجد می‌آورد. پارک تفریحی کارناوال با سواری‌‌های مهیج، بازی‌ها و جاذبه‌های متعدد، لحظات خوشی را برای تمام سنین فراهم می‌کند. 

محصولاتی نظیر سوغات و صنایع دستی، پوشاک و لوازم جانبی، اسباب و اثاثیه تزیینی خانه، کالاهای سنتی و خوراکی‌های بومی و بین‌المللی در دهکده جهانی دبی عرضه می‌شود. دهکده جهانی از ماه اکتبر (آبان) تا آوریل (اردیبهشت) آماده بازدید گردشگران است. برای ورود به این دهکده باید هزینه پرداخت کنید.

دهکده جهانی دبی دور از مرکز شهر قرار دارد؛ به همین دلیل بهتر است با تور گروهی از آنجا بازدید کنید یا آنکه با مترو به مرکز خرید امارات بروید و از آنجا سوار اتوبوس یا تاکسی شوید تا هزینه کمتری بپردازید. دهکده جهانی دبی در روزهای سه‌شنبه تنها مختص خانواده‌ها و خانم‌ها است. توصیه می‌شود از همان ساعات ابتدایی گشایش دهکده، یعنی ساعت چهار عصر، به آنجا بروید؛ چون بسیار شلوغ می‌شود.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، going2dubai.com، Visit Dubai، Government of Dubai Media Office، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول تا سوم)، Naseer Shafiq (عکس چهارم)

مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

  • آدرس: منطقه جبل علی (Jebel Ali)، خیابان شیخ زاید (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: ibnbattutamall

مرکز خرید «ابن بطوطه» در جنوب غرب دبی واقع شده است و یکی دیگر از مراکز خرید برتر این شهر محسوب می‌شود. نام این مرکز خرید از نام جهانگرد مراکشی قرن ۱۴ میلادی اقتباس شده است. ابن بطوطه مراکشی به ۶ منطقه چین، شبه‌قاره هند، ایران، مصر، تونس و اندلس سفر کرد؛ به همین دلیل، این مرکز خرید ۶ بخش دارد. به عبارتی، مرکز خرید ابن بطوطه ترکیبی از تفریح، تاریخ و فرهنگ است که با داستان سفرهای ابن بطوطه مراکشی عجین شده است.

ابن بطوطه بزرگ‌ترین مرکز خرید موضوعی دبی به شمار می‌آید؛ یعنی کل مجموعه بر اساس موضوع سفرهای ابن بطوطه طراحی شده است. این مرکز خرید به‌اندازه دیگر مراکز خرید شهر شلوغ نمی‌شود؛ اگر دنبال مرکز خرید نسبتا خلوتی هستید تا در فضایی آرام خرید کنید، ابن بطوطه گزینه خوبی خواهد بود.

اقلام عرضه‌شده در مرکز خرید ابن بطوطه شامل مد و لباس، ابزارآلات و وسایل الکترونیک، لوازم تزیینی خانه، لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی و سلامتی، لوازم التحریر، کتاب و خوراکی‌های خوشمزه می‌شود. مرکز خرید ابن بطوطه کمی دورتر از دیگر جاهای دیدنی دبی قرار دارد؛ اما قیمت غذاها در این مجموعه ارزان‌تر از مرکز شهر دبی است.

از تفریحات و جاذبه‌های مرکز خرید ابن بطوطه می‌توان به سینمای مدرن «نوو» (Novo)، شهربازی سرپوشیده کودکان «فان‌ سیتی» (Fun City)، پارک «اسکای زون» (Sky Zone) شامل تشک پرش، استخر توپ و زمین بازی بسکتبال، سالن بولینگ، پارک بازی سرپوشیده سیاره جادویی و شعبه‌ای از مرکز تفریحی و غذایی «چاک ‌ای. چیز» (Chuck E. Cheese's) اشاره کرد.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): PropSearch، Bayut، Atlas Concorde، Wikimedia، عکاس‌ها: Challiyil Eswaramangalath Pavithran Vipin (عکس اول)، نامشخص (عکس دوم تا چهارم)

بازار مدینه جمیرا (Souk Madinat Jumeirah)

  • آدرس: منطقه صفوح (Al Sufouh)، خیابان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود (King Salman Bin Abdulaziz Al Saud) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • ساعت‌های کاری: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

«بازار مدینه جمیرا» یکی از مراکز خرید مشهور دبی به شمار می‌رود که به سبک بازارهای عربی سنتی ساخته شده است. آبراهه‌های موجود در این مرکز خرید همراه با راسته کافه‌ها با چشم‌انداز برج‌العرب، جلوه خاصی به بازار مدینه جمیرا داده‌اند.

در راسته‌های بازار مدینه جمیرا، اقلام متنوعی از عود و عطر تا جواهر، ادویه‌های معطر و ظروف ترکی عرضه شده است. همچنین، صنایع دستی سنتی عربی، ادویه و گیاهان دارویی، جواهرات و لوازم تزیینی، وسایل خانگی و هنری، مد و لباس، هدیه و سوغاتی در این مرکز خرید به‌فروش می‌رسد. صرف غذا در فضای باز و قایق‌سواری بر آبراهه‌های بازار مدینه جمیرا از جمله تجربه‌های منحصربه‌فردی است که در این مرکز خرید می‌توان داشت.

از دیگر تفریحات و جاذبه‌های بازار مدینه جمیرا می‌توان به «آمفی‌تئاتر مدینه» (Madinat Theatre) با اجراهای زنده، سالن ماساژ و استراحت «اسپا تالیسه» (Talise Spa)، بانجی جامپینگ، چرخ‌وفلک ونیزی و قایق‌سواری اشاره کرد. پارک آبی «وایلد وادی» (Wild Wadi)، از بهترین پارک آب‌ های دبی،  در نزدیکی بازار مدینه جمیرا قرار دارد.

بازار مدینه جمیرا محل مناسبی برای خرید سوغاتی به شمار می‌رود. کیفیت اجناس این بازار خوب و قیمت آن‌ها مناسب است و قابلیت چانه‌زنی هم دارد. در روزهای تعطیل و عید در این مرکز خرید جشنواره‌های شاد و مفرحی برگزار می‌شود. در تعطیلات کریسمس، درخت کریسمس ۱۰ متری برپا می‌کنند و قطار کوچکی در محوطه به‌راه می‌افتد.

اگر با ماشین شخصی به بازار مدینه جمیرا می‌روید، پارک خودرو تا حداکثر سه ساعت رایگان خواهد بود. ایستگاه تراموا یا مترویی نزدیک بازار مدینه جمیرا نیست؛ از میان وسایل حمل و نقل عمومی، تنها اتوبوس‌ها به این ناحیه رفت‌و‌آمد دارند.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Caterer Middle East، Visit Dubai، Time Out Dubai، Jumeirah، عکاس‌ها: نامشخص

سیتی واک (City Walk)

  • آدرس: منطقه الوصل (Al Wasl)، خیابان الصفا (Al Safa) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • ساعت‌های کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب؛ شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: citywalk

«سیتی‌ واک» مجموعه تجاری و تفریحی روبازی به مساحت ۹۰۰,۰۰۰ متر مربع در شهر دبی است که در دو فاز تجاری و مسکونی ساخته شد و امروزه یکی از مقاصد گردشگران به شمار می‌رود. یک ایستگاه پلیس هوشمند ۲۴ ساعته، امنیت و رفت‌و‌آمد محوطه سیتی واک را تحت کنترل دارد.

سیتی واک همچون شهری درون دبی است که خانواده‌های اماراتی و همچنین گردشگران به آنجا می‌روند تا از امکانات متنوع آن استفاده کنند. این مجموعه محیط مناسبی برای خرید، غذاخوری و گذراندن اوقات خوش در قلب شهر دبی است. دانشگاه کانادایی دبی نیز در محدوده سیتی واک قرار دارد.

فروشگاه‌های لوکس، سینما، رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی در سیتی واک وجود دارد. اجناس عرضه‌شده در مرکز خرید سیتی واک شامل مد و پوشاک، لوازم آرایش، اسباب و اثاثیه خانه، ابزارآلات و لوازم الکترونیک، آثار هنری و همچنین نوشیدنی و خوراکی‌های لذیذ می‌شود. شعبه‌ای از پیتزافروشی «دا میشل» (Da Michelle) در سیتی واک، یکی از جاهای محبوب گردشگران برای غذاخوری به شمار می‌آید. نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و آثار هنر معاصر این مرکز خرید به‌گونه‌ای است که گویی در آینده قدم می‌زنید. با آنکه محوطه روباز است، هوای مجموعه در تابستان نیز خنک نگه داشته می‌شود.

از جاذبه‌ها و تفریحات سیتی واک، می‌توان به «سیاره سبز» (Green Planet) اشاره کرد که در واقع یک جنگل مصنوعی درون گنبدی سرپوشیده است. در سیاره سبز گونه‌های متنوع گیاهان، حیوانات و پرندگان استوایی گردآوردی شده‌اند و تجربه آموزنده و منحصربه‌فردی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورند. 

شهربازی واقعیت مجازی «هاب زیرو» (Hub Zero) یکی دیگر از مکان‌های تفریحی سیتی واک به شمار می‌رود. در این شهربازی، از آخرین فناوری‌های روز برای طراحی بازی‌های هیجان‌انگیز برای تمام سنین استفاده شده است. سینما «رکسی» (Roxy) در سیتی واک دبی، با صندلی‌های لوکس و سیستم صوتی پیشرفته، فیلم‌های روز دنیا را اکران می‌کند.

شهربازی سرپوشیده «متل پلی» (Mattel Play) در سیتی واک، دکورهای موضوعی با محوریت شخصیت‌های کارتونی و داستانی دارد و کودکان می‌توانند در این فضاها قرار گیرند و با این شخصیت‌ها تعامل داشته باشند. به جاذبه‌ها و سرگرمی‌های سیتی واک، باید اجراهای خیابانی، گالری‌های هنری و جشنواره‌های فرهنگی را نیز افزود. 

سیتی واک در کنار ساحل قرار دارد؛ بنابراین کسانی که اهل خرید نیستند یا از خرید خسته شده‌اند، می‌توانند کنار ساحل بیاسایند و از منظره لذت ببرند. 

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Bayut، Time Out Dubai، Google Maps، Headout، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول، سوم و چهارم)، Ayush Mandloi (عکس دوم)

دبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City)

  • آدرس: منطقه دبی فستیوال سیتی، بلوار فستیوال (Festival Blvd) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • ساعت‌های کاری: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا یک صبح
  • وب‌سایت: dubaifestivalcitymall

«دبی فستیوال سیتی» یک مرکز خرید در «خور دبی» (Dubai Creek) است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح و در سال ۲۰۱۷ گسترده‌تر شد. در مرکز خرید دبی فستیوال سیتی، شرکت‌های معتبری همچون شرکت لوازم‌خانگی «ایکیا»‌ (IKEA)، هایپرمارکت «کارفور» (Carrefour) و ابزارآلات «ایس هاردور» (Ace Hardware) شعبه دارند. به‌طور کلی، محصولات مهم عرضه‌شده در دبی فستیوال سیتی شامل مد و لوازم جانبی، ابزارآلات و لوازم الکترونیکی، اسباب و اثاثیه خانه، لوازم زیبایی و آرایشی، وسایل ورزشی و تناسب اندام و خوراکی‌های خوشمزه و خاص می‌شود.

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی مشرف به تفرجگاهی ساحلی است که در آن شب‌های جمعه رقص آب و نور برگزار می‌شود و امکان قایق‌سواری هم وجود دارد. چسبیده به این مرکز خرید، سه هتل نامدار «اینترکنتیننتال» (InterContinental)، «کرون پلازا» (Crowne Plaza) و «هالیدی این» (Holiday Inn) قرار گرفته‌اند. دبی فستیوال سیتی نزدیک فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده و برج خلیفه نیز در چشم‌انداز آن است؛ ازاین‌رو، این مرکز خرید جایگاه خاصی در دبی دارد.

مرکز تفریحی سرپوشیده «فیبی‌لند» (Fabyland) در دبی فستیوال سیتی، بازی‌های متنوعی مثل ماشین‌سواری و گلف برای کودکان و خانواده‌ها دارد. ترامپولین پارک، پارک سرپوشیده «لئو و لونا» (Leo & Loona) برای کودکان و «هلو پارک» (Hello Park) با نمایش‌های جذاب و ترکیب بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی اوقات خوشی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی بیش از ۴۰۰ مغازه و ۱۰۰ کافه و رستوران دارد. فودکورت این مرکز خرید می‌تواند ۱,۰۰۰ نفر را در خود جای دهد و از این لحاظ، از بزرگ‌ترین فودکورت‌های دبی به شمار می‌آید.

گالری‌های هنری، جشنواره‌های فرهنگی و اجراهای زنده به‌صورت دوره‌ای در دبی فستیوال سنتر برگزار می‌شود. این مرکز خرید با وجود امکانات متعددی که دارد، معمولا کمتر از مراکز خریدی مثل دبی مال گردشگر خارجی به خود می‌بیند؛ به همین دلیل برای کسانی مناسب است که مراکز خلوت‌تر را می‌پسندند.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): tripadvisor، tripadvisor، yourplace.ae، BCT Design Group، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول تا سوم)، zuv (عکس چهارم)

پارک طلا و الماس دبی (Dubai Gold and Diamond Park)

  • آدرس: منطقه القوز (Al Quoz)، خیابان شیخ زاید (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • ساعت‌های کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • وب‌سایت: goldanddiamondpark

«پارک طلا و الماس دبی» در مساحتی بالغ بر ۴۷,۵۰۰ متر مربع ساخته شده است و بخشی از «منطقه آزاد جبل علی» (Jebel Ali Free Zone) محسوب می‌شود. پارک طلا و الماس دبی مرکز خریدی مختص فروش بهترین جواهرات دنیا شامل سنگ‌های قیمتی، طلا و الماس، فلزات گران‌بها مثل نقره و پلاتین، جواهرات دست‌ساز و ساعت‌های لوکس است. 

شعبه‌ای از کافی‌شاپ مشهور «ده کاسا» (de casa) و رستوران «مور کافه» (More cafe) در کنار بیش از ۹۰ مغازه جواهرفروشی در پارک طلا و الماس دبی وجود دارد. در کنار ساعت‌فروشی‌های جذاب این مجموعه، مرکزی برای هنر و موسیقی نیز ساخته شده است.

برخلاف دیگر مراکز خرید دبی، در مسیر پارک طلا و الماس ترافیکی وجود ندارد. این مرکز نزدیک هتل‌های جمیرا، مارینا و مرکز شهر جدید دبی است. در مرکز خرید پارک طلا و الماس دبی می‌توانید نحوه ساخت جواهرات را از نزدیک می‌بینید یا طرح دلخواه خود را سفارش دهید.

در پارک طلا و الماس دبی، معمولا نمایشگاه‌هایی برای معرفی آخرین مدل‌های جواهرات و اجناس قیمتی برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از تخفیف نمایشگاه‌ها استفاده کنند. علاوه بر نمایش طلا و جواهرات در این مرکز خرید، در قالب گالری‌های هنری، آثار هنر معاصر نیز به نمایش درمی‌آید.

منابع عکس‌ها: Google Maps، Google Maps، Gold and Diamond Park، Bayut، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول و دوم)، Szilvia Komaromi (عکس سوم)، Olga Mc (عکس چهارم)

مارینا مال دبی (Dubai Marina Mall)

  • آدرس: منطقه مارینا، خیابان شیخ زاید (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب؛‌ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • وب‌سایت: dubaimarinamall

«مارینا مال دبی» یک مرکز خرید سرپوشیده در جنوب دبی است. این مرکز خرید در نزدیکی تفرجگاه ساحلی دبی (مارینا) قرار دارد؛ به همین دلیل، به آن مارینا مال می‌گویند. مرکز خرید بزرگ مارینا حدود ۳۶,۰۰۰ متر مربع مساحت و چهار طبقه دارد. در این مرکز خرید، ۱۴۰ فروشگاه، بیش از ۲۰ گزینه برای غذاخوری، سینما و یک محوطه بازی برای بچه‌ها تعبیه شده است.

در مرکز خرید ساحلی مارینا مال دبی، انواع برندهای معتبر مثل «آدیداس» (Adidas)، «آلدو» (Aldo)، «تامی هیلفیگر» (Tommy Hilfiger) و «وینس کاموتو» (Vince Camuto) شعبه دارند. گردشگران و بومیان دبی معمولا به این مرکز خرید می‌روند تا از برندهای معروف خرید کنند و به قایق‌سواری بپردازند.

محصولات مهم عرضه‌شده در مارینا مال دبی شامل مد و پوشاک، ابزارآلات و لوازم الکترونیکی، وسایل آرایشی و زیبایی، اسباب و اثاثیه خانه، محصولات سلامتی و تناسب اندام و البته نوشیدنی و غذاهای باکیفیت می‌شود. از تفریحات و سرگرمی‌های این مرکز خرید می‌توان از «سینما ریل» و محوطه بازی نرم کودکان «جامپ ان فان» (Jump N Fun) نام برد.

مارینا مال دبی یک مرکز خرید خانوادگی و نسبتا کوچک است که معمولا روزهای آخر هفته‌ شلوغ می‌شود. 

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): luxhabitat، Dubai Marina Mall، Visit Dubai، Dubai Marina Mall، عکاس‌ها: نامشخص

سیتی سنتر میردف (City Centre Mirdif)

  • آدرس: میردف، خیابان شیخ محمد بن زاید (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • ساعت‌های کاری: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: citycentremirdif

«سیتی سنتر میردف» یک مرکز خرید در منطقه مسکونی میردف دبی است. این مرکز خرید ۱۹۶,۰۰۰ متر مربع مساحت و ۴۶۵ مغازه دارد و برای تمام سنین با بودجه‌های متفاوت مناسب است. شرکت‌های بین‌المللی مثل «لولولمون» (Lululemon) و «دسیگوال» (Desigual) در سیتی سنتر میردف شعبه دارند. در این مرکز خرید، محصولاتی در زمینه مد و پوشاک، ابزارآلات و لوازم الکترونیک، وسایل آرایشی و زیبایی، اسباب و اثاثیه و لوازم تزیینی خانه، لوازم ورزشی،‌ اسباب‌بازی و اجناس مناسب کودکان عرضه می‌شوند.

«سیاره جادویی» مرکز تفریحی پرطرفداری در سیتی سنتر میردف است. در این مرکز تفریحی، بازی‌های متنوعی برای تمام سنین وجود دارد. در سینما «وکس» سیتی سنتر میردف، آخرین فیلم‌های روز دنیا در محیطی مجلل و لوکس همراه با سیستم صوتی پیشرفته برای تماشاگران اکران می‌شود.

سیتی سنتر میردف جایی به نام کمپ تابستانی دارد که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانند نقاشی بکشند، لگو، بسکتبال و فوتبال بازی کنند. همچنین مکان دیگری به نام «آی‌فلای» (iFLY) در این مرکز وجود دارد و در واقع محفظه‌ای است که بر اثر فشار هوا بازدیدکنندگان را به پرواز درمی‌آورد. بزرگسالان از سالن بولینگ مجموعه نیز می‌توانند استفاده کنند. کودکان نیز در محوطه بازی «جامپ ان فان» سرگرم می‌شوند.

سیتی سنتر میردف یکی از بهترین مراکز خرید دبی به شمار می‌رود که ترکیب مناسبی از مغازه‌های معتبر، غذاهای خوشمزه و تفریحات برای تمام سنین دارد.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Google Maps، Bayut، Visit Dubai، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول و دوم)، Amani Jab (عکس سوم)، Vasant Khatri (عکس چهارم)

سیتی سنتر دیره (City Centre Deira)

  • آدرس: منطقه پورت سعید، خیابان شیخ راشد (خیابان هشتم (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • ساعت‌های کاری: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: citycentredeira

«سیتی سنتر دیره» مرکز خریدی در بخش قدیم شهر دبی در تقاطع جاده منتهی به شارجه و فرودگاه بین‌المللی دبی است. این مرکز خرید از لحاظ اندازه و طراحی، به مرکز خرید امارات شباهت دارد. سیتی سنتر دیره یک مجموعه تجاری و تفریحی سه‌طبقه‌ای با ۳۷۰ مغازه و ظرفیت پارکینگ ۳,۶۰۰ خودرو است. هایپرمارکت کارفور، فروشگاه پوشاک «دبنهمس» (Debenhams) و شعبه‌ای از خرده‌فروشی «ورجین مگ‌استور» (Virgin Megastore) جزو فروشگاه‌های شاخص این مرکز خرید هستند.

در سیتی سنتر دیره دبی، طلا و جواهرات با تنوع بالا و قیمتی معقول به‌فروش می‌رسند. پارچه، منسوجات و لباس‌های سنتی عرضه‌شده در این مرکز خرید نیز شهرت دارند. مغازه‌های لوازم الکترونیکی بسیاری در سیتی سنتر دیره به چشم می‌خورند که به‌روزترین تجهیزات، تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی را می‌فروشند.

مرکز خرید سیتی سنتر دیره مغازه‌هایی برای عرضه عطر، لوازم آرایش و محصولات زیبایی از برندهای داخلی و خارجی دارد. در این مرکز خرید انواع ادویه و گیاهان دارویی متنوع بومی و همچنین صنایع دستی عربی سنتی شامل قالی، سفال و لوازم تزیینی عرضه می‌شود.

در سیتی سنتر دیره رستوران‌، کافه و بوفه‌های متعددی به چشم می‌خورند؛ بنابراین بازدیدکنندگان این مرکز خرید گزینه‌های خوراکی بسیاری از غذاهای سنتی عربی تا خوراک‌های بین‌المللی پیش روی خود دارند. سینما و شهربازی سرپوشیده در طبقه آخر سیتی سنتر دیره برای تفریح و سرگرمی تمام سنین مناسب است.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Dubai Travel Blog، PropSearch، Visit Dubai، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول تا سوم)، Fikir A (عکس چهارم)

مرکاتو (Mercato)

  • آدرس: منطقه جمیرا، خیابان ساحلی جمیرا (Jumeirah Beach Rd) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • ساعت‌های کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • وب‌سایت: mercatoshoppingmall

مرکز خرید «مرکاتو» در ناحیه جمیرای دبی قرار دارد. این مرکز خرید به‌‎گونه‌ای طراحی شده است که شبیه ساختمان‌های ایتالیایی در عصر رنسانس باشد. نام «مرکاتو» نیز در زبان ایتالیایی به‌معنای «بازار» است.

مرکاتو به برندهای لوکسی معروف است که در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کند. محصولات این مرکز خرید شامل پوشاک، لوازم جانبی، جواهرات، وسایل الکترونیکی، محصولات زیبایی و لوازم‌خانگی می‌شود. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت و وسایل سرگرمی متنوعی در آن وجود دارد.

«سینما وکس» در مرکز خرید مرکاتو، در فضایی مجلل، آخرین فیلم‌های روز دنیا را به نمایش می‌گذارد. مرکز تفریحی «لین ان گیمز» (LANES N GAMES) با طیف وسیعی از بازی‌های ویدئویی، واقعیت مجازی و بولینگ اوقات خوشی برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌کند. در محوطه «فان سیتی» کودکان از بازی‌های تعاملی و تحرک در سازه‌های ایمن لذت می‌برند. در مرکز خرید مرکاتو، معمولا اجراهای زنده، نمایشگاه‌های هنری و برنامه‌های فرهنگی برای سرگرمی خریداران و بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Time Out Dubai، Visit Dubai، Dubai Car Rentals، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول تا سوم)، Ghina Sioufi (عکس چهارم)

وافی مال (Wafi Mall)

  • آدرس: منطقه ام هریر ۲ (Umm Hurair 2)، خیابان عود میثا (Oud Metha) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۱۹۹۱ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: wafi

در مجموعه «وافی» دبی، مرکز خرید، هتل، رستوران و اقامتگاه وجود دارد. این مجموعه به سبک مصر باستان طراحی شده است. مجسمه فرعون‌ها، هرم‌های کوچک و ستون‌هایی شبیه به ستون‌های معبد «کرنک» (Karnak) در محوطه مرکز خرید وافی دیده می‌شود. دیوارهای این مرکز خرید به رنگ قهوه‌ای روشن است تا یادآور سازه‌های مصر باستان باشد.

در مرکز خرید وافی، بیش از ۲۵۰ فروشگاه وجود دارد که در آن‌ها لباس، اکسسوری و کفش‌های مد روز دنیا عرضه می‌شود. ساعت و جواهرات از برندهای معروف جهانی نیز در مغازه‌های این مرکز خرید به فروش می‌رسد. محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم‌ تزیینی و اسباب و اثاثیه منزل، ابزارآلات و لوازم الکترونیک، گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تجهیزات فناوری از دیگر اقلام عرضه‌شده در مرکز خرید وافی هستند.

در «هرم وافی» (Wafi Pyramid)، عصرها رقص نور و صدا همراه با دیگر سرگرمی‌ها به‌نمایش درمی‌آید. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در سینما «‌آی‌مکس» (IMAX)، آخرین فیلم‌های روز دنیا را ببینند. روف گاردن یا بام وافی مال یکی دیگر از مکان‌هایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در فضای آرام آن بیاسایند و از دیدن منظره شهر دبی لذت ببرند.

کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی در مرکز خرید وافی وجود دارد که در آن‌ها غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود. در سراسر سال، وافی مال میزبان اجراهای زنده، برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌ها است و بدین‌ترتیب بازدیدکنندگان از تمام سنین را سرگرم می‌کند.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Google Maps، PropSearch، Bayut، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول و دوم)، Carlos Cervantes (عکس سوم)، Pablo Palmeiro

برجمان (BurJuman)

  • آدرس: منطقه المنخول (Al Mankhool)، خیابان خالد بن الولید (Khalid Bin Al Waleed) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۱۹۹۱ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • وب‌سایت: burjumman

«برجمان» یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی به شمار می‌آید. این مرکز خرید در مجموعه‌ای قرار دارد که شامل برج تجاری، برج اداری، هتل و خانه‌های مسکونی نیز می‌شود. برجمان در سال ۲۰۰۶ نیز به‌عنوان بهترین مرکز خرید سال در خاورمیانه شناخته شد.

در بیش از ۳۰۰ فروشگاه مرکز خرید برجمان، محصولاتی نظیر مد و لباس، لوازم الکترونیکی، محصولات آرایشی و زیبایی، لوازم‌خانگی، وسایل تزیینی، عینک و ساعت، جواهرات، صنایع دستی، سوغاتی و آثار هنری به‌فروش می‌رسد. از امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید برجمان می‌توان به مجموعه سینمایی «وکس»، مرکز سرگرمی خانوادگی «مجیک پلنت»، محوطه بازی کودکان، فودکورت، مسابقات، حراجی‌ها، اجراهای زنده و سالن استراحت و ماساژ اشاره کرد.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Time Out Dubai، Wikimedia، LinkedIn، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول و سوم)، Bahnfrend (عکس دوم)، Karan RMW (عکس چهارم)

نخیل مال (Nakheel Mall)

  • آدرس: جزیره پالم جمیرا (Palm Jumeirah) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: nakheelmall

مرکز خرید «نخیل» در قلب جزیره مصنوعی پالم جمیرا (نخل جمیرا) قرار گرفته است. ساخت این مرکز خرید در سال ۲۰۱۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۹ به اتمام رسید. مجموعه نخیل پنج طبقه برای فروشگاه‌ها و امکانات تفریحی و سه طبقه پارکینگ دارد. فروشگاه پوشاک و لوازم آرایشی «اچ اند ام» (H & M) و همچنین هایپرمارکت «ویت‌رز» (Waitrose) از جمله برندهای شاخص این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید نخیل با وجود زمین بازی سرپوشیده «فیبی‌لند»، پارک ترامپولین، اتاق بازی لگویی برای کودکان، مجموعه سینمایی «وکس» با ۱۵ سالن و همچنین باشگاه ورزشی، تمام بازدیدکنندگان مجموعه را سرگرم نگه می‌دارند. در سال ۲۰۲۲، در این مرکز خرید چند اتاق فرار و کافه برد گیم افتتاح شد. در بام مرکز خرید نخیل چندین کافه و رستوران برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارد. از طریق مرکز خرید نخیل، بازدیدکنندگان می‌توانند به «برج پالم» (Palm Tower) بروند و از ارتفاع ۲۴۰ متری جزیره مصنوعی پالم جمیرا را تماشا کنند.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Google Maps، Time Out Dubai، Nakheelmall.ae، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول و دوم)، SH Han (عکس سوم)، Nakheel Mall (عکس چهارم)

الغریر (Al Ghurair)

  • آدرس: منطقه دیره (Deira)، خیابان الرقه (Al Rigga) (مشاهده روی نقشه)
  • افتتاح: سال ۱۹۸۱ میلادی
  • ساعت‌های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: alghuraircentre

«الغریر» مرکز خریدی با بیش از ۳۸۰ فروشگاه، غذاخوری، سینما و هتل است که در قلب منطقه قدیمی و پرجنب‌وجوش دیره قرار دارد. فروشگاه‌های این مرکز خرید شامل مغازه‌های مد و لباس، عینک و ساعت، طلا و جواهر، لوازم تزیینی خانه، لوازم الکترونیکی و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

مرکز خرید الغریر گزینه‌های غذاخوری زیادی از شعبه‌های زنجیره‌ای فست‌فود گرفته تا رستوران‌های باکیفیت دارد. مجموعه سینمایی «استار» (STAR CINEMAS)، محوطه بازی کودکان «اسپایدر تاور» (SPIDER TOWER؛ برج عنکبوت)، سالن بیلیارد و مرکز تناسب اندام از دیگر امکانات تفریحی مجموعه هستند.

از سال ۱۹۸۱ که الغریر سنتر آغاز به کار کرده تابه‌حال (سال ۲۰۲۴)، طرح‌های توسعه و نوسازی متعددی در این مرکز اجرا شده است تا تجربه خرید بهتری برای بازدیدکنندگان فراهم شود. مرکز خرید الغریر در موقعیت مناسبی قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. این مرکز خرید با محیط دل‌پذیر خود، مقصد جذابی برای ساکنان و گردشگران دبی به شمار می‌آید.

منابع عکس‌ها (از راست به چپ): Google Maps، Images RetailMe، PropSearch، Visit Dubai، عکاس‌ها: نامشخص (عکس اول تا سوم)، Parashant Chandra (عکس چهارم)

اگر شما هم به یکی از بهترین مراکز خرید دبی رفته‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران کجارو در میان بگذارید.

منبع عکس کاور: Visit Dubai، عکاس: نامشخص (دبی مال)

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید دبی کدامند؟

دبی مال، مرکز خرید امارات، دهکده جهانی، مرکز خرید ابن بطوطه، بازار مدینه جمیرا، سیتی واک، دبی فستیوال سیتی، پارک طلا و الماس دبی، مارینا مال دبی، سیتی سنتر میردف، سیتی سنتر دیره، مرکاتو، وافی مال، برجمان، نخیل مال، الغریر

مطالب مرتبط:

دیدگاه