نخستین هتل کپری جهان در شرق کرمان توسعه می‌یابد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
نخستین هتل کپری جهان در شرق کرمان توسعه می‌یابد

نخستین هتل کپری جهان که اوایل سال‌جاری در منطقه محروم قلعه گنج در جنوب شرقی کرمان به بهره‌برداری رسید، با راه‌اندازی یک کمپ گردشگری، شهربازی، سالن چندمنظوره و دیگر امکانات تفریحی-سیاحتی توسعه می‌یابد.

«محمد جواد جهان‌پور» مدیر هتل کپری قلعه گنج گفت که برای ساخت این هتل در مجموع ۴ میلیارد تومان هزینه شده که شامل ۳۰ کپر با ظرفیت ۹۰ نفر برای اقامت و پذیرایی است.

وی افزود که این هتل در مساحت یک هکتاری ساخته شده و مانند دیگر هتل‌ها دارای پذیرش، لابی، رستوران ۵۰ نفره و سرویس‌های مجزا با طراحی محلی و بومی ‌است. همچنین فضاهای اقامتی از مواد و مصالح چوبی ساخته و از پوشش گیاهی منطقه به خصوص تنه درخت خرما در آنها استفاده شده است.

مدیر هتل کپری پارسیان قلعه گنج که پیش از این ۱۳ سال مدیریت داخلی هتل پارسیان آزادی بم را عهده‌دار بوده و از آغاز ساخت تا بهره‌برداری هتل در آن حضور داشته، بیان کرد:

بنیاد مستضعفان و ریاست آن مهندس سعیدی‌کیا بعد از بررسی و توافق با دولت، تصمیم گرفتند طرح آبادانی قلعه گنج را کلید بزنند.

جهان‌پور درباره دولتی یا خصوصی بودن این هتل هم تصریح کرد که از سال ۷۶ تمام هتل‌های زیر مجموعه بنیاد، خودگردان شدند و هتل کپری هم پس از راه‌اندازی به صورت خصوصی اداره می‌شود و با درآمدزایی، کاملا خودگردان است.

وی یادآور شد که آبان‌ماه ۱۲ توریست خارجی برای بازدید و اقامت در هتل کپری به قلعه گنج می‌آیند و همچنین قرار است یک همایش عکاسی در این ماه در این منطقه برگزار شود.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به برنامه‌هایی که برای رشد و رونق بیشتر هتل لازم است، گفت:

ایجاد برنامه‌های تفریحی و سیاحتی جذب بیشتر مشتری، از جمله راه‌اندازی استخر، جکوزی و کمپ گردشگری شامل شترسواری، تپه‌نوردی و موسیقی محلی ضروری و در دستور کار است. همچنین در آینده نه‌چندان دور با برنامه توسعه هتل قرار است روبه‌روی آن شهربازی و طرف دیگر آن هم یک تالار چندمنظوره یا سالن همایش احداث شود. قسمت فرهنگی بنیاد هم روی موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی کار می‌کند که ساخت آن به‌زودی شروع می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از تاثیر اقتصادی این کمپ برای مردم قلعه گنج و روستاهای نزدیک اظهار کرد که بنیاد مستضعفان با انتخاب منطقه قلعه گنج به عنوان محروم‌ترین شهرستان کشور، برآن شد تا با احداث یک مجموعه گردشگری و توریستی، توجه توریست‌های داخلی و خارجی را به این منطقه بکر و شگفت‌انگیز جلب کند و گامی‌ برای رشد و توسعه این بخش محروم کشور بردارد.» نخستین هتل کپری ایران که در جهان بی‌نظیر است و نمونه آن ساخته نشده، با الهام از معماری سنتی و بومی ‌و ساختار فرهنگی جنوب استان کرمان و تلفیق آن با برخی ویژگی‌های معماری مدرن احداث شده و با استانداردهای یک هتل ۴ ستاره منطبق است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه