اشتباهاتی که نباید در ۱۷ کشور جهان انجام داد

عاطفه کماسی | دوشنبه, ۲۶ مهر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

حرکات، اشارات و رفتارها در هر کشور یا حتی هر منطقه‌ معنای متفاوتی دارند. انجام برخی حرکات  ممکن است موجب دردسرهای وحشتناکی شود. پس بهتر است پیش از رفتن به هر کشوری از آداب، بایدها و نبایدهای آن‌ها مطلع شوید. در این مقاله با آداب ۱۷ کشور دنیا به‌طور خلاصه آشنا خواهید شد. با کجارو همراه باشد.

سر درآوردن از عرف و سنت‌های محلی اندکی پیچیده است. رفتاری که در یک‌جا دوستانه تعبیر می‌شود، ممکن است در جایی دیگر ناپسند به حساب آید. خوشبختانه صدها پاسخ به کورا (وب‌گاه پرسش و پاسخ) از سراسر دنیا بایدها و نبایدهایی که در سفرهایمان باید رعایت کنیم به ما پیشنهاد می‌دهند. در ادامه توصیه‌هایی را می‌خوانید که باید هنگام سفر به خاطر داشته باشید.

آژانتین

هرگز ماته را رد نکنید

ماته

ماریانا توضیح می‌دهد که در آرژانتین نوشیدن ماته- چیزی شبیه به چای- یک سنت، و نشان‌دهنده صمیمیت و دوستی است.

نکته: این نوشیدنی با نوعی نی به نام بومبیلا همراه است که نباید ماته را با آن هَم بزنید.

استرالیا

در مکان‌های ممنوعه هرگز آشغال نریزید، آب دهان پرتاب نکنید، سیگار نکشید

استرالیا

کتی برتلز می‌گوید که استرالیایی‌ها مکان‌های عمومی را به‌طور جدی تمیز نگه می‌دارند. در حالی که برخی کشورها به انداختن جلد شکلات یا هر ماده کثیف دیگری اهمیت نمی‌دهند، مردم استرالیا از تمیز و مرتب نگه داشتن همه چیز، به خود می‌بالند.

او می‌گوید: «اگر واقعا نیاز به تف کردن دارید، این کار را محتاطانه انجام دهید.»

چین

پیش از افراد مسن به اتاقی وارد یا از آن خارج نشوید

چین

همان طور که آوریل لی توضیح می‌دهد، ادب حکم می‌کند که برای وارد یا خارج شدن از جایی، افراد مسن ارجح هستند. چینی‌ها به‌شدت به احترام به افراد بزرگ‌تر معتقداند، بنابراین این حرکت نشانه رعایت ادب است.

فرانسه

پیش از سلام و احوال‌پرسی، وارد گفت‌و‌گو نشوید

فرانسه

شی تائو به بازدیدکنندگان هشدار می‌دهد که پیش از گفتن جمله دوستانه سلام یا ببخشید، مستقیما آنچه را می‌خواهید بگویید بیان نکنید. او می‌گوید: «این بی‌ادبانه‌ترین شکل رفتار در فرانسه است. طرف صحبت شما هرگز به گرمی با شما صحبت نخواهد کرد.»

آلمان

هرگز به سبک نازی‌ها سلام نکنید

آلمان

جودیت میر درباره اشتباه رایجی که مسافران به‌عنوان شوخی انجام می‌دهند توضیح می‌دهد. این یک جنایت است و هر ساله گردشگران زیادی به این خاطر دستگیر می‌شوند. شما خیال می‌کنید بامزه هستید اما دیگران چنین فکری نمی‌کنند.

هنگ‌کنگ

مردم هنگ‌کنگ را هنگ‌کنگی خطاب کنید نه چینی

هنگ کنگ

کیل هایاشی می‌گوید برخلاف فاصله کمی که هنگ‌کنگ با چین دارد، مردم این کشور ترجیح می‌دهند خود را از چین جدا بدانند و هویت خود را داشته باشند. بهتر است قبل از اینکه مردم شما را تصحیح کنند، خود به این نکته دقت کنید.

اندونزی

از دست چپ خود استفاده نکنید

اندونزی

رجینا لوس توضیح می‌دهد که مردم در اندونزی از دست چپ خود برای رفتن به توالت، و برای دست دادن از دست راست استفاده می‌کنند. در این منطقه به‌ندرت افراد چپ دست وجود دارد، اما اگر اتفاقا شما یکی از آن‌ها هستید و واقعا دست دادن با دست چپ برای شما دشوار است، یا هنگام دست دادن یه طور اتفاقی از دست چپ خود استفاده کردید، یک عذرخواهی کوچک برای رفع کدورت کفایت می‌کند.

کنیا

تنها زمانی افراد را به نام کوچکشان خطاب کنید که آن‌ها خود را با نام کوچک معرفی کرده باشند

کنیا

رز توو می‌گوید مردم کنیا بسیار محترم هستند. افراد دوست دارند القابی چون آقا، خانم، یا دکتر در کنار نام خانوادگیشان به کار گرفته شود. او می‌گوید اگر خواستید کسی که نامش را نمی‌دانید مورد خطاب قرار دهید حتما از لفظ خانم یا آقا استفاده کنید.

آلمان

هرگز دست خود را مشت نکنید

مالزی

نِها کاریانیا توضیح می‌دهد که در مالزی برخی حرکات نشانه وقاحت هستند. در برخی کشورهای غربی مشت کردن دست بیان‌گر این جمله است که:«بیا این کار را انجام دهیم». اما در مالزی این حرکت معنای خوبی ندارد.

کنیا

هنگام سلام و احوالپرسی دست ندهید

نپال

دیواس آدهیکاری چنین می‌گوید که به‌جای در آغوش گرفتن یا دست دادن، مردم نپال کف دست‌های خود را شبیه حرکت عبادت مانندی به نام ناماسته، روی هم قرار می‌دهند. همچنین معمولا روبوسی در ملا عام ناپسند شمرده می‌شود.

هلند

برای بیان چیزی حاشیه نروید

هلند

کارتیک ونکاتش می‌گوید هلندی‌ها در صحبت کردن بسیار رک و روراست هستند. به‌ندرت پیش می‌آید به نرمی سخن بگویند. او اضافه می‌کند: «هیچ رنجشی نباید در کار باشد اما این شیوه‌ای است که در این‌‌جا موثر است و البته این طرز رفتار از تصنعی بودن بهتر است.»

استرالیا

هاکا، اجرای حرکاتی با فریاد است که پیش از جنگ و امروزه پیش از مسابقه راگبی انجام می‌شود.  هرگز با آن شوخی نکنید

نیوزیلند

مایور ماکری توضیح می‌دهد که چقدر هاکا برای نیوزیلندی‌ها محترم است. شرکت‌کنندگان در هاکا با دست به سینه می‌کوبند، خرخر کرده و سپس زبان‌درازی می‌کنند. این حرکات ممکن است برای یک غریبه عجیب به نظر برسد اما برای خود مردم نیوزیلند بسیار محبوب هستند.

آلمان

هرگز دسته گلی با تعداد گل‌ زوج به کسی هدیه ندهید

روسیه

کاترین ماکالووا اشاره می‌کند که آداب و رسوم روسی چنین است که تعداد گل‌های دسته گلی که به افراد زنده داده می‌شود باید فرد باشد. تنها مرده‌ها هستند که تعداد گل‌های زوج دریافت می‌کنند.

اندونزی

هرگز بر سر میزی که روی آن یک بسته دستمال کاغذی است ننشینید

سنگاپور

دنیس انگ توضیح می‌دهد که در سنگاپور مردم با قرار دادن یک بسته دستمال کاغذی، میزی را رزرو می‌کنند، مانند برخی کشورها که به‌جای دستمال از چتر یا کیف استفاده می‌کنند. او می‌گوید: «گمان نکنید که کسی برای شما دستمال فراهم کرده است.»

فرانسه

هرگز پاهای خود را روی میز قرار ندهید، یا از آن‌ها برای اشاره یا برداشتن چیزی به‌خصوص اسکناس یا سکه استفاده نکنید

تایلند

در تایلند «سر» مقدس‌ترین قسمت و پاها کم ارزش‌ترین قسمت بدن به شمار می‌روند. پاچارا یوساوات می‌گوید مردم استفاده از پاها یا نشان دادنشان در عموم را ناپسند می‌دادند.

امارات متحده عربی

طی ماه رمضان، طی روز، خوردن و آشامیدن یا سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی یک توهین محسوب می‌شود و کسی که این اشتباه را انجام دهد توسط قانون تنبیه می‌شود

عربستان

بر اساس دین اسلام، مسلمانان طی تمام ماه رمضان باید از خوردن و آشامیدن خودداری کنند. بها آوارتانی می‌گوید حتی اگر اعتقادی به این دین ندارید،‌ طی این ماه در عربستان باید طبق قوانین دینی عمل کنید.

آمریکا

هرگز بدون دادن انعام رستوران را ترک نکنید

آمریکا

دان هالیدی می‌گوید: «گردشگران ممکن است از این مطلب متعجب شوند که پیشخدمتان و خدمتکاران اغلب حقوقی از کارفرمای خود دریافت نمی‌کنند، بلکه روی انعامی که از مشتری‌ها دریافت می‌کنند حساب می‌کنند.»

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه