ارسال سازه هنری به ماه که از زمین قابل رویت خواهد بود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
ارسال سازه هنری به ماه که از زمین قابل رویت خواهد بود

اثر هنری یک مجسمه‌ساز زن فرانسوی قرار است به کره ماه فرستاده شده و از کره زمین هم قابل رویت باشد.

سرن به کمک آژانس فضایی اروپا، سازه «آنیلور بنون» را به ماه می‌فرستد تا ضمن مطالعه ماندگاری این اثر، پیام صلح و دوستی را نیز در لحظاتی از پیش تعیین شده با چراغ چشمک‌زن برای زمین مخابره کند. «آنیلور بنون» معتقد است اثر هنری او فاقد ملیت است و به همه مردم دنیا تعلق خواهد داشت.

این پروژه که ویته (حیات) نام دارد چهار مرحله دارد و اکنون در مرحله پیش‌نهایی، اثر دست یک میلیون نفر از مردم دنیا در حال جمع‌آوری است تا با چاپ آن روی سازه، به ماه فرستاده شوند. در میان دست‌ها اثر دست «نیل آرمسترانگ» اولین کسی که قدم بر ماه گذاشت، نیز به ماه فرستاده خواهد شد.

سازه آنیلور بنون در ابتدا شبیه یک پیله (یا غنچه بسته) است که در آن پرسوناژهایی بصورت فشرده در کنار هم قرار گرفته‌اند. بر اثر گرمای خورشید سازه مثل گلبرگ‌ باز می‌شود و پرسوناژها مثل پرچم گل برافراشته می‌شوند. روی گلبرگ‌ها اثر یک میلیون دست زمینی‌ حک خواهد شد و در وسط گل، از سر دو پرچم، نور سبزی بعنوان منبع زندگی ساطع خواهد شد.

سازه هنری

این گل در شب ماه باز و در روز ماه بسته می‌شود. در طول روز ماه، باتری خورشیدی زیر گل، انرژی ذخیره می‌کند تا برای شکفتن در شب ماه از آن استفاده کند. اما چون هر شب و روز ماه تقریبا معادل یک ماه زمینی است، مشاهده آن در زمان‌های خاص و با عینک خاص اما ساده‌ای ممکن خواهد بود.

تخمین زده می‌شود این سازه تا ده سال روی ماه سالم باقی خواهد ماند و در صورت امکان سفر به ماه بازدید از آن نیز ممکن خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه