۳ رینگ گردشگری در تهران طراحی می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
۳ رینگ گردشگری در تهران طراحی می‌شود

سه رینگ گردشگری در مناطق ۱۲ و ۱۱ شهرداری تهران آماده می‌شود و در رینگ سواره ۱۵ مترجم دیجیتالی در اتوبوس‌های گردشگری قرار داده می‌شود.

«فرزاد هوشیار» رئیس ستاد گردشگری شهر تهران درباره رینگ‌های گردشگری شهرداری تهران در مناطق ۱۲ و ۱۱ گفت:

سه رینگ در حوزه گردشگری و تهرانگردی در نقاط مختلف شهر آماده‌سازی می‌کنیم؛ یک رینگ سواره است که در دو مسیر منطقه ۱۲و ۱۱ به بهره‌برداری رسیده و به ۱۵ زبان مترجم دیجیتالی در اتوبوس‌های گردشگری قرار داده شده است و در رینگی که بیش از ۵۰ مرکز دارد حرکت می‌کند.

وی ادامه داد که رینگ دوم شمیران‌گردی است که به‌زودی افتتاح می‌شود. در این رینگ مسافت زیادی در حوزه منطقه ۱و ۳ و ۲ در دستورکار است موضوع سوم هم بحث گردشگری پیاده است در این نوع گردشگری یک مسیر در بهارستان، میدان امام خمینی (ره) و میدان تجریش به‌عنوان مسیر پیاده با جاذبه‌های گردشگری فراوان در دست طراحی داریم که این مسیر هم به‌زودی افتتاح می‌شود.

هوشیار درباره برگزاری نشست شورای راهبردی گردشگری هم تصریح کرد که در اولین نشست سیاست‌گذاری شورای راهبردی با هدف سیاست گذاری و نگاه راهبردی به مجموعه گردشگری شهرداری تهران دور هم جمع شدیم اگر ما بخواهیم تهران گردی برای یک تهرانی داشته باشیم دیدن جاذبه های تاریخی ،هویتی و جدید این شهر بیش از ۳۵ روز زمان نیاز دارد. چون تهران دارای تاریخ هویتی ۷ هزار ساله و تمدن شهرنشینی ۴۰۰ ساله بوده و همچنین ۲۵۰ سال پایتخت ایران بوده است. این شهر کم‌کم به دروازه گردشگری خارجی در کشور تبدیل می‌شود. اگر امروز بخواهید به یک سفر تهرانگردی خوب بروید می‌توانید با شماره ۱۳۷ تماس بگیرید یا از سایت VISIT.TEHRAN.IR اطلاعاتی درباره تهران و شمیران بگیرید.

وی درباره اینکه چه تضمینی برای این وجود دارد که این شورا و ستاد گردشگری با رفتن مدیران دوباره دچار لغزش نشود گفت:

جلسه راهبردی اولین‌بار است که در شهرداری راه‌اندازی شده و ترکیب آن از اساتید دانشگاهی، مسئولان دولتی و فعالان گردشگری هستند. اساتید برای این شورا ارزش افزوده علمی ایجاد می‌کنند ضلع دوم هم افزایی بین بخشی است که مقامات دولتی و دست اندرکاران در دولت را تشکیل می‌دهند و بعد انجمن‌ها، اصناف و تشکل‌های فعال هستند که هر سه به کمک شهرداری می‌آیند. ما قبلا در شورای آسیب‌های اجتماعی چند جلسه به موضوعات گردشگری شهری اختصاص داده بودیم اما مستقل نبود. این بار به نظر می‌رسید که چنین شورایی نیازمند تشکیل بود.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه