چه کشورهایی بیشترین درآمد را از صنعت گردشگری کسب می کنند؟

امیرعلی محمودی | جمعه, ۲۳ مهر ۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

صنعت گردشگری یک کشور از جمله عوامل بسیار مهم در توسعه و پیشرفت اقتصاد آن به شمار می‌رود. کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که بخش اعظم درآمدشان از صنعت گردشگری تأمین می‌شود. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با برخی از این کشورها آشنا شوید.

اغلب گردشگران به‌منظور گذران تعطیلات به این کشورها سفر می‌کنند. درآمدی که از صنعت گردشگری عاید این کشورها می‌شود، تأثیر بسیار مثبتی بر شرایط اقتصادی و اجتماعی آن‌ها می‌گذارد. در ادامه، با کشورهایی که بیشترین درآمد را از صنعت گردشگری به دست می‌آورند، آشنا خواهیم شد.

۱۰. ترکیه

ترکیه

ترکیه کشوری زیبا است که رتبه‌ی دهم فهرست ما را از آن خود کرده است. به‌طور متوسط، درآمد ترکیه از صنعت گردشگری سالانه ۲۷٫۷ میلیارد دلار است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری زیادی در ترکیه وجود دارد؛ به همین دلیل گردشگران بسیاری مایل هستند، از این کشور زیبا دیدن کنند. فرهنگ ترکیه، عامل دیگری است که گردشگران را برای آشنایی با آن، از سراسر دنیا به این کشور می‌کشاند. تمامی گردشگران و بازدیدکنندگانی که به ترکیه می‌آیند، با مهمان‌نوازی مردم خون‌گرم این کشور مواجه می‌شوند. از سواحل زیبای ترکیه نیز نباید غافل شد، چراکه عامل مهمی در جذب گردشگران به سوی این کشور است.

۹. ماکائو

ماکائو

ماکائو نهمین کشوری است که بیشترین درآمد را از صنعت گردشگری کسب می‌کند. در واقع، گردشگری در ماکائو نزد گردشگران کل جهان شناخته شده است. درآمد این کشور از صنعت گردشگری، به‌طور متوسط سالانه ۲۷٫۸ میلیارد دلار است.

بهترین زمان برای سفر به ماکائو، بین شهریور تا آذر است؛ ماکائو طی این ماه‌ها، شادترین و ایدئال‌ترین ایام خود را سپری می‌کند. تجربه‌ی گردشگری در ماکائو، ترکیبی از فرهنگ پرتغالی و فرهنگ چینی است. علاوه بر این، تعداد زیادی هتل و رستوران معروف در این کشور وجود دارد که پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

۸. استرالیا

استرالیا

استرالیا کشور بسیار زیبایی است؛ به همین دلیل است که هر سال، گردشگران زیادی به‌سمت خود جذب می‌کند. استرالیا هشتمین کشور بزرگ جهان به‌لحاظ کسب درآمد از صنعت گردشگری است. درآمد متوسط قاره‌ی استرالیا از صنعت گردشگری، سالانه ۳۱٫۴ میلیارد دلار است. استرالیا جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که در جذب گردشگران، بی‌تأثیر نیست. پارک‌ها، کتابخانه‌ها و موزه‌هایی که در اطراف شهرهایی مانند سیدنی، پرت، ملبورن و نیوزلند واقع شده، ارزش دیدن را دارند. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، استرالیا کشور زیبایی است که خود موجب کسب درآمد بسیار بالای آن از صنعت گردشگری شده است. این موضوع، استرالیا را به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان نیز تبدیل کرده است.

۷. بریتانیا

بریتانیا

بریتانیا هفتمین کشوری است که بیشترین درآمد را از زمینه‌ی گردشگری کسب می‌کند. درآمد این کشور از صنعت گردشگری، سالانه ۳۶٫۱۱۵ میلیارد دلار است. البته این میزان در برخی از سال‌ها به آسانی تا ۴۰٫۶ میلیارد دلار نیز می‌رسد. در بریتانیا، چندین مکان وجود دارد که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بریتانیا علاوه بر گردشگری، محیط بسیار خوبی برای تجارت نیز محسوب می‌شود. بریتانیا همواره با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کند؛ به همین دلیل افراد بسیاری مایل هستند تعطیلات خود را در این کشور سپری کنند. کارهای زیادی هست که می‌توان در این کشور انجام داد. پربازدیدترین شهر بریتانیا، لندن است؛ دلیل این موضوع، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌های دیدنی فراوان آن است. «برج لندن» به‌تنهایی یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کل بریتانیا محسوب می‌شود. بخش گردشگری بریتانیا بسیار غنی بوده و خدمات زیادی برای گشت و گذار و شناخت این کشور فراهم کرده است.

۶. تایلند

تایلند

تایلند که درآمد بسیار بالایی از صنعت گردشگری به دست می‌آورد، قطعا در فهرست ما حضور دارد. بخش گردشگری تایلند، کمک شایانی به اقتصاد این کشور می‌کند. در واقع، درآمد تایلند از صنعت گردشگری، سالانه ۴۲٫۱ میلیارد دلار است.

بهترین زمان برای رفتن به تایلند، بین ماه‌های آذر تا بهمن است، زیرا در این مدت آب‌وهوای تایلند معتدل بوده و به‌راحتی می‌توان به دور از آفتاب سوزان، به گشت و گذار در این کشور پرداخت. چندین عامل در موفقیت صنعت گردشگری تایلند و کسب درآمد بالای این کشور دخیل هستند. اول اینکه، تایلند مکانی ایدئال برای زوج‌های جهان برای گذران تعطیلات محسوب می‌شود. علاوه بر این، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های فرهنگی این کشور، از دیگر عوامل موفقیت تایلند در صنعت گردشگری بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که تایلند در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است، ارزان بودن هزینه‌های کلی این کشور است.

۵. ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از کشورهایی است که درآمد بسیار بالایی از صنعت گردشگری کسب می‌کند. درآمد این کشور از بخش گردشگری، سالانه ۴۳٫۹ میلیارد دلار است. در ایتالیا، مکان‌های زیادی وجود دارند که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. عواملی مانند مناظر دیدنی، فرهنگ غنی، غذاهای خوشمزه، فضای دوستانه و سبک زندگی شهری در موفقیت صنعت گردشگری ایتالیا نقش مهمی ایفا می‌کنند. علاوه بر این، مکان‌های زیادی در ایتالیا وجود دارند که ارزش حداقل یک بار بازدید را دارند. برخی از این مکان‌ها عبارت هستند از: کولوسئوم یا آمفی‌تئاتر معروف رم، کانال مرکزی شهر ونیز، برج کج پیزا، موزه‌های واتیکان، کلیسای بزرگ میلان و میدان سن مارکو.

۴. چین

چین

چین نیز در زمره‌ی کشورهایی قرار دارد که درآمد بالایی از صنعت گردشگری به دست می‌آورند. طبق برآوردهای انجام شده، درآمد این کشور از بخش گردشگری، سالانه ۵۱٫۷ میلیارد دلار است. دلایل بی‌شماری در موفقیت صنعت گردشگری چین وجود دارد. چندین جاذبه‌ی گردشگری مهم در چین وجود دارد که همواره گردشگران را به‌سمت خود می‌کشاند. فرهنگ مردم چین نیز از دیگر عوامل موفقیت چین در این زمینه است. زبان مردم چین بسیار علمی و پیچیده است که مانع از برقراری ارتباط صحیح گردشگران با آنان می‌شود، اما با این وجود، برخی از چینی‌ها قادر به انگلیسی صحبت کردن هستند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین می‌توان به دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، لشکر سفالین، قصر پوتالا، ساحل خاکریز، کاخ تابستانی پکن، رودخانه غرب، معبد آسمان و بسیاری دیگر اشاره کرد. اگر امکانات فراوان چین را در نظر بگیریم، این کشور مکانی ارزان‌قیمت برای گردشگری محسوب می‌شود.

۳. فرانسه

فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای زیبایی است که درآمد بسیار بالایی از صنعت گردشگری به دست می‌آورد. درآمد فرانسه از این بخش، سالانه برابر با ۵۶٫۱ میلیارد دلار است. گردشگران بسیاری برای دیدن مکان‌های دیدنی فرانسه، به این کشور می‌آیند. منابع ملی و فرهنگ فرانسه بسیار غنی است. فرهنگ این کشور، بر آداب و رسوم کشورهای منطقه تأثیر بسزایی داشته است. غذای خوشمزه، پیشینه‌ی فرهنگی زیبا، مردم خون‌گرم، فروشگاه‌های نوین، کافه‌ها و هتل‌های عالی از جمله دلایل موفقیت فرانسه در صنعت گردشگری است. فرانسه در سال ۲۰۱۳، حدودا ۸۴٫۷ میلیون گردشگر خارجی داشت. علاوه بر این، فرانسه ۳۷ میراث جهانی دارد که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

۲. اسپانیا

اسپانیا

اسپانیا دومین کشور بزرگ حاضر در فهرست ما است که درآمد بسیار کلانی از صنعت گردشگری به دست می‌آورد. درآمد سالانه‌ی اسپانیا از این بخش، برابر با ۶۰٫۴ میلیارد دلار است. یکی از عمده دلایل محبوبیت اسپانیا در میان گردشگران، سیاست‌ها و قوانین ملایم آن است. رویدادها و جشنواره‌هایی که همه ساله در این کشور برگزار می‌شود، به‌همراه فرهنگ غنی مردمش، از دیگر عوامل موفقیت آن در صنعت گردشگری است. سیاست‌های کاری و تجاری اسپانیا نیز بسیار دوستانه است که موجب جذب تاجران و گردشگران از سراسر دنیا می‌شود.

۱. آمریکا

آمریکا

آمریکا با اختلاف زیادی از رقبا، بیشترین درآمد را از صنعت گردشگری کسب می‌کند. این کشور سالانه از این بخش، ۱۳۹٫۶ میلیارد دلار کسب می‌کند. دلایل زیادی در پس پرده‌ی این موفقیت وجود دارد. جاذبه‌های گردشگری فراوانی در آمریکا وجود دارد. منابع طبیعی و نیز فرهنگ مردم این کشور بسیار غنی است؛ علاوه بر این، آمریکا کشوری مدرن محسوب می‌شود که انواع و اقسام امکانات گردشگری در آن موجود است. آمریکا همچنین کشوری امن برای گردشگران به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط:

منبع frecked

دیدگاه