میزان گردشگران مصر به نصف رسید

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
میزان گردشگران مصر به نصف رسید

کشور مصر در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ بیش از نیمی از گردشگران خود را در مقایسه با سال گذشته آن از دست داده است.

در دوره زمانی ژانویه تا انتهای ژوئن ۲۰۱۶، مصر میزبان ۲.۳ میلیون توریست بوده، این در حالی است که در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۴.۸ میلیون نفر از این کشور تاریخی دیدن کرده بودند.

در گزارشی که از سوی اداره آمار و بسیج عمومی مصر منتشر شده است، عامل اصلی این نزول که ۵۱.۲ درصد برآورد شده کاهش ۵۴.۹ درصدی گردشگران روس و همچنین ۱۴.۹ درصدی گردشگران بریتانیایی اعلام شده است.

در سال گذشته میلادی، ۳۷.۷ درصد از گردشگران ورودی به مصر از منطقه اروپای شزقی بودند که ۶۷.۹ درصد آنها را روس‌ها تشکیل می‌دادند. ضمن این که ۳۵.۱ درصد از گردشگران نیز از غرب اروپا بودند که آلمانی با ۳.۱۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دادند.

در ماه اکتبر ۲۰۱۵ یک فروند هواپیمای چارتر از خطوط هوایی روسیه در مسیر بازگشت از فرودگاه شرم‌الشیخ به سمت سن‌پترزبورگ دچار حمله تروریستی شد و سقوط کرد و در نهایت ۲۲۴ مسافر آن کشته شدند و متعاقب آن مسکو تمام پروازهای خود را به مقصد مصر به حالت تعلیق دراورد و بریتانیا نیز رویکردی یکسان در پیش گرفت.

با کاهش تعداد گردشگران در سال جاری میلادی میزان شب اقامت گردشگران در مصر نیز ۱۳.۵ میلیون شب کاهش یافت که در مقایسه با ۴۵.۹ میلیون شب اقامت سال گذشته ۷۰.۵ درصد کاهش داشته است.

در این میان وزارت امور خارجه مصر از اقدام سفارت آمریکا در قاهره که به منع شهروندان آمریکایی از سفر به مصر می‌پردازد به شدت انتقاد کرد و این اقدام را غیرقابل توجیه خواند.

سفارت آمریکا در مصر به اتباع خود نسبت به حضور در مکان‌های عمومی چون سالن‌های کنسرت، سینما، موزه‌ها، مراکز خرید و استادیوم‌های ورزشی به دلیل نگرانی‌های امنیتی هشدار داده است.

گردشگری مصر که یکی از منابع حیاتی تامین ارز خارجی در این کشور است از زمان سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا ضربه بزرگی خورد؛ کشوری که پیش از آن نیز درگیر مشکلات اقتصادی و سیاسی به‌وجودآمده پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه