طرح نیروی انتظامی برای تامین بیشتر امنیت گردشگران

تیم کجارو | شنبه, ۱۹ دی ۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از طرح نیروی انتظامی برای تامین بیشتر امنیت گردشگران در مناطق پرازدحام پایتخت خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی درباره تامین بیشتر امنیت گردشگران در تهران با توجه به برخی گزارش‌ها از سرقت در مناطق پرازدحام گفت:

ما توافقنامه‌ای با سردار ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی پایتخت داشتیم که چارچوب‌های تامین امنیت برای گردشگران را مشخص کرده‌است. در جلسه مشترک با رئیس پلیس امنیت پایتخت نیز دو طرح در این‌باره مطرح شد که ایجاد کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در مناطق پرتردد تهران،‌ مثل محدوده بازار از آن جمله است که قابلیت اجرا دارد.
  وی ادامه داد که پلیس گردشگر با توجه به رشد ورود گردشگران به ایران یک نیاز محسوب می‌شود، اما اینکه طرح آن به چه شکلی اجرا شود، موضوعی بود که با پلیس امنیت پایتخت به بحث گذاشته و پس از بررسی پیشنهادها، قرار شد در مناطق پرازدحام پایتخت چیزی شبیه پایگاه اطلاع‌رسانی و انتظامی برای رسیدگی به مشکلات گردشگران راه‌اندازی و مسائل حادتر با ارجاع به کلانتری‌های محل، پیگیری شود». او با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی نیروی انتظامی مطرح شده‌است، خاطرنشان کردکه خوشحالم دوستان نیروی انتظامی به این موضوع (تامین امنیت گردشگران) توجه نشان دادند. رئیس پلیس امنیت تهران دیدگاه‌های خوبی در این زمینه دارد و ‌در عین حال نیز معتقد است که این موضوع نباید خیلی واضح و علنی باشد چون سبک کار ایشان بیشتر حالت اطلاع‌رسانی و حل مشکل گردشگران را دارد». خسروآبادی همچنین یادآور شد: «مشکلات مربوط به تردد، اطلاع‌رسانی و نابسامانی‌هایی که در بخش هدایت گردشگران در دروازه‌های ورود به کشور وجود دارد، بررسی شده و قرار است فرودگاه امام(ره) پنج نقطه را مکان‌یابی کند تا بخش خصوصی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی را برای رسیدگی به نیازها و مشکلات گردشگران هنگام ورود به کشور ایجاد کند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه