ماه عسل در مراکش ؛ مغرب

محبوبه رستمی | جمعه, ۱۸ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

ماه عسل رسم دیرینه‌ی ایرانی نیست اما از هر جا که به فرهنگ ما وارد شد، اکنون جز رسومات ما نیز هست. شاید دلیل فراگیرشدن این فرهنگ این است که آرامش و سکوتی رمانتیک و دو نفره برای شروع زندگی دردنیای پرهرج‌ومرج امروز ضروری است. استرس‌های قبل از تشریفات آغاز زندگی را جایی باید گذاشت و صفحه‌ای نو از زندگی را ورق زد. ازاین‌رو سعی کرده‌ایم که مناسب‌ترین شهر‌های جهان را برای ماه عسلی به‌یادماندنی معرفی کنیم. در ادامه مطلب با کجارو همراه باشید .

 مراکش شهری مست و در یک کلام مرموز است. ادویه‌جات و ترشی‌جات ،مارهای افسونگر، شفادهندگان دینی، بازارها و مارکت‌ها و بافت قدیمی شهر که پر از گذرگاه‌های درهم تنیده‌ی باریک و فروشگاه‌های محلی ، در مقابل بخش مدرن و اروپایی با فست فودها و فروشگاه‌های برند امروزی است، به افسونگری این شهر می‌افزاید .

مراکش-میدان جماع الفنا

اطلاعات ضروری: 

شرایط ورود: گذرنامه معتبر به مدت حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود

زبان‌ها:عربی، فرانسه و اسپانیایی (مشترک در شمال و جنوب دور)

وضعیت آب‌وهوا

آب‌وهوای مراکش گرم‌ و تقریبا همیشه آفتابی است. در طول تابستان به رغم محیط صحرایی اطراف، به طرز عذاب‌آوری با هوای داغ و مرطوبی روبه‌رو هستیم. زمستان‌های این شهر معمولا مطلوب و گرم است و مراکش را به مکانی خوب برای فرار از سرمای شمال تبدیل کرده‌است. با این وجود اغلب مردم با هم اتفاق نظر دارند که بهترین زمان برای سفر به مراکش، فصل‌های زیبای بهار یا پاییز است. زمستان‌ها هوا در طول شب کاملا سرد می‌شود، اما در بهار و پاییز درجه حرارت هوا در بیشتر ساعات شبانه روز بسیار مطلوب است. نکته‌ی قابل‌توجه اینکه، تابستان‌های مراکش می‌توانند مضحک باشند زیرا با ترکیبی از گرما و رطوبت بیشتر مردم پوستی خشک و چروک دارند. مردم محلی در طول روز به سایه‌ها پناه می‌برند و بیرون نمی‌آیند، گردشگران باهوش هم اگر نمی‌توانند در ماه‌های دیگر به مراکش سفر کنند،  کاری مشابه انجام می‌دهند.

بهترین زمان برای رزو و هتل

هتل‌های مراکش در تمام طول سال، تغییر قیمت فاحشی را شاهد نیستند. اگرچه در صورتی که خوش‌شانس باشید، ممکن است به پیشنهادهای خوبی به‌خصوص در مکان‌های باکیفیت در ماه‌های بخارآلود تابستان برخورد کنید. فصل‌های پرگردشگر یا به اصطلاح High Season که به طبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد، اساسا از اواخر اکتبر تا ماه مه به طول می‌انجامد. البته در نقاط ارزان، قیمت‌ها تقریبا ثابت می‌مانند. در نقطه‌ی مقابل همان طور که احتمالا حدس می‌زنید، فصل‌های کم‌گردشگر یا به اصطلاح off season، ماه‌های گرم تابستان به‌ویژه ماه‌های ژوئیه و اوت هستند. در این مدت همان طور که گفتیم هوا تقریبا غیر قابل تحمل می‌شود و اکثر هتل‌های مجلل کم‌وبیش خالی هستند. اگر دنبال هتل‌های ۳ ستاره یا بالاتر می‌گردید، ممکن است با محدوده‌ی وسیعی از قیمت‌ها روبه‌رو شوید و  اگر به‌صورت آنلاین به جستجو بپردازید، ممکن است در مکان‌هایی که اتاق‌های خالی دارند با پیشنهادهای بسیار خوبی روبرو شوید. در نهایت توصیه می‌کنیم که از قبل و به‌صورت آنلاین اقدام به رزرو اتاق کنید.

مراکش_هتل

مراکش-هتل

بهترین جاذبه‌ها و تفریحاتی که در مراکش باید ببینید و انجام دهید

تور کاخ‌ها

 این شهر مرموز به‌صورت امپراتوری از قصرهای شگفت‌انگیز درآمده‌است . از جمله‌ی این قصرها، می‌توان به قصر Ait-Ben-Haddou که بیرون شهر قرارگرفته و در فیلم لورنس عربستان استفاده شده‌ است یا کاخ دارسی سید (Dar Si Said) که امروزه میزبان موزه‌ی هنر مراکش است و کاخ  قرن شانزدهمی البدیع که زمانی بزرگ‌ترین کاخ مراکش بود و امروزه ویرانه‌ای بیش نیست، اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه‌هایی که می‌توان آن را هم‌تراز با کاخ‌ها در نظر گرفت، مقبره‌‌های سعدیان است که آرامگاه‌هایی بسیار غنی در محیط‌های باغی دوست‌داشتنی است.

کاخ _مراکش

سرگردان‌شدن در مدینه

مدینه بخش قدیمی مراکش است که هنوزهم توسط دیواره‌ها و استحکامات قرن دوازدهمی احاطه شده‌ است. قدم‌زدن در خیابا‌ن‌های قدیمی این منطقه شما را به حال و هوای گذشته می‌برد. تجربه‌ی حاصل از این منطقه با گذشت قرن‌ها همچنان بدون تغییر  باقی مانده‌است. ازصدای انعکاس اذان جلوی مسجد جامع کتیبه (Koutoubia) گرفته، تا بوی زیره، چای نعناع و نان جو که هوا را پر می‌کنند، باعث ایجاد فضایی فوق‌العاده و تکرارنشدنی می‌شوند. مدینه به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌است و تجربه‌ی نادری از واقعیت و حال و هوای گذشته را فراهم می‌کند.

مسجد-مراکش

خرید در سوق‌ها (مارکت‌ها)

خریدکردن که قرن‌ها بخش مهمی از زندگی مراکشی‌ها بوده است از واجباتی است که در سفر به مراکش باید تجربه کنید. اغلب اجناس این مارکت‌ها بدون برچسب هستند و قیمت ثابتی ندارند بنابراین امکان چانه‌زدن وجود دارد. افرادی که اهل چانه‌زنی هستند، پاداش‌های زیادی از جمله گليم و فرش دست‌بافت از کوه‌های اطلس، جواهرات برنجی و نقره، سرامیک، چرم، پارچه، لباس و مجموعه‌ای از شگفتی‌های صنایع دستی را دریافت می‌کنند.

سوق-بازار-مراکش

گشت و گذاردر میدان جماع‌الفنا:

میدان جماع‌الفنا را می‌توان قلب مدینه نامید. در این میدان می‌توانید برای ناهار توقف کنید و غذاهای مختلف را با قیمت‌های متنوع تجربه کنید. در غرفه‌های میدان، کیک‌های خوشمزه و چای جینسینگ به فروش می‌رسد که به تجربه‌اش می‌ارزد. همچنین رستوران‌های روی پشت بام و غرفه‌های تراسی، مناظری عالی را در اختیارتان می‌گذارند. به‌طور کلی این میدان را می‌توان برجسته‌ترین نقطه‌ی شهر مراکش دانست که در طول روز پر از سرگرمی و کلاهبردار (مراقب باشید) است و در شب به یکی از بهترین نقاط روباز جهان برای میل‌کردن غذا تبدیل می‌شود. بازدید از این میدان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

میدان جماع الفنا-مراکش

 بازدید ازباغ Majorelle Garden

تجربه‌ی بیشتر از ۴۰ سالِ طراحی به نام Jacques Majorelle در ساخت این بنا به کار گرفته شده‌ است. واحه‌ای در دل خیابان‌های شلوغ مراکش که محیطی عالی را برای فرار از سروصدا و شلوغی شهر فراهم کرده‌است. در اینجا مسیرها با درختان بلند نخل، گیاهان شگفت‌انگیز، معماری‌های سنتی در هر گوشه، موزائیک‌هایی با رنگ آبی لاجوردی، کاشی‌های روشن زردرنگ و همچنین گیاهان کاکتوس و گل‌های نیلوفر مزین شده‌اند که چشم‌اندازی بی‌نظیر را به وجود آورده‌اند. در این مکان گیاهان جادویی برای پرندگان آوازخوان تبدیل به آشیانه شده‌اند. جویبارها، استخرها و فواره‌ها این نقطه را به محیطی جذاب تبدیل کرده‌اند. بازدید از این مکان شگفت‌انگیز را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

باغ ماجورل-مراکش

چشمه‌ی آب گرم Mythic Oriental

پس از گشت و گذاری طولانی در اطراف و آفتاب سوختگی، استراحت و تمدد اعصاب در حمام یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. در این حمام می‌توان از ماساژ، اسکراب بدن (چرک زدایی)، آب‌درمانی و اتاق‌های بخار لذت برد. در اینجا می‌توانید روی مبل بنشینید، به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید و چای تسکین‌دهنده به‌همراه شیرینی‌های خوشمزه میل کنید. نکته جالب اینکه این چشمه را می‌توان با توجه به انتظار شما و همراهانتان سفارشی‌سازی کرد. شاید این حمام نسبت به دیگر حمام‌های این شهر کمتر سنتی باشد، اما می‌توان اطمینان داشت که با محیطی تمیز، ایمن و دارای امکانات پرزرق‌وبرق روبه‌رو هستیم.

چشمه آب گرم -مراکش

سفری یک روزه داشته باشید

دامنه‌ی کوه‌های اطلس فقط ۳۰ دقیقه با مراکش فاصله دارد . این کوه‌ها برای سفری یک‌روزه  یا یک ماجرا جویی شبانه عالی است. بندر کوه‌های اطلس دارای تعدادی مکان جالب است از جمله مساجد قدیمی، روستا‌هایی که به نظر می‌رسد از اطراف کوه‌ها سربرآورده‌اند و بازارها و جاده‌های مارپیچی که منظره‌ای مبهوت‌کننده را ارائه می‌دهند. همچنین کوهپیمایی یکی از فعالیت‌های جذاب در این منظقه است. پیشنهاد ما این است در هتل تفریحی زیبای La Roseraie که دارای باغی دوست‌داشتنی، نمای کوهستانی، استخر سرپوشیده و فضای باز و اسب‌سواری است برای ناهار یا گذراندن شب توقف کنید.

مراکش-هتل

گلف

شاید از خودتان بپرسید که چرا برای بازی گلف باید به مراکش رفت؟ دلایل روشنی وجود دارد که یکی از آن‌ها انتخاب دوره‌های خوب با قیمت‌های عالی است . باشگاه Palm Golf طراحی‌شده توسط رابرت ترنت جونز (Robert Trent Jones Sr) دارای ویژگی‌های بیشماری از جمله بانکرها (قسمت‌های بدون چمن گلف)، هفت دریاچه و درختان نخلی که درطول قسمت‌های چمن کاملا کوتاه‌شده بین نقطه‌ی شروع و پایان گلف ردیف شده‌ است. باشگاه رویال گلف موردعلاقه‌ی چرچیل و آویزنهاور بود که محیطی باشکوه در میان درختان اوکالیپتوس، پرتقال و سرو ارائه می‌دهد. باشگاه Amelkis Golf Course برای بازی‌کردن دوره‌های گلف آمریکایی، با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی کوه‌های اطلس و درختان زیتون و نخل تنظیم شده‌ است.

گلف-مراکش

تهیه شده در کجارو

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه