وضعیت هوای کشور در دو روز پایانی هفته

تیم کجارو | پنجشنبه, ۱۷ دی ۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که طی روزهای پایانی هفته در غالب نقاط کشور به خصوص در سواحل دریای خزر دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:

آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف‌تراز میانی جو از شمال غرب کشور در روز  پنجشنبه است. براین‌اساس در این روز در برخی مناطق کشور افزایش ابر و در مرزهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و مناطق شمالی آذربایجان شرقی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

 طی روزهای پایانی هفته در غالب نقاط کشور به خصوص در سواحل دریای خزر دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد. همچنین در استان‌های اردبیل و گیلان شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوبی خواهیم بود.

 صبح روز پنجشنبه سواحل شرقی دریای خزر و استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد:

از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد. ضمنا در دو روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است و روز جمعه تهران شاهد هوایی نیمه ابری، بعدازظهر ابری و در اواخر وقت، بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه