دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

مریم اصلانی | دوشنبه, ۱۴ دی ۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

عکاسی ماکرو یا بزرگنمایی، از جمله حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه عکاسان حرفه‌ای و آماتور قرار گرفته است. عکاسی که این بار به مرور آثارش خواهیم پرداخت، با استفاده از این روش دنیای مینیاتوری حلزون‌ها را به شکلی رویایی به تصویر کشیده است. با کجارو همراه باشید.

 شاید اولین آشنایی ما با جهان موجودات کوچک، به ماجراهای گالیور برگردد. داستانی درمورد مردی که در شهری متعلق به آدم کوچولوها زندگی می‌کرد. در این داستان شما با جهان موجوداتی کوچک و دغدغه‌های آنها آشنا شدید. از آن زمان تا کنون، داستان‌های زیادی با محوریت این موضوع ساخته شده‌اند. حتی گاهی اوقات داستان به سمت حشرات، جانوران و دیگر مخلوقات رفته و شکلی نو به خود گرفته است.

سفرهای-گالیور

دنیای عکاسی نیز از این قافله عقب نمانده و دست کم حشرات را در موقعیت‌های کمیک و جالب توجهی به تصویر کشیده است. این بار ما نیز به سراغ مردی رفته‌ایم که صبورانه در صدد به تصویر کشیدن این جهان جادویی است.

عکاسی از حشرات

عکاس باذوق و با استعداد اوکراینی، "ویاچیسلاو میشچینکو" (Vyacheslav Mishchinko)،  چشمانی تیزبین برای گرفتن عکس از دنیاهای کوچکی دارد که در دل طبیعت جا خوش کرده‌اند. سعی او همواره بر آن بوده تا این دنیاها را به جهان ما وارد کرده و  نشان دهد گستره‌ی این گیتی چگونه به نظر خواهد آمد، اگر از دریچه‌ی چشم یک حشره، مارمولک یا حلزون به آن بنگریم.

عکاسی از حشرات

 

عکاسی بزرگنمایی

 

عکاس اکراینی

این علاقه‌ی ذاتی به طبیعت مینیاتوری و جهان پیرامون، از اوایل دوران جوانی میشچنکو خود را نشان داد. او در این مورد به “Dailymail” می‌گوید:

"در دوران کودکی پدرم مرا همراه خود برای جمع‌آوری قارچ به گوشه و کنار می‌برد و ما همیشه در مسیرمان به رفتار حشرات و مخلوقات کوچک دیگر توجه می‌کردیم. زمانی که بزرگ‌تر شده و علاقه‌ و استعدادم در زمینه عکاسی شکوفا شد، تصمیم گرفتم از این صحنه‌های جادویی و دیدنی عکسبرداری کنم.

 

عکاسی بزرگنمایی

سوژه‌های عکاسی میشچنکو بدون آنکه خود آگاه باشند و در حالات گوناگون و حتی در زیستگاه طبیعی خود شکار می‌شوند، اما اگر به این تصاویر نگاه کنید، می‌بینید که گویی خود به خوبی از این مسئله آگاه بوده و به بهترین شکل برای عکس گرفتن مهیا شده‌اند. عکس‌های میشچنکو با موضوع حلزون‌ها و قطرات آب، به دلیل توجه حلزون‌ها به یکدیگر و علاقه‌ی عجیب آنها به برخی اشیاء یا حوادث اطراف‌شان، جذابیتی دو چندان یافته است. عواملی که همه و همه دست به دست هم داده و این تصاویر را تا حد یک اثر کامل ارتقاء داده‌اند.

البته اگر به سابقه‌ی کاری این عکاس خوش ذوق نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که او پشتوانه‌ای غنی از کار در طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنری دارد، در واقع فهرستی بلند بالا از کارهای نجاری و همینطور نقاشی، بخشی دیگر از علایق هنری او را به خود اختصاص داده‌اند. قطعا بازدید ازصفحه‌ی فیسبوک این هنرمند امروزی و پیشرو و مشاهده‌ی دیگر آثار او نیز، خالی از لطف نخواهد بود.

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

دنیای مینیاتوری حلزون‌ها

امید که این مجموعه تصاویر تماشایی نیز مورد توجه شما عزیزان و همراهان ما در ????? قرار گرفته باشد.

منبع boredpanda

مطالب مرتبط:

دیدگاه