افتتاح موزه تاریخ علوم اردبیل تا پایان بهمن‌ ماه سال جاری

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
افتتاح موزه تاریخ علوم اردبیل تا پایان بهمن‌ ماه سال جاری

موزه تاریخ علوم اردبیل تا پایان بهمن‌ ماه سال جاری در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح می‌شود.

  محمد انوار، رییس موزه تاریخ علوم اردبیل در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:

در مراسم افتتاحیه از تمبر یادبود دانشگاه و موزه رونمایی شده و از ادارات و ارگان‌های مشارکت‌کننده در تجهیز موزه تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاسیس موزه تاریخ علوم اردبیل در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه محقق اردبیلی تصویب شد و از سال گذشته مراحل مقدماتی اجرایی و عملیاتی این موزه آغاز شده است، افزود:

در گام نخست زیرساخت‌­های قانونی و اجرایی راه­‌اندازی آن نظیر تهیه و تصویب اساسنامه، تشکیل هیأت‌ امنا، سیاست‌گذاری­‌های لازم، اختصاص مکان اولیه برای سالن اصلی موزه و اماکن جانبی انجام شد. تجهیز زیرساخت‌های لازم و تأمین اعتبار مورد نیاز برای سال ۹۳ و ۹۴ و پیمودن پروسه تجهیز زیرساختی و تأمین اقلام قابل نمایش در موزه و فراهم کردن مقدمات افتتاح فاز نخست از دیگر کارهای انجام شده است. بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب علمی قدیمی به زبان خارجی، ۵۰۰ قطعه سند قدیمی مربوط به دانشگاه و ۱۵۰ قطعه اسناد و افتخارات علمی دانشگاه و یادبودها در این موزه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

وی همراه کردن تجربه و دانش در کنار هم و فراهم آوردن یک محیط علمی و در عین حال جالب توجه برای تورهای علمی منطقه و کشور را از جمله اهداف تاسیس موزه تاریخ علوم اردبیل عنوان کرد.

کلیه اشیای موزه و گالری‌های تعریف شده طی یک فرایند و سناریوی منسجم با مسیر و روایتی مشخص چیدمان خواهند شد و برای هر شیء نیز شناسنامه­‌ای استاندارد در کنار آن نمایش داده خواهد شد.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه