اتباع پاکستانی بزودی با شناورهای تندرو به ایران می‌آیند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
اتباع پاکستانی بزودی با شناورهای تندرو به ایران می‌آیند

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان اعلام کرد که براساس دستور شخص نخست وزیر، این کشور بزودی طرح شناورهای مسافربری تندرو را برای انتقال مسافران و زائران پاکستانی به ایران راه اندازی خواهد کرد.

 کامران مایکل' با اعلام این خبر که شناورهای مسافربری تندرو از بنادر کراچی و گوادر پاکستان به بندر چابهار ایران کمتر از دو ماه دیگر راه اندازی خواهد شد، گفت که محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان دستور اجرای سریع این طرح را صادر کرده است.

این وزیر پاکستانی گفته است که راه اندازی این شناورهای تندرو، سفر اتباع پاکستانی به ویژه زائران به ایران و عراق را تا حد قابل توجهی تسهیل خواهد کرد و امنیت مسافران نیز افزایش خواهد یافت.

کامران مایکل تاکید کرد که راه اندازی شناورهای مسافربری تندرو تا حد زیادی می تواند خطر حملات تروریستی علیه مسافران و زائران پاکستانی را کاهش دهد.

وی درخصوص میزان آمادگی طرف ایرانی برای راه اندازی این طرح، گفت که خوب است قراردادی میان دولت های دو کشور برای اجرای آسان این طرح امضا شود.

تعداد زیادی از مردم پاکستان علاقمند به سفر به ایران برای زیارت اماکن مقدس و سفر به عراق برای زیارت عتبات از طریق خاک ایران هستند.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه