هلنا، گردشگر آلمانی خاطراتش از ایران را در کتابی به چاپ رساند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
هلنا، گردشگر آلمانی خاطراتش از ایران را در کتابی به چاپ رساند

یک گردشگر آلمانی، پس از بازگشت از سفرش به ایران، با چاپ کتابی سعی کرده تجربه سفرش به ایران را که متفاوت با تصورات قبلی‌اش از کشورمان بوده با دیگران هم در میان بگذارد. با کجارو همراه باشید.

 هلنا هنِکن، یک شهروند آلمانی است که سه سال پیش به ایران سفر کرده و اکنون با انتشار کتابی به نام They would rock، تجربیات این سفر ۵۹ روزه را با خوانندگانش به اشتراک گذاشته است؛‌ تصویری متفاوت با آنچه از این کشور شنیده بود.

هنکن می‌گوید: 

هربار به ایران فکر می‌کردم، این لغات در سرم می‌چرخید: مناقشه اتمی، محور شرارت و کشوری خطرناک به‌ خصوص برای زنان که اصلا نباید تنها به آنجا سفر کرد». او اضافه می‌کند: «من به ایران نرفتم برای اینکه کتاب بنویسم یعنی از قبل چنین تصمیمی نگرفته بودم. در طول سفر، خاطرات روزانه‌ام را می‌نوشتم. همچنین ایمیل‌‌های زیادی برای دوستانم می‌فرستادم درباره چیزهایی که می‌دیدم و آنها کاملا از توضیحات من متعجب می‌شدند و می‌گفتند که تصور و انتظار دیگری از ایران داشتند. من هم به این دلیل و هم به‌ دلیل تاثیراتی که مردم ایران و کسانی که با آنها در ایران آشنا شده بودم روی من گذاشتند، کم‌کم تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه