نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶، روز سوم: همکاری‌های احتمالی ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری و قراردادهای هواپیمایی

سیامک احدی
سیامک احدی شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶، روز سوم: همکاری‌های احتمالی ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری و قراردادهای هواپیمایی

سومین روز برگزاری نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶ با ادامه استقبال بازدیدکنندگان همراه بود. پنجشنبه شب نیز سفیر ایران در اسپانیا در محل برگزاری نمایشگاه درباره همکاری‌های ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری در آینده نزدیک خبر داد. در ادامه همراه کجارو باشید.

نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶ از روز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرد و در روز دوم نیز شاهد افزایش استقبال بازدیدکنندگان از آن بودیم.

روز جمعه با توجه به اینکه چند روزی از شروع نمایشگاه گردشگری فیتور گذشته بود و با توجه به رسانه‌ای شدن نمایشگاه، علاقه‌مندان و مخاطبان زیادی به نمایشگاه آمدند. کشورهای مختلفی در این نمایشگاه حضوردارند و هر یک جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشور خودشان را به نمایش می‌گذارند.

فیتور 2016

در گوشه‌ای رقص‌های محلی برگزار می‌شود و در سمتی دیگر  مراسم آیینی به چشم می خورد. همه‌جا صدای موسیقی محلی شنیده می‌شود و در جای‌جای نمایشگاه خوراکی‌های خاص کشورهای مختلف وجود دارد تا از بازدیدکنندگان پذیرایی شود.

فیتور 2016

فیتور ۲۰۱۶

پنجشنبه شب نیز میهمانان و غرفه‌داران ایرانی که به نمایندگی از گردشگری کشور عزیزمان در نمایشگاه حضور داشتند، شب ایرانی را با حضور سفیر محترم ایران در هتل کانتیننتال مادرید گذراندند و در خصوص گردشگری و ظرفیت‌ها و راهکارهای گردشگری صحبت شد. محمد حسن فدایی فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت:

ایران انتظاردارد با هدف افزایش روابط دو جانبه، در زمینه‌های توریسم، راه آهن و کشاورزی، با اسپانیا همکاری کند. روابطی که ایران و اسپانیا از صدها سال پیش با هم دارند، در حال توسعه، به‌خصوص در زمینه اقتصادی است.

فیتور 2016

سفیر کشورمان در ادامه اشاره کرد که ایران می‌تواند از تجربه اسپانیا به‌عنوان یکی از قدرت‌های جهانی در بخش گردشگری با هدف ایجاد هم افزایی بین دو کشور که تمامی زمینه‌های مرتبط با گردشگری از جمله ساخت‌وساز را در بر می گیرد، بهره‌مند شود. وی افزود:

ایران نیاز به ۳۰۰ هتل ۳، ۴ و ۵ ستاره در۱۰ سال آینده دارد و اسپانیا می‌تواند با ما چه در کارهای ساخت‌وساز و چه در ارائه تجربه خود در زمینه مدیریت هتلداری همکاری کند.

فیتور 2016

به گفته فدایی‌فرد هدف ایران ترویج تبادل گردشگران است و در این راستا اشاره کرد که قرار است به اسپانیایی‌هایی که قصد سفر به ایران را دارند، تسهیلاتی داده شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تسریع صدور ویزا که نباید بیش از۱۰ روز یا ۲ هفته طول بکشد، اشاره کرد.

فیتور 2016

سفیر ایران ضمن ابراز امیدواری از برقراری پروازهای مستقیم بین اسپانیا و ایران در آینده نزدیک، افزود:

برای این کار پروژه‌ای بین شرکت‌های هواپیمایی «ووئلینگ» اسپانیا و شرکت‌های «ایران ایر» و «ماهان ایر» در دست اجرا است.

در نمایشگاه فیتور امسال کشورهایی با نمایش جانورات تاکسیدرمی شده، ظرفیت‌های حیات وحش خود را به نمایش گذاشته‌اند.

فیتور 2016

بایستی گفت کشور ما ایران نیز دارای حیات وحش خاصی بوده که می‌تواند علاقه‌مندان به پرنده‌نگری و خزنده‌شناسی و نیز گیاهان و پروانه ها را به خود جذب کند. وجود پرندگانی مانند هوبره و زاغ بور و نیز تمساح پوزه کوتاه و وجود لاک‌پشت دریایی پوزه عقابی و گیاهانی مانند سوسن چلچراغ و لاله‌های واژگون از زیبایی‌های خاص ایران هستند که در برخی از بروشورهای غرفه‌داران و در برنامه سفرهای ایرانگردی به آن‌ها اشاره شده است.

فیتور 2016

امروز نیز مانند دیروز جلسات و مذاکرات ادامه دارد و در تمام غرفه‌های کشورها آژانس‌داران و تور اپراتورها برای ارتباط هدفمند در جهت انجام تورهای گردشگری با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

برخی از غرفه داران با پوشیدن لباس‌های قدیمی و تاریخی در نمایشگاه می‌چرخند و با غرفه داران کشورهای دیگر عکس می‌گیرند.

فیتور 2016

در غرفه ایران هنر خط ایرانی یکی از چشم نوازترین جاذبه‌ها برای علاقه‌مندان به گردشگری است که به آن‌ها ارائه می‌شود.

شرکت گردشگری ایوار نیز همچنان به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ایرانگردی پرداخته و از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان ایران با محصولات ایرانی پذیرایی می‌کند.

فیتور 2016

ایران سرزمینی چهار فصل با اقلیمی متنوع است و از ساحل تا ساحل از خزر تا خلیج فارس و از غرب تا به شرق نقطه‌ای را نمی‌توان دید که انسان را به فکر فرو نبرد. تاریخ این سرزمین و آیین‌ها و سنت‌ها همگی زیبا هستند و می‌توانند نظر بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کنند.

تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه