روش‌های ساده برای تمیز کردن مایکروفر

هانیه احمدی
هانیه احمدی چهار شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
روش‌های ساده برای تمیز کردن مایکروفر

باقی ماندن بقایای غذا در مایکروفر علاوه بر بو و ظاهر بد، کارایی دستگاه را نیز کاهش خواهد داد. اغلب افراد از سخت بودن پروسه‌ی تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های مایکروفر شاکی هستند و کمتر تن به این کار می‌دهند، اما برای حل این مشکل روش‌های ساده‌ای وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با کجارو همراه باشید.

در این مقاله ۴ روش آسان برای تمیز کردن مایکروفر را به شما آموزش خواهیم داد که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

روش اول

استفاده از سرکه

سرکه

یک کاسه یا لیوان مناسب مایکروفر را تا نیمه از آب پر کنید سپس یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید به آن بیافزاید و آن را درون مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را برای ۵ دقیقه روشن کنید. نکته‌ی قابل توجه این است که در مایکروفرهای با قدرت بالا زمان کمتری نیاز دارید. اولین باری که این روش را امتحان می‌کنید، حتما حواستان به مایکروفر باشد تا ببینید که دراین روش بخار سرکه سبب تحریک کردن دیواره‌های مایکروفر و نرم شدن چربی‌ها و کثیفی‌های خشک شده می‌شود. پس از این مدت ظرف را از مایکروفر خارج کرده و با یک دستمال یا پارچه درون آن را تمیز کنید. کثیفی‌ها باید به راحتی پاک شوند. در پایان هم ظرف یا سینی گردانی را که در مایکروفر وجود دارد خارج کرده و مانند ظروف معمولی بشویید.

روش دوم

استفاده از لیمو

لیمو

 لیمویی را از وسط نصف کنید. یک قاچ از آن را (به صورت برعکس) به همراه دو یا سه قاشق غذاخوری آب در یک ظرف مناسب مایکروفر قرار داده و درون مایکروفر بگذارید. زمان را برای حدود یک دقیقه یا مدت زمانی که لیمو داغ شود( معمولا بیش از یک دقیقه زمان می‌برد) و درون مایکرو فر را بخار بگیرد، تنظیم کنید. پس از گذشت این مدت بشقاب را بیرون آورده و درون مایکروفر را با دستمال آشپزخانه تمیز کرده و سینی گردان آن را نیز بشویید.

روش سوم

استفاده از مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی

یک ظرف مناسب مایکروفر را تا نیمه از آب گرم پر کنید. آن میزان از مایع ظرفشویی که گمان می‌کنید لازم است را به آن بیافزایید. سپس ظرف را برای یک دقیقه یا مدت زمانی که مایع شروع به بخار شدن کند، در مایکروفر قرار دهید. پس از این مدت آن را خارج کرده و با یک اسفنج مرطوب درون مایکروفر را تمیز کنید. بخار تمام کثیفی‌ها را نرم کرده است و شما می‌توانید به راحتی آنها را از سطح مایکروفر پاک کنید. به علاوه می‌توانید برای از بین بردن بوی بد در این روش از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

روش چهارم

استفاده ازشیشه پاک کن

شیشه پاک کن

برای درست کردن این محلول، دو سوم از کاسه‌ای  را با شیشه پاک‌کن و یک سوم را با آب گرم پر کنید. این محلول رقیق می‌تواند هم برای درون و هم برای بیرون مایکروفر مناسب باشد. سینی گردان آن را خارج کرده، یک اسفنج را در این محلول زده و قسمت‌های داخلی مایکروفر را با آن تمیز کنید تا جایی که تمامی لکه‌ها پاک شود.

نکاتی که باید توجه داشته باشید:

  • مطمئن شوید که مایکروفر شما به برق متصل نیست.
  • قبل از اینکه لکه‌های سخت را پاک کنید، اجازه دهید محلول به مدت ۵ دقیقه روی آنها باقی بماند.
  • مطمئن شوید که قسمت‌های بالایی درون مایکروفر هم تمیز شده‌اند زیرا غذاها گاهی به آن نقاط می‌چسبند.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی باشد و با این روش‌ها بتوانید مایکروفر خود را به راحتی تمیز کنید. اگر شما هم روشی را بلد هستید با کجارو در میان بگذارید.

منبع:wikihow

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه