نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶: گزارش اختصاصی کجارو از آماده شدن غرفه ایران در مادرید

سیامک احدی | سه شنبه, ۲۹ دی ۹۴ ساعت ۱۸:۴۵

نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶ که یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه گردشگری است، از فردا در شهر مادرید اسپانیا فعالیت خود را آغاز می‌کند. ۱۹ شرکت ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند تا جاذبه‌های گردشگری ایران را به آژانس‌های مسافرتی خارجی معرفی کنند. در ادامه اولین گزارش اختصاصی کجارو از این نمایشگاه را که با همکاری آژانس ایوار تهیه شده است، مطالعه می‌کنید.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور (Fitur) یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه گردشگری اسپانیا است که سالیانه در فاصله بین ماه‌های ژانویه و فوریه در شهر مادرید برگزار می‌شود. این نمایشگاه که توسط سازمان نمایشگاه‌های مادرید برگزار می‌شود، محلی برای گردهمایی آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری است تا بتوانند محصولات خود را به یکدیگر و مردم معرفی کنند. همچنین فرصت خوبی است تا کشورهای مختلف بتوانند جاذبه‌های گردشگری خود را به آژانس‌های مسافرتی معرفی کنند.

اولین دوره این نمایشگاه در سال ۱۹۸۱ با حضور ۱۵۰۰ شرکت مسافرتی از ۳۷ کشور جهان برگزار شد و ۳۰۰۰ بازدیدکننده داشت. این میزان تا به امروز به طور مداوم رو به افزایش بوده و هر سال شرکت‌ها و بازدیدکنندگان بیشتری به این نمایشگاه می‌آیند. فیتور ۲۰۱۶ از فردا، ۳۰ دی‌ماه تا ۴ بهمن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند و ما هم در کجارو جزئیات بیشتری از آن را ارائه خواهیم کرد.

فیتور ۲۰۱۶

از ایران نیز ۱۹ شرکت خدمات مسافرتی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که هم‌اکنون در حال آماده‌سازی غرفه‌ها هستند تا بازدیدکنندگان را با صنعت گردشگری ایران آشنا کنند. در ادامه تصاویری از روند آماده‌سازی غرفه ایران در نمایشگاه فیتور را مشاهده می‌کنید:

فیتور ۲۰۱۶

فیتور ۲۰۱۶

فیتور ۲۰۱۶

فیتور ۲۰۱۶

موضوع اصلی نمایشگاه امسال، گردشگری سبز است که یکی از اصول اولیه آن توسعه پایدار است. از این رو مساله گردشگری سبز در کشورهای در حال توسعه مثل ایران اهمیت بالاتری دارد و باید بیشتر روی آن کار شود.

فیتور ۲۰۱۶

فیتور ۲۰۱۶

اساس گردشگری سبز بر مبنای مصرف صحیح هر نوع منابعی است که می‌تواند برای نسل‌های بعدی مفید باشد. انواع انرژی، میراث طبیعی، تاریخی و معنوی و بسیاری موارد دیگر در این دسته قرار می‌گیرند. همان قدر که امروز ما از طبیعت و آثار فرهنگی و تاریخی موجود بهره می‌بریم، نسل بعد نیز این حق را دارد تا از آنها بهره‌مند شود. گردشگری سبز به دنبال راهکارهایی است تا بشر بتواند بدون وارد کردن آسیب به این موارد، از آنها استفاده کند. تحقق این امر میسر نیست، مگر از طریق آموزش و آگاهی‌بخشی.

فیتور ۲۰۱۶

این گزارش با همکاری آژانس مسافرتی ایوار تهیه شده است. آژانس ایوار در این نمایشگاه به عنوان یکی از نماینده‌های ایران حضور داشته و غرفه شماره ۳ در بخش ایران را به خود اختصاص داده است. هدف ایوار از حضور در این نمایشگاه معرفی ناشناخته‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، ورزشی و ماجراجویانه ایران است.

تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه