بزرگ‌ترین پیست سافاری کشور در قشم افتتاح شد

تیم کجارو | یکشنبه, ۲۷ دی ۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

پیست سافاری قشم به عنوان بزرگترین پیست طبیعی سافاری کشور با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

 این پیست در زمینی به مساحت ۵۲۰ هکتار احداث شده است و چشم اندازهای زیبای سواحل قشم از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شمار می‌رود.

همزمان با آیین افتتاح این پیست، هفتمین دوره مسابقات آفرود کشور نیز با شرکت ۴۰ خودرو و ۸۰ ورزشکار از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، قزوین، همدان، البرز، هرمزگان، کردستان و شهرستان قشم آغاز شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:

علاوه بر ورزشکاران، دیگر اقشار جامعه نیز می‌توانند از این پیست استفاده کنند و این سیاست به جذب بیشتر گردشگران به این جزیره کمک شایانی می کند. پیست شترسواری و اسب دوانی روستای گورزین قشم نیز با هدف تقویت حوزه گردشگری این جزیره تا پایان امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بزرگترین پیست سافاری کشور با هدف برگزاری مسابقات اتومبیلرانی، ورزش‌های هوایی و موتورسواری در قشم آماده شده است، گفت:

برگزاری مسابقات آفرود، شترسواری و اسب‌دوانی در سطح کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی موجب افزایش آمار گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه و در نهایت ارتقا شاخص‌های اقتصادی قشم می‌شود.

معاون رئیس جمهوری پیش از افتتاح پیست سافاری قشم، از شرکت کشتی‌سازی فولتون، کمپ تفریحی - اقامتی هلر، کمپ درگهان و دیگر کمپ‌های مسافری قشم برای نوروز ۹۵ بازدید کرد و در جریان پیشرفت برنامه‌ها قرار گرفت.

منبع:ایرنا

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه