امکان استفاده از کارت‌های بانکی برای گردشگران خارجی فراهم شد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
امکان استفاده از کارت‌های بانکی برای گردشگران خارجی فراهم شد

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، با رایزنی‌های انجام شده گردشگران خارجی می توانند راحت مبالغ ارزی خود را به كارت‌های بانكی تبديل کنند.

 مجتبی میرحسینی در این باره اظهار داشت:

با توجه به مذاكرات صورت گرفته با دو بانک خصوصی و صرافی‌های مورد تائيد بانك مركزی، برای بالا بردن ضريب امنيتی در امر خريد گردشگران خارجی و انجام امور مالی در سيستم بانكی كشور، گردشگران خارجی می‌توانند مبالغ ارزی خود را به كارت‌های بانكی تبديل نموده و به راحتی از همه مزايای كارت‌های بانكی و خريد از كليه مراكز فروش و استفاده از دستگاه‌های كارت خوان فروشگاهی بهره‌مند شوند. اين موضوع موجب خواهد شد گردشگران نگرانی از بابت مفقود شدن نقدينگی نداشته و با اطمينان خاطر بيشتری به سياحت و گردش بپردازند.

 همچنین با توجه به غير قابل پيش‌بينی بودن حوادث و اتفاقاتی كه ممكن است برای گردشگران رخ دهد، با هماهنگی بيمه مركزی و بخش خصوصی، شرایطی برای استفاده گردشگران خارجی از همه سطوح بيمه‌ای در کشور فراهم شده‌ است.

میرحسینی با اشاره به مشکلات گردشگران خارجی در تهیه سیم کارت‌های اپراتورهای همراه داخلی به سبب قوانین ثبت هویتی گفت:

برای توسعه خدمات‌رسانی و افزايش رضايتمندی گردشگران خارجی خدمات ويژه‌ای در محل پايانه‌های مرزی و مراکز اقامتی ارائه خواهد شد.

 استفاده از خطوط تلفن همراه ايران برای استفاده از اينترنت و ارتباط گيری، با توجه به مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن اهميت ويژه ای دارد و  با توجه به مشکلات خریداری سیم کارت با پاسپورت، اداره کل میراث فرهنگی با همکاری بخش خصوصی در پی حل این موضوع برآمده‌ است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه