ماه عسل در آتن: راهنمای سفر و آب و هوا

زهره زرشکیان | جمعه, ۲۵ دی ۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

آتن پایتخت یونان، شهری است که قرن‌ها تاریخ را در دل خود نگاه داشته است. این شهر یکی از مشهورترین شهرهای دنیاست که به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا شناخته می‌شود. اگر به تاریخ و بازدید از بناهای تاریخی خاص علاقه دارید و قصد دارید ماه عسل را در تاریخ سفر کنید، آتن می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. با کجارو همراه باشید.

آتن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است که حداقل ۳۰۰۰ سال است به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا شناخته می‌شود. آثار به جای‌مانده از تمدن‌های گذشته هنوز در این شهر نمایان است: تپه‌های بلند آکروپلیس (Acropolis)، گردشگاه پلاکا (Plaka) و آثاری که در موزه‌های بیشمار آتن نگهداری می‌شود. آتن، گهواره‌ی تمدن غربی و زادگاه تاریخی فیلسوف‌هایی چون ارسطو و افلاطون، تعطیلاتی را برای شما فراهم می‌کند که تصویری واضح از گذشته را با تجربه‌ای هیجان‌انگیز از زمان حال در هم می‌آمیزد.

اطلاعات مورد نیاز پیش از سفر

زبان رسمی: یونانی (البته بسیاری از مردم انگلیسی صحبت می‌کنند)

ملزومات ورود: گذرنامه با سه ماه اعتبار از تاریخ خروج

مدت زمان پرواز: (از تهران به مقصد آتن) ۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

پول رایج: یورو

حمل و نقل درون شهری: اتوبوس، مترو، تاکسی، پیاده‌روی و استفاده از ماشین (ترافیک بی‌نهایت شدید است، بنابراین فقط برای سفرهای کوتاه خارج از شهر ماشین کرایه کنید)

بهترین زمان برای سفر به آتن

بهترین شرایط آب و هوایی: ماه‌های مارس تا می و ماه‌های اکتبر تا نوامبر. تابستان‌ها هوا نسبتا گرم می‌شود و زمستان‌ها بسیار سرد است.

بهترین قیمت‌ها: ماه‌های مارس تا می و اکتبر تا نوامبر

کارهایی که می‌توان انجام داد

خرابه‌های چشمگیر

تنها با قدم زدن در این شهر می‌توانید قرن به قرن آثار تاریخی به‌جای‌مانده را ببینید. می‌توانید از تپه‌ی مشهور آکروپلیس بالا بروید تا پارتنون (Parthenon)، یکی از خیره‌کننده‌ترین بناهای معماری باستانی در تمام عمرتان را ببینید. همچنین می‌توانید از آنجا همزمان پایتخت شهرهای مدرن و باستانی را تماشا کنید. درست زیر آکروپلیس، پلاکا قرار دارد که قدیمی‌ترین بخش آتن است. نگاهی به اطراف بیاندازید تا بناهای یادبود مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل را ببینید. سپس به مسافرخانه‌ای بروید و کمی موسیقی سنتی گوش کنید و نوشیدنی بنوشید.

میهمانی اصلی

یونانی‌ها مردمانی شاد و سرزنده هستند که در زمان حال زندگی می‌کنند و در طول هفته، هر شب بیدار می‌مانند. (برای این کار برنامه‌ی مشخصی دارند: خواب کوتاه و مفید روزانه در هر بعدازظهر برای رفع خستگی که کمک بزرگی برای شب‌ زنده‌داری است). به این ترتیب یونانی‌های پرانرژی تا نزدیک غروب، اطراف پلاکا به گشت و گذار می‌پردازند. سپس با آسودگی شام می‌خورند و تمام شب را به افراط در بارها و کلوب‌های شبانه به خوش گذرانی و رقصیدن می‌گذرانند. می‌توانید به این گروه‌ها بپیوندید و خود را غرق در یکی از پرشورترین زندگی‌های شبانه‌ی اروپایی ببینید.

منبع: The Knot

مطالب مرتبط:

دیدگاه