راهنمای سفر به بریزبن

بریزبن یکی از پر‌جمعیت‌ترین شهرهای استرالیا است و در آن می‌توان فرهنگ‌هایی گوناگون را مشاهده کرد. در ادامه‌ با کجارو همراه باشید تا در مطلبی جامع، هرآنچه را که برای سفر به این شهر نیاز داریم، با هم مرور کنیم.

با بریزبن بیشتر آشنا شوید:

درباره بریزبن

اطلاعات ضروری بریزبن

آب و هوای بریزبن

بهترین زمان سفر به بریزبن

هزینه‌ های سفر به بریزبن

جاهای دیدنی بریزبن

درباره بریزبن 

بریزبن (Brisbane) پایتخت ایالت کوئینزلند و سومین‌ شهر پرجمعیت استرالیا است. شالوده‌ اصلی این شهر بر پایه‌ تجارت شکل گرفته، ازاین‌رو مانند سیدنی و ملبورن، فرهنگ‌های گوناگونی در آن به چشم نمی‌خورد.

در بریزبن، مردم اغلب در طول هفته کار می‌کنند و آخر هفته‌ها را برای تفریح و استراحت کنار ساحل می‌گذرانند. بخواهیم صادق باشیم، با وجود اینکه اغلب گردشگران بین‌المللی، سیدنی، ملبورن و صخره‌های بزرگ مرجانی را برای تفریح و سفر انتخاب می‌کنند، بیشتر مردم استرالیا اما شهر بریزبن را به‌عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات ترجیح می‌دهند و از آنجایی که این شهر از مناطق گرمسیری خیلی دور نیست، به مقصدی جذاب تبدیل شده است. این مطلب برای سفری ۲ تا ۳ روزه به بریزبن تهیه شده است.

نمایی شبانه از پل بریزبن

عکس از unsplash (عکاس: Jamie McGlinchey)

اطلاعات ضروری بریزبن

اختلاف ساعت با تهران: ۶:۳۰+

زبان رسمی: انگلیسی با گویش استرالیایی

واحد پول رسمی: دلار استرالیا

وب‌گاه رسمی: www.brisbane.qld.gov.au

فرودگاه: (Brisbane Airport (BNE

چشم‌اندازی از بریزبن

عکس از unsplash (عکاس: Brisbane Local Marketing)

آب و هوای بریزبن 

به‌عنوان یک مقصد سفری محبوب، بریزبن سالانه پذیرای گردشگرانی از سراسر دنیا است، اما برخی از ماه‌ها احتمالا برای شما بهتر خواهند بود. اگر شما گرما را ترجیح می‌دهید، پس تابستان (نوامبر تا مارس) زمانی عالی برای سفرتان خواهد بود. در این مدت، دمای هوا بسیار خوب است و فرصتی عالی را برای شنا کردن در آب‌های این منطقه فراهم می‌کند.  زمستان‌، پاییز و بهار اما دمای هوا کمی کاهش پیدا می‌کند و نسیم‌های خنکی می‌وزد. هوای منطقه در زمستان از حالت گرمسیری فاصله می‌گیرد، با این وجود، انقدر سرد نیست که نشود با یک ژاکت و پوشش سبک، به‌راحتی در محیط‌های بیرونی وقتتان را سپری کنید.

میانگین حداکثری دما: ۲۶.۴ درجه سانتی‌گراد

میانگین حداقلی دما: ۱۶.۲ درجه سانتی‌گراد

کوالایی در طبیعت بریزبن

عکس از unsplash (عکاس: Bob Walker)

بهترین زمان سفر به بریزبن 

به‌دلیل موقعیتی که بریزبن دارد، در تمام طول سال آب و هوای خوب این شهر باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. به همین خاطر، قیمت هتل‌ها در همه‌ سال کمی تغییر می‌کند، اما نه به‌اندازه‌ای که در دیگر مناطق استرالیا شاهد آن هستیم. در وسط تابستان که هوا گرم‌تر است، قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا می‌کنند، اما با این وجود، نباید توقع زیادی از این نزول قیمت داشته باشیم. اما به‌طور کلی در زمستان، می‌توان بهترین اتاق‌ها را با کمترین هزینه نسبت به دیگر ماه‌های سال رزرو کرد.

هزینه‌ های سفر به بریزبن 

هزینه‌ هاستل (خوابگاه)

هاستل‌های زیادی در این شهر وجود دارد. هزینه‌ یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی، از ۲۰ دلار استرالیا شروع می‌شود. اتاق‌های خصوصی هم معمولا از ۶۰ دلار شروع خواهند شد.

Nomads Brisbane بریزبن

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در هتل

هتل‌های بریزبن در ماه‌های گرم تابستان (نه همه‌ این مدت) به‌خصوص دسامبر تا فوریه، قیمت‌های بالایی دارند، و زمستان‌ هم قیمت‌ها کمی معقول‌تر می‌شوند. در هر صورت اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل، بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره      ۳۰ تا ۱۰۰ دلار استرالیا

۲ ستاره      ۷۱ تا ۱۵۰ دلار استرالیا

۳ ستاره      ۶۵ تا ۲۸۷ دلار استرالیا

۴ ستاره      ۹۲ تا ۳۱۹ دلار استرالیا

۵ ستاره      ۲۱۵ تا ۳۹۲ دلار استرالیا

Emporium Hotel South Bank بریزبن

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

متوسط قیمت مواد غذایی

متاسفانه مانند دیگر نقاط استرالیا، قیمت مواد غذایی و حتی فست‌فودها بالاتر از چیزی است که انتظار داریم، اما با این وجود ممکن است رستوران‌های خاورمیانه‌ای که با ذائقه‌ ما ایرانی‌ها سازگارتر است، قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌تری داشته باشند.

صبحانه: اگر شما دوست ندارید در هتل‌ محل اقامتتان صبحانه را میل کنید و شهر را ترجیح می‌دهید، غذاهایی عالی، با قیمتی کم در انتظار شما خواهد بود. ( ۶ تا ۱۰ دلار استرالیا)

ناهار: پیتزا، پاستا و غذاهای آسیایی جز گزینه‌های ویژه و بسیار عالی است که تقریبا در هرکدام از رستوران‌های این شهر پیدا خواهید کرد. (۹ تا ۱۵ دلار استرالیا)

شام: از میان رستوران‌های متنوع و گوناگونی که برای انتخاب وجود دارد، شما فرصت این را خواهید داشت تا ضیافت شامی عالی را در رستوران‌های بین‌المللی و  محلی برپا کنید. (۱۴ تا ۲۵ دلار استرالیا)

فست‌فود در بریزبن

عکس از unsplash (عکاس: Brisbane Local Marketing)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۹۰ و ۷۶ دلار استرالیا تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

غذاهای ارزان در بریزبن

عکس از unsplash (عکاس: Jojo Yuen)

حمل و نقل عمومی در بریزبن

شورای شهر بریزبن، یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های اتوبوس‌رانی استرالیا را به‌همراه شبکه‌های حمل و نقل نمادین CityCat و CityFerry اداره می‌کند، اما متاسفانه‌ هزینه‌های مرسوم این سیستم، حدود ۵ درصد به‌ازای هر کیلومتر از همتاهای خود در سیدنی و ملبورن گران‌تر است. خبر خوب اینکه با وجود سیستم یک‌پارچه‌ بلیط goCard، ادامه‌ سفر و جابه‌جایی بین کشتی به قطار به اتوبوس، بدون پرداخت هزینه‌ اضافی و به‌سادگی امکان‌پذیر است. اگر مشکل خاصی داشتید، تنها کافی است از رانندگان یا اوپراتورهای هر ایستگاه سوال کنید تا راهنمایتان کنند. ممکن است نقشه‌هایی که در ایستگاه‌ها تعبیه شده، برایتان کمی گیج کننده باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از سرویس‌ گوگل‌مپز استفاده کنید که گاهی اوقات در مقایسه با نقشه‌ها بهتر عمل می‌کند. در این شهر می‌توانید از انواع اتوبوس، قطار، کشتی و حتی دوچرخه استفاده کنید. دوچرخه ها در نقاط زیادی از شهر اجاره داده می‌شوند که برای تجربه‌ای متفاوت و ارزان پیشنهاد می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر به وب‌گاه رسمی بریزبن مراجعه کنید.

ترن هوایی از فرودگاه تا مرکز شهر

۱۷ دلار استرالیا

اتوبوس‌های شاتل از فرودگاه تا مرکز شهر

۲۰ دلار استرالیا

حمل و نقل عمومی در سطح شهر

۴ دلار استزالیا

هر ۳ کیلومتر جابه‌جایی توسط تاکسی در سطح شهر

۱۰.۹۰ تا ۲۰ دلار استرالیا

کرایه دوچرخه در اطراف بریزبن (دوره‌ ۱ روزه)

۲ دلار استرالیا

 

کرایه دوچرخه در بریزبن

عکس از unsplash (عکاس: ZACHARY STAINES)

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

گوکارت (goCard) تهیه کنید

دارندگان گوکارت‌ها می‌توانند حدود ۳۰ درصد در خرید بلیط‌های تک سفره صرفه‌جویی کنند، بنابراین اگر فکر می‌کنید سفرهای زیادی در سطح شهر پیش رو دارید، خرید این کارت، کاری عاقلانه است. این کارت را می‌توان در انواع قطار، اتوبوس و کشتی در کوئینزلند جنوب شرقی استفاده کرد. خبر خوب اما اینکه اگر از همه‌ موجودی کارت استفاده نکردید، می‌توانید باقی‌مانده‌ آن را پس بگیرید.

گوکارت در بریزبن

عکس از وب‌سایت couriermail.com.au (عکاس: Rob Williams)

روزهای سه‌شنبه به تماشای فیلم بروید

اگر نیاز به کمی استراحت و تنوع دارید، سه‌شنبه‌ها، سینماهای Cineplex  فیلم‌ها را تنها با پرداخت ۶.۵۰ دلار استرالیا به نمایش می‌گذارند، اگر به فیلم علاقه دارید، چنین فرصتی را نباید از دست بدهید.

جاهای دیدنی بریزبن 

لذت سواری با کشتی‌های CityCat

شک نکنید که سفرتان به بریزبن بدون سوار شدن در یکی از قایق‌های CityCat، تکمیل نخواهد شد. این قایق‌ها که توسط محلی‌ها به‌عنوان کار فعالیت می‌کنند، برای هر گردشگری جذاب هستند. این قایق‌های فوق‌العاده راهی عالی و بسیار ارزان برای تماشای شهر بریزبن محسوب می‌شوند. چه سفر ماه‌عسلی و رمانتیک باشد و چه سفری به‌همراه دوستان یا تمام اعضای خانواده، بی شک با سوار شدن بر این قایق‌ها، تجربه‌ای به‌یادماندنی در انتظار شما خواهد بود. در طول این تورها، می‌توانید شهر بریزبن را از منظری متفاوت تجربه کنید که ممکن است، بدون آن از دید شما پنهان بماند. پس فرصت را از دست ندهید!

مناسب برای: زوج‌های جوان، به‌همراه دوستان، خانواده

نکته‌ها:

این کشتی‌ها در هفت روز هفته و هر ۱۵ دقیقه یکبار  فعالیت می‌کنند که اگر ساعت پر رفت آمدی باشد، در زمان کمتری مسافرگیری می‌کنند.

;;کشتی استرالیا

پارکلند South Bank

سوار یکی از کشتی‌های CityCat شوید و خودتان را به این پارک برسانید تا با انبوهی از باغ‌های زیبا، غذاخوری‌های بی‌شمار، جاذبه‌های فرهنگی زیاد و حتی یک ساحل شگفت‌زده شوید. خوره‌های فرهنگ بهتر است سری به مرکز فرهنگی این پارک که شامل گالری هنر کوئینزلند به‌علاوه‌ گالری هنر مدرن می‌شود بزنند. همچنین در این ناحیه‌ می‌توانید موزه‌ کوئینزلند و همچنین مرکز هنرهای نمایشی کوئینزلند را پیدا کنید. اگر همه‌ این‌ها برایتان جذاب نیست، می‌توانید به ساحل مصنوعی این منطقه سری بزنید و چند ساعت را با آرامش در آن سپری کنید. به‌طور کلی همیشه‌ بهانه‌ای برای رفتن به سات‌بانک وجود دارد، از موسیقی زنده گرفته تا جشنواره‌های غذایی، همه و همه می‌تواند دلیلی برای سرگرم شدن شما باشد.

مناسب برای: شکموها، ساحل دوستان، عاشقان هنر و معماری، طبیعت دوستان

چرخ بریزبن! (Wheel of Brisbane)

چه کاری عاشقانه‌تر از به اشتراک‌گذاری لذت گوندولا سواری (کابین‌های چرخ و فلک) با معشوقه‌تان در بزرگترین چرخ و فلک بریزبن است؟ چرخ و فلکی که نمایی بی‌نظیر از رودخانه و مناظر شهری را در اختیارتان می‌گذارد. برای داشتن تجربه‌ای متفاوت‌تر، می‌توانید یکی از کابین‌های این چرخ و فلک را برای شب اجاره کنید. خبر خوب اینکه هرکدام از گوندولاها دارای سیستم تهویه‌ مطبوع هستند که تجربه‌ آن را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

مناسب برای: افراد هیجانی، زوج‌های جوان

نکته‌ها:

چرخ و فلک بریزبن در Cultural Forecourt واقع در خیابان راسل که خود در پارکلند سات‌بانک واقع شده است، قرار دارد.

چرخ و فلک

پناهگاه کوالای لون‌پاین (Lone Pine)

لون‌پاین بزرگ‌ترین حفاظت‌گاه کوالا در سراسر جهان است که مقدار زیادی فضا برای بازدیدکنندگان و پرسه زدن حیوانات در اطراف دارد. نوازش کردن یک کوالا، غذا دادن به لوریکیت‌ها (نوعی طوطی کوچک استرالیایی) و کانگورورها یا دوست شدن با هرکدام از حیوانات دیگر بومی استرالیا شامل صاریغ استرالیایی (نوعی کیسه‌دار)، وامبت‌ها (نوعی پستاندار کیسه‌دار)، مورچه خورک (اکیدنا) و شیطان‌های تاسمانی (نوعی کیسه‌دار) از جمله تفریحاتی است که در این منطقه انتظار شما را می‌کشند. اگر عاشق حیوانات و بازی کردن با آن‌ها هستید، به‌هیچ‌وجه چنین تجربه‌ای را از دست ندهید.

 

مناسب برای: خانواده، طبیعت دوستان

نکته‌ها:

برای رسیدن به پناهگاه لون‌پاین، سوار اتوبوس ۴۳۰ از ایستگاه خیابان کوئینزلند شوید.

هزینه‌ی ورود به حفاظت‌گاه برای افراد ۳ تا ۱۳ سال ۲۷ و بزرگسالان ۳۷ دلار استرالیا می‌شود.

پارکلند روما استریت (Roma Street Parkland)

پارکلند روما استریت از جالب‌ترین جاهای دیدنی بریزبن و بزرگ‌ترین پارک نیمه گرمسیری شهری در جهان است که پیشنهاد می‌کنیم قبل از شام سری به آن بزنید. این پارک ناحیه‌ی بسیار وسیع و زیبایی است که به‌طرز معصومانه‌ای حفظ شده و پر از گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع است. بدون شک برای فرار از هرج و مرج و شلوغی فضاهای شهری، وجود چنین مناطقی غنیمت به شمار می‌رود. پارک روما استریت مکانی ایدئال برای پیاده‌روی قبل از شام است.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، طبیعت دوستان

نکته‌ها:

در این پارک زیبا می‌توانید اژدهای آبی استرالیایی را هم تماشا کنید. حیواناتی دوست‌داشتنی و بسیار زیبا که از دیدن آن‌ها سیر نخواهید شد.

تورهای قایق‌سواری آریا کروز (Aria Cruises)

شرکت آریا کروز، تجربه‌ی لذت‌بخشی از قایق‌سواری و تماشای تمام خلیج مورتون (Moreton) را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. تماشای دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی در طول مسیر، توقف برای شنا کردن، حمام آفتاب و همچنین پیاده‌روی در طول ساحل شنی از جمله تفریحات مفرحی است که برای شما تدارک خواهند دید. اگر در طول ماه‌عسل‌تان دوست دارید برای همسرتان تجربه‌ای به‌یادماندنی خلق کنید، شرکت در چنین تورهایی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

 

مناسب برای: ساحل دوستان، طبیعت دوستان، افراد هیجانی

نکته‌ها:

در خود خلیج مورتون، تعدادی تور تفریحی جذاب از جمله جت‌اسکی و سفرهای ماهیگیری زمستانی ارائه می‌دهند که بسیار هیجان‌انگیز هستند.

باغ‌ گیاه‌شناسی شهری

باغ گیاه‌شناسی بریزبن، واحه‌ای بسیار زیبا در دل این شهر  است که از منطقه‌ی تجاری بریزبن (CBD) دور نیست و درست در کنار رودخانه قرار دارد. از شاخصه‌های این مکان می‌توان به تعدادی مسجمه به‌همراه‌ باغ‌های باشکوه و حوضچه‌های ساکن اشاره کرد. بعد از کمی پیاده‌روی و تماشای اطراف باغ، اگر خسته شدید، تعداد زیادی مکان برای صرف نوشیدنی و عصرانه وجود دارد که می‌توانید در یکی از آن‌ها توقف کنید. اگر دنبال مکانی آرام در این شهر می‌شد، تا چند ساعتی را با آرامش فکر کنید، باغ گیاه‌شناسی شهری می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، طبیعت دوستان

نکته‌ها:

این باغ در طول بخشی از کنار رودخانه واقع شده است که آن را گاردن پوینت می‌نامند.

بالا رفتن از پل استوری (Story Bridge)

اگر این امکان برایتان وجود دارد، در هنگام گرگ و میش هوا، به‌همراه همسرتان از این پل بالا بروید و به تماشای مناظر باشکوه شهری مشغول شوید. این اطمینان را به شما می‌دهیم که تجربه‌ای به‌یادماندنی در انتظارتان خواهد بود. تجربه‌ای که تا سال‌ها از آن یاد می‌کنید. تماشای طلوع آفتاب در پس زمینه‌ی رودخانه و ساختمان‌های شهری، لذتی است که نباید به‌هیچ‌وجه از دست بدهید. پیشنهاد ویژه‌ی ما این است که اگر می‌خواهید رسما از نامزدتان درخواست ازدواج کنید، یکی از عاشقانه‌ترین مکان‌ها، بالای این این پل و بهترین زمان هم هنگام گرگ و میش هوا است. رویایی است نه؟

مناسب برای: افراد هیجانی، زوج‌های جوان

نکته‌ها:

اگر شرایط فیزیکی مناسبی برای بالا رفتن از پل ندارید، خیلی نگران نباشید، چراکه با وجود سکو‌های پهن،  چنین کاری بسیار آسان و راحت صورت می‌پذیرد.

پل

بازار سات‌بانک (Southbank Market)

اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت در یک شب جمعه هستید، بازارهای سات‌بانک بسیار سرگرم‌کننده هستند. این بازارها در لبه‌ی شهر و درست کنار رودخانه قرار دارند که از شاخصه‌های آن‌ها می‌توان به غرفه های جواهرات دست‌ساز، هنر و غذاهای خوشمزه اشاره کرد. مطمئن باشید همیشه کالای ویژه‌ای را در این مارکت‌ها پیدا خواهید کرد.

مناسب برای: شکموها، تک‌نفره، به‌همراه دوستان، زوج‌های جوان، خوره‌های خرید، خانواده

گالری هنر مدرن

گالری هنر مدرن بریزبن همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم در پارکلند سات‌بانک واقع شده است. این گالری، با وجود داشتن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های منطقه‌ی آسیا اقیانوسه، همیشه در ارائه‌ی هنر مدرن به استرالیا پیش‌گام بوده است. نمایشگاه دیوید لینچ (کارگردان آمریکایی) بین نمایشگاه جهانی، ارزش بازدید بالایی دارد. این نمایشگاه به ارائه‌ی ترکیبی از هنر موسیقی و فیلم می‌پردازد که احتمالا برای اغلب سینما دوستان جذاب خواهد بود.

مناسب برای: تک‌نفره، به‌همراه دوستان، زوج‌های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان هنر و معماری

نکته‌ها:

پیشنهاد می‌کنیم رویدادهای موسیقی را در وب‌سایت رسمی موزه بررسی کنید.

موزه‌ی کوئینزلند

اگر دنبال تماشای نمایشگاه‌های خاص هستید، موزه‌ی کوئینزلند بریزبن، مکانی عالی برای این کار به شمار می‌رود. گالری سده‌ی Anzac که در مارس سال ۲۰۱۴، به مناسبت صدمین سال پس از جنگ جهانی اول افتتاح شد، یکی از نمایشگاه‌های این موزه است که بی شک از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. در این موزه می‌توانید نمایشگاهی از فسیل‌های باستانی گرفته تا ادوات جنگی را تماشا کنید.

مناسب برای: تک نفره، به‌همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج‌های جوان، سالمندان، خانواده

نکته‌ها:

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از زمان برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، وب‌سایت رسمی موزه را بررسی کنید.

ورود به موزه برای همه افراد رایگان است.

مطمئن شوید هنگام ورود به موزه، هیچ کیف یا کوله‌پشتی به‌همراه ندارید.

سواری در بالون هوای گرم، بر فراز بریزبن

تاکنون سرگرمی‌های متفاوتی را در بریزبن تجربه‌ کرده‌اید، اما بی شک بالون سواری منحصر به فردترین تجربه‌ای است که در سفر به این شهر، انتظار شما را می‌کشد. البته سوار بر این بالون‌ها نمی توانید خیلی دور شوید، اما هرچه هست، تماشای مناظر شهری از آسمان، هیجانی به‌همراه دارد که کمتر کسی می‌تواند از آن چشم‌پوشی کند. پس از بالون‌سواری می‌توانید در یکی از تاکستان‌های این شهر صبحانه‌ای مفصل و خوشمزه میل کنید. بدون شک یکی از بهترین هدیه‌هایی که می‌توانید در سفر به بریزبن به همسرتان هدیه دهید، همین بالون‌سواری است.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، زوج‌های جوان، سفرهای لوکس، طبیعت دوستان

نکته‌ها:

شرکت ارائه دهنده‌ی این تورها (Hot Air Balloon Brisbane & Canungra Vineyards) امکان جابه‌جایی شما از همه هتل‌های مرکز شهر را فراهم می‌کند، با این وجود شما می‌توانید خودتان رانندگی کنید و آن‌ها را در محل مورد نظر ملاقات کنید.

کوه Coot-tha Lookout

بی شک یکی از بهترین و خوش منظرترین نقاط بریزبن، همین کوه است. کوه Coot-tha Lookout مناظری خارق‌العاده از پراکندگی شهر و فراتر از آن را در جلوی دیدگانتان می‌گذارد. می‌توانید در اطراف کوه، از پیک‌نیک یا میل کردن غذا در رستوران، هم‌زمان با لمس اتمسفر ناب این ناحیه لذت ببرید. فقط یادتان باشد روزی آفتابی را برای این کار انتخاب کنید تا تجربه‌تان خراب نشود.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، زوج‌های جوان

نکته‌ها:

تماشای مناظر شهری از روی کوه Coot-tha Lookout در طول روز شگفت‌انگیز است، اما با وجود روشنایی شهری و ماه کامل در آسمانی صاف، احتمالا دلتان نخواهد شب‌ هنگام سری به این کوه نزنید.

جزیره‌ی سنت هلنا

تعدادی جزیره در بریزبن وجود دارد اما پیشنهاد ما جزیره‌ی زیبای سنت هلنا است. اولین پارک تاریخی ملی کوئینزلند که میزبان خرابه‌های یک زندان مستعمراتی است. زندانی که زمانی به‌عنوان سوراخ جهنم در اقیانوس آرام جنوبی شناخته می‌شد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در یکی از تورهای راهنما شرکت کنید تا با تمام گوشه کنارهای این جزیره و زندان مخوف آشنا شوید.

مناسب برای: خانواده، افراد هیجانی، زوج‌های جوانجزیره سنت هلنا

نویسنده: علی نظرپور 

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای توریستی استرالیا بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map