افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته جاری

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
 افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته جاری

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است مناطق شمالی و غربی کشور به تدریج ابری می‌شود و دمای هوا نیز طی روزهای پیش رو افزایش خواهد یافت.

 احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  گفت:

براساس آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی، پوشش ابر در برخی نقاط شمال غرب مشاهده می‌شود که براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، این پوشش ابری به تدریج غرب، ‌ دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و برخی مناطق مرکزی کشور و در بعدازظهر شمال شرق کشور را دربرمی‌گیرد.

موج ضعیفی از مناطق جنوبی کشور عبور کرده که در استان بوشهر و جنوب فارس و سپس فردا چهارشنبه در استان هرمزگان و به تدریج جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان سبب ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده می‌شود. این موج ضعیف اوایل روز پنجشنبه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

 روز جمعه با گذر موج دیگری از نوار شمالی کشور و همچنین نفوذ زبانه‌های پرفشار و جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، در شهرهای شمالی، آذربایجان‌ها و به تدریج در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، بارندگی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

 از لحاظ دمایی طی امروز و فردا افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه