برگزاری همایش عروسک‌های محلی اقوام ایران و سایر ملل

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
برگزاری همایش عروسک‌های محلی اقوام ایران و سایر ملل

همایش عروسک‌های محلی اقوام ایران و سایر ملل با هدف اشاعه مفهوم غنی میراث ملموس و ناملموس عروسک‌ها ومعرفی نقش آنها به منظور بیان میراث معنوی قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های ملیت‌ها برگزار می‌شود.

  به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری، لیلا کفاش زاده مسئول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت:

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۴ بهمن ماه است و محدودیتی درتعدادو اندازه عروسک‌های ارسالی نیز وجود ندارد. هویت و لباس عروسک‌ها باید ملی، قومیتی، آئینی، اسطوره‌ای یا تاریخی باشد و عروسک‌های بدون شناسنامه درمسابقه شرکت داده نمی‌شوند.

دبیرخانه مسابقه، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد و درصورتی که خلاف آن ثابت شود، اثر از مسابقه حذف و امتیازات آن باطل می‌شود.

 عروسک‌های شرکت کننده قابلیت نمایش‌های دوره‌ای داخلی و خارجی را با حفظ مالکیت معنوی صاحب اثر دارا هستند.

به کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه می یابد، لوح تقدیر اعطا و درپایان نیزکتابی به همراه شناسنامه آثار چاپ و منتشر خواهد شد.

کفاش زاده با اشاره به اینکه ارسال اثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است، گفت:

مسابقه عروسک‌های محلی اقوام ایران و سایر ملل ۱۹ بهمن ماه سال جاری انجام و محل برگزاری آن نیز در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

این همایش و مسابقه توسط دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت امور زنان و خانواده سازمان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، مرکز غیردولتی توسعه راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملل و موسسه آوای طبیعت پایدار برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه