از دنیای گردشگری چه خبر؟

علی زمانی | جمعه, ۱۱ دی ۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

صنعت گردشگری جهان، هر روز با اخبار و تحولات جدیدی همراه است و این رویدادها در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی به واسطه حجم بالای مسافران برای سفر به مقصدهای جدید و قدیم گردشگری دنیا، در حال افزایش است. سرویس خبری وب‌سایت کجارو، امروز نگاهی دارد به برخی از خبرهای دنیای گردشگری از نگاه مراکز اطلاع‌رسانی بین‌المللی. با ما همراه باشید.

 

 

 گردشگری

هواپیمایی قطر، یکی از برترین خطوط هوایی سال ۲۰۱۵ جهان، از راه اندازی خط پروازی مستقیم از دوحه به شهر دوربارن آفریقای جنوبی خبر داد. قطر به عنوان میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰، تلاش دارد تا امکان تردد آسان و گسترده میلیون‌ها شهروند کشورهای ۵ قاره به این سرزمین خشک و گرم حاشیه خلیج فارس را فراهم کند. این شرکت اخیرا، از برقراری پروازهای بین‌المللی به شهرهای آمریکا با هواپیماهای نسل جدید A350 خبر داده است.

 هواپیمایی ریان ایر ایرلند، بسته سفرهای خاطره‌انگیز ۹.۹۹ یورویی را در آستانه کریسمس در اختیار مشتریان خود قرار داد. این شرکت، اخیرا از بسته‌های تخفیف خود در مقصدهای پروازی محبوب قاره سبز رونمایی کرده و با تبلیغات گسترده، می‌کوشد تا حجم قابل توجهی از پروازهای گردشگران داخل اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دهد. گفتنی است، شرکت ریان ایر، یکی از نوآورترین خطوط هوایی جهان است که پایین‌ترین نرخ بلیط را برای جابجایی میان شهرهای اروپا ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به http://blog.ryanair.com مراجعه کنید.

 فرودگاه آتلانتای آمریکا با ثبت رکورد خدمات‌رسانی به ۱۰۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۵، پرترددترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۱۵ اعلام شد و رکوردی تاریخی در صنعت هوایی این کشور به ارمغان آورد. فرودگاه بین‌المللی آتلانتا Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport  کسب این موفقیت را با همکاری شرکت هوایی Delta Air اعلام کرده است.

فرودگاه آتلانتا(نمایی از فرودگاه آتلانتا، پرترددترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۱۵ )

 شرکت Airbnb.com اعلام کرد: در سال نو میلادی، بیش از یک میلیون گردشگر در ۱۵۰ کشور جهان، از خدمات میزبانی خودمانی ارائه شده توسط این شرکت استفاده خواهند کرد و نیویورک و پاریس، دو شهر پرتقاضای این شرکت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ هستند. گفتنی است، این شرکت میزبانی ( community driven hospitality) آمریکایی، برترین شرکت ارائه‌دهنده فرصت‌های اقامتی غیر رسمی (محل‌های مسکونی شهروندان) به صدها میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان بوده و ظرفیت‌هایی برای اقامت کم‌هزینه را در خانه‌های شهروندانی که علاقه‌مند به اجاره دادن خانه یا اتاق‌های خود به گردشگران هستند، فراهم می کند.

در آستانه سال نو میلادی، وب‌سایت کوچ سرفینگ، ارائه‌دهنده خدمات میزبانی رایگان به میلیون‌ها کاربر اینترنت در سراسر جهان، از افزایش خدمات کاربران عضو، به گردشگران خارجی در صدها شهر جهان خبر داد.

 وب‌سایت Internations.org، از افزایش شمار رویدادهای (event) تنظیم شده برای تعامل گردشگران در صدها شهر جهان، از طریق بخش مدیریت رویدادهای شهری، در آستانه کریسمس ‌خبر داد که شمار بازدیدکنندگان این پرتال ارائه‌دهنده خدمات مشاوره گردشگری و تعامل گردشگران با یکدیگر را با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه کرده است. گفتنی است، ده‌ها هزار کاربر ایرانی در این وب‌سایت فعال هستند.

 فرودگاه واشنگتن (MWAA) از راه‌اندازی سامانه جدید اطلاع‌رسانی دیجیتالی و تعاملی مسافران خود برای سهولت استفاده آنان از خدمات فرودگاهی خبر داد. ابزارهای navigation، تردد دیجیتالی در فرودگاه، بررسی خدمات و همچنین تعامل آنلاین با مسئولان فرودگاه از طریق اپلیکیشن موبایل، از جمله قابلیت‌های این سامانه عنوان شده است. شخصی‌سازی خدمات در عرصه صنعت گردشگری به خصوص خدمات هوایی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای فناورانه و خلاقانه در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که به نظر می‌رسد سال آینده را با تحولات جدی در عرصه فرصت آفرینی های دیجیتالی برای گردشگران روبه‌رو کند.

 دفتر روابط خارجی بریتانیا، نسبت به سفر گردشگران بریتانیایی به منطقه سان لی تون پکن در پایتخت چین هشدار داد. این هشدار در حالی صورت گرفته که طبق گزارشات مراکز بین‌المللی گردشگری، چین و تایلند، به عنوان مقصدهای جایگزین اروپاییان در آسیا پس از تحولات سیاسی در ترکیه معرفی شده است. گفتنی است سفارت بریتانیا در پکن، چند روز پیش پیام‌های تهدیدآمیزی از طریق افراد ناشناس دریافت کرد.

 هواپیمایی امارات، اخیرا از برقراری پرواز مستقیم بین دوبی با بیرمنگهام انگلستان خبر داد که با هواپیمای غول پیکر A380 انجام می‌شود. این پرواز، در ماه مارس آینده و به مناسبت پانزدهمین سالگرد فعالیت این خط هوایی اماراتی صورت می گیرد.

 دولت کنیا اعلام کرد: برای توسعه فضای گردشگری این کشور، پروازهای بین تانزانیا و کنیا، در سال آینده میلادی برقرار خواهد شد. کنیا، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری حیات وحش در جهان است که سالانه صدهاهزار نفر را به سمت بکرترین زیستگاه‌های حیوانات وحشی به این منطقه می‌کشاند.

 شرکت کشتی های کروز موسوم به MSC امارات، از برقراری سفرهای دریایی لوکس بین بندر شیخ زائد ابوظبی با بندر دوبی، در آستانه سال نو میلادی خبر داد. این گشت دریایی ۷ روزه، در یکی از جذاب‌ترین مناطق دریایی جهان صورت می‌گیرد و هرساله مشتاقان زیادی را به سمت جذابیت‌های گردشگری دریایی می‌کشاند.

 دفتر گردشگری دولتی مراکش، از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات دیجیتالی برای معرفی مقاصد گردشگری مراکش در انگلستان خبر داد. کمپین MuchMorocco campaign تلاش می کند تا فرصت‌های گردشگری این کشور آفریقایی را از طریق رسانه‌های دیجیتالی و تعاملی اطلاع‌رسانی کند. گفتنی است مراکش یکی از مقصدهای مهم گردشگری شهروندان شمال اروپا محسوب می‌شود که تا ۲ هفته آینده، شهرهای مختلف این کشور در فصل زمستان، میزبان صدها هزار گردشگر بین‌المللی خواهد بود.

 کنسول گردشگری و سفر جهانی موسوم به WTTC اعلام کرد: از توافق‌های صورت گرفته در اجلاس پاریس، میان نماینده دولت‌های جهان برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای که سبب کاهش ۱.۵ درجه‌ای حرارت کره زمین می‌شود، حمایت می‌کند.

 دولت کوبا اعلام کرد که در حال رایزنی با ایالات متحده برای برقراری هر چه بیشتر پروازهای هوایی بین هاوانا و شهرهای مهم آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی است. گزارشات سیاسی، از سفر احتمالی اوباما به هاوانا، به منظور عادی‌سازی روابط دو کشور پس از ۴ دهه در ماه‌های پیش رو خبر می‌دهد. انتظار می رود روابط سیاسی دو کشور، تاثیر زیادی در رونق گردشگری کوبا در سال ۲۰۱۶ میلادی بگذارد.

 کنسول گردشگری کشور بوتان اعلام کرد: برای تشویق سفر گردشگران بین‌المللی به این کشور، سرویس بازدید از مناطق کوهستانی زیبای این کشور را با هلی کوپتر فراهم کرده است.

 دولت ویتنام برای توسعه مقاصد گردشگری خود در سال جدید میلادی و کسب مزیت‌های رقابتی بیشتر در بازار در حال رشد هتل‌های ۵ ستاره آسیا، با مشاوران صنعت گردشگری از سوئیس تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است. این تفاهم‌نامه، با شرکت Nagoi Sao Cua Duong ویتنام امضا شده است تا رونق گردشگری در منطقه Movenpick این کشور را به همراه آورد.

 فرودگاه دوبی، از خدمات‌رسانی به بیش از شش میلیون و دویست هزار گردشگر خارجی در اکتبر امسال خبر داد که نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد افزایش را نشان می دهد. چالش در صنعت گردشگری ترکیه در ماه‌های اخیر، کشورهای منطقه را به یکی از مقاصد جایگزین گردشگران روسی و غربی تبدیل کرده است.

 شرکت هوایی نیوزلند ایرلاین اعلام کرد برای نخستین بار، پرواز مستقیم بین آکلند و هوستون آمریکا را برقرار کرده است. مدت این پرواز، ۱۲ ساعت بدون توقف اعلام شده و انتظار می رود رشد گردشگری این کشور اقیانوسیه را به دنبال داشته باشد.

 شرکت قطارهای شهری Virgin Trains انگلستان، برای رونق گردشگری در شهرهای انگلیس، خدمات جدیدی را به مقصد لندن، پایتخت این کشور ارائه کرده است تا مسافران بتوانند صبح زود، شهرهای مختلف این کشور را به مقصد لندن ترک کنند و مدت زمان بیشتری را در این شهر در اختیار داشته باشند. توییتر این شرکت حمل و نقل شهری، یکی از فعال‌ترین صفحات اجتماعی صنعت گردشگری این کشور را تشکیل می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی https://twitter.com/VirginTrains مراجعه کنید. اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی، از مهم‌ترین شیوه‌های اطلاع‌رسانی فعالان گردشگری دنیا به جامعه مخاطبان در سال‌های اخیر بوده است.

 بریتیش ایر ویز و ایزی جت، خطوط هوایی اروپا، ۲۵ دسامبر امسال را یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها در انتقال مسافران کریسمس به سراسر جهان اعلام کردند. پرتال VisitBritain.com، از افزایش ۵ برابری گردشگران خارجی که انگلستان را برای تعطیلات کریسمس ۲۰۱۶ انتخاب کرده‌اند، خبر می‌دهد. خدمات گردشگری متنوع این شرکت برای سال آینده میلادی، در نشانی www.britishairways.com در دسترس است.

 شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات، برای هفتمین سال پیاپی، عنوان برترین خط هوایی جهان را به خود اختصاص داد. مراسم انتخاب برترین شرکت هوایی جهان در سال ۲۰۱۵، با حضور ۳۰۰ متخصص گردشگری در ساحل Mazagan‌ مراکش برگزار شد. الاتحاد، خدمات جدید خود را در وب‌سایت www.etihad.com در دسترس قرار داده است.

دنیا گردشگری

 سازمان گردشگری جهانی WTO اعلام کرد: سازمان ملل متحد، سال ۲۰۱۷ میلادی را به سال گردشگری پایدار برای توسعه (Sustainable Tourism for Development) نام‌گذاری کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی  http://undocs.org/A/C.2/70/L.5/Rev.1 مراجعه کنید. اضافه می‌شود، دوازدهمین دوره اعطای جایزه تعالی و نوآوری در عرصه گردشگری، ۳ هفته دیگر در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی مادرید اسپانیا، موسوم به FITUR 2016 توسط WTO اعطا خواهد شد که جزییات بیشتر این مراسم، در سرویس خبری کجارو به اطلاع علاقه‌مندان دنیای گردشگری خواهد رسید. گفتنی است، گزارش جهانی این سازمان درباره فرهنگ و گردشگری در سال ۲۰۱۵، اخیرا منتشر شد.

سازمان جهانی گردشگری، آخرین اخبار و تصاویر فعالیت‌های خود را از طریق صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که در نشانی https://www.instagram.com/unwto در دسترس است.

 ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی به هموطنان مسیحی، به اطلاع می‌رساند، سرویس خبری وب‌سایت کجارو، هر هفته نگاهی به مهم‌ترین تحولات در عرصه گردشگری جهان خواهد داشت. همواره با ارائه نظرات و پیشنهادات ارزنده خود، تیم کجارو را در ماموریت‌های اطلاع‌رسانی خود، یاری کنید.

 دنیای گردشگری ایران و جهان را هر روز، با کجارو دنبال کنید.

 منبع: Breakingtravelnews – UNWTO.org-Futuve Travel Experience

مطالب مرتبط:

دیدگاه