اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت گردشگری

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت گردشگری

معاون رئیس جمهوری و سخنگوی دولت از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت گردشگری خبر داد.

وی گفت:

دولت تدبیر و امید با اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در برنامه ششم توسعه به امر گردشگری به ظرفیت مهم این صنعت در ایران بزرگ چشم دوخته است.

محمدباقر نوبخت امروز (یکشنبه) در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری در برج میلاد، بلندترین برج ایران، افزود:

دولت به گردشگری نگاه مقطعی ندارد ، این صنعت در اولویت های مثمر قرار گرفته است .

نوبخت اضافه کرد:

گردشگری از دو منظر بودجه و برنامه در سال جاری و چه در سال‌های آینده از جایگاه ممتازی قرار دارد به‌نحوی که ۱۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای امر گردشگری بر اساس تبصره پنجم قانون بودجه اختصاص یافته است .

وی تصریح کرد:

گردشگری امری است که با صلح و ثبات میسر است و در شرایطی که کشور در دوران تحریم و فضای سرد روابط بین‌المللی بسر می برد، انتظار و توقع زیاد از گردشگری در توان این صنعت نبود اما دنیا در زمینه گردشگری رشد قابل‌توجهی داشت.

نوبخت ادامه داد:

با توجه به رشد ۴ درصدی گردشگری در جهان بر آن شدیم تا از ظرفیت بالای این صنعت به هر نحو ممکن استفاده کنیم تا جایی که مسئولان سازمان میراث فرهنگی با ارائه رشد ۱۲ درصدی در شرایط تحریم توانستند کارنامه درخشانی در عرصه گردشگری از خود نشان دهند.

سخنگوی دولت اضافه کرد:

وقتی در شرایط تحریم استفاده از چنین ظرفیت عظیمی با برنامه‌ریزی و تلاش میسر می‌شود، در روزها و سنوات آینده و در شرایط پساتحریم باید منتظر ترافیک سنگین ورود گردشگران و دولتمردان خارجی را داشته باشیم.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه