راهنمای سفر به واشینگتن دی سی

واشینگتن دی سی مکان جالبی است. به‌عنوان پایتخت ایالات متحده و حضور مردم مختلفی از سراسر جهان، تنوع زیادی در این شهر موج می‌زند. در واقع به زبان ساده می‌شود گفت از آن دست شهرهایی در ایالات متحده است که حتما باید دید. در این اینجا می‌توان بزرگترین مجموعه‌ بنای یادبود و موزه‌های آمریکای شمالی، همراه با محله‌های جالب را به تماشا نشست. در ادامه با کجارو همراه باشید.

در حالی که اعضای کنگره‌ آمریکا و همراهانشان پول زیادی خرج می‌کنند، بیشتر این شهر بسیار فقیر و به‌نوعی خطرناک هستند. شما سعی کنید به بعضی از جاهای خاص شهر نروید. با این وجود جمعیت دانشجویی، این شهر را سرزنده نگه می‌دارد. توریست‌های زیادی از تمام دنیا برای بازدید‌ از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی روانه‌ این شهر می‌شوند. در واقع کارهای زیادی برای انجام دادن در آن وجود دارد. تقریبا بازدید از همه‌ موزه‌ها و بناهای جالب رایگان است.

نمادهای واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت viceroyhotelsandresorts.com (عکاس: نامشخص)

درباره واشینگتن دی سی بیشتر بخوانید:

اطلاعات ضروری واشینگتن دی سی

آب و هوای واشینگتن دی سی

بهترین زمان سفر به واشینگتن دی سی

هزینه‌ های سفر به واشینگتن دی سی

جاهای دیدنی واشینگتن دی سی

اطلاعات ضروری واشینگتن دی سی

اختلاف زمانی با تهران: ۸:۳۰-

واحد پول رسمی: دلار آمریکا (USD)

زبان رسمی: انگلیسی (آمریکایی)

آب و هوای واشینگتن دی سی

کاخ کنگره آمریکا

عکس از وب‌سایت ihitthebutton.com (عکاس: نامشخص)

به‌طور معمول واشنگتن آب و هوایی سریع و متفاوت را تجربه می‌کند. تابستان‌ها می‌تواند به نحو تحمل ناپذیری گرم شود و در طول زمستان هم ممکن است با هوایی سرد و برفی روبه‌رو شویم. به دلایلی که ذکر شد ما پیشنهاد می‌کنیم که در طول فصل‌های بهار و تابستان از این شهر دیدن کنید. در طول این زمان‌ها درجه رطوبت ملایم باعث می‌شود که جمعیت زیادی روانه‌ این شهر شوند.

بهترین زمان سفر به واشینگتن دی سی

بهار در واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت marriott.com (عکاس: نامشخص)

به‌طور معمول در واشنگتن هتل‌ها در بیشتر طول سال شلوغ هستند و از نظر قیمت اغلب در رقابت با شهر نیویورک هستند. واشنگتن شهر توریستی بزرگی است که از نظر تجارتی هم بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود. ارزان‌ترین هتل های واشینگتن دی سی را می‌توان از ماه‌های ژانویه تا مارس پیدا کرد. همان طور که قبلا گفتیم پربازدیدترین زمان سال بهار و پاییز است، پس طبیعی است که آن‌ها را گران یا به اصطلاح High-Season  بنامیم. در طول تابستان  هم معمولا قیمت‌ها کمی سیر نزولی دارد. آخر  هفته‌ها می‌توان هتل های ارزانی پیدا کرد، اما به شرطی که در مناطق تجاری اقدام به این کار کنیم.

هزینه‌ های سفر به واشینگتن دی سی

هزینه‌ خوابگاه

اتاق‌های خوابگاه هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ دلار آمریکا در بردارند. در حالی که هزینه‌ اتاق خصوصی به‌ازای هر شب از ۵۰ دلار آمریکا شروع می‌شود. گزینه‌های زیادی برای انتخاب اتاق شخصی در خوابگاه‌های این شهر وجود ندارد.

هزینه‌ هتل

Hamilton Hotel - Washington DC

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

واشنگتن شهر ارزانی نیست. خصوصا در طول تابستان که شدیدا شلوغ و پر از جمعیت است.  قیمت هتل‌های معمولی به‌ازای هر شب حدودا بین ۹۰ تا ۱۵۰ دلار آمریکا می‌شود. اما اگر بخواهیم قیمت‌های کلی را بر اساس ستاره دسته‌بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره         ۵۵ تا ۱۰۰ دلار

۲ ستاره         ۶۵ تا ۱۷۷ دلار

۳ ستاره        ۷۵ تا ۲۷۶ دلار

۴ ستاره        ۶۰ تا ۳۵۷ دلار

۵ ستاره        ۳۶۵ تا ۶۸۰ دلار

نکته: دقت کنید که محاسبه‌ قیمت‌ها به‌ازای ۱ یا ۲ نفر برای هر شب اقامت در نظر گرفته شده‌اند، طبعا هرچقدر تعداد نفرات بالاتر برود هزینه‌ها هم دستخوش تغییر خواهد شد.

متوسط قیمت غذا

غذاهای گوناگون در واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت chowhound.com (عکاس: نامشخص)

تعداد زیادی گزینه‌ انتخابی در مورد غذا وجود دارد که قیمت اکثر وعده‌های غذایی چیزی کمتر از ۱۵ دلار آمریکا می‌شود. همچنین تعداد زیادی مغازه‌ ساندویچی وجود دارد که هزینه‌ای کمتر از ۱۰ دلار در بر دارند. مواد  غذایی مورد نیاز برای یک هفته از یک فروشگاه مواد غذایی هزینه‌ای حدود ۳۰ تا ۶۰ دلار می‌شود. ضمنا یک شام خوشمزه به‌همراه نوشیدنی حدود ۳۵ دلار خرج دارد. البته می‌توانید در مناطق هتل خیز مرکز شهر با پرداخت ۰ تا ۱۸ دلار یه وعده شام نسبتا خوب را تهیه کرد. اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به سبک آشپزی غربی یا آسایی علاقه داشته باشید، می‌توانید اقلام مصرفی مورد نیازتان که شامل نان تازه، برنج سفید، پنیر محلی (سبک غربی)، تخم‌مرغ، شیر(سبک غربی)، مرغ پوست کنده و بدون استخوان، سیب، پرتقال، گوجه فرنگی،سیب‌زمینی و کاهو می‌شود را به‌ترتیب با پرداخت تقریبا ۹۵ و ۷۷.۵ دلار تهیه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب مواد و محاسبه قیمت بر اساس مواد وکالری مورد نیاز یک انسان بالغ در طول یک روز انجام شده است.

هزینه حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت ihitthebutton.com (عکاس: نامشخص)

شما می‌توانید یک کارت عبور یک روزه‌ خط مترو را با ۱۴.۵۰ دلار خریداری کنید و آزادانه در سراسر شهر جابه‌جا شوید. اضافه بهای زیادی در واشنگتن وجود دارد. به‌طور مثال در تاکسی بیش از دونفر، به‌ازای هر مسافر اضافه، ۱.۵۰ دلار هزینه اضافی از شما خواهند گرفت. هزینه‌ مالیات ۱۴ دلار می‌شود و با توجه به منطقه‌ای که در آن حضور دارید بالا می‌رود. قلب تپنده‌ حمل و نقل عمومی شهر واشنگتن سیستم مترو ریل آن است. این سیستم، کل نواحی مترو و نقاطی که موزه‌ها و جاهای دیدنی واشینگتن دی سی در آن قرار دارند به‌علاوه بناهای یادبود را پوشش می‌دهد. هزینه‌‌هایی این سیستم به شرح زیر است:

بلیط تک سفره           ۱.۷۰ دلار

کارت عبور یک روزه    ۱۴ دلار

کارت عبور ۷ روزه      ۷.۵۰ دلار

نکته: خوردن غذا و کشیدن سیگار در ایستگاه‌های مترو و سیستم حمل و نقل عمومی واشنگتن ممنوع است و جریمه‌های سنگین در پی دارد.

کاهش هزینه‌های سفر

دلار آمریکا

عکس از Bloomberg via Getty Images (عکاس: Daniel Acker)

دنبال سرگرمی‌های رایگان باشید: مرکز هزاره‌ کِندی، شبانه برنامه‌هایی را به رایگان اجرا می‌کند. برخی از تئاتر‌ها تخفیف‌های دانشجویی را پیشنهاد می‌دهند. همچنین شما می‌توانید دنبال بلیط‌های دقیقه‌ آخری باشید که هزینه‌ کمتری را را به شما تحمیل می‌کنند.

به تماشای نمایش‌های فضای باز رایگان بروید: در طول ماه‌های تابستان سینماهای رایگانِ فضای باز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند که در مناطق مختلفی هم به نمایش در می آیند. پس اگر به تماشای فیلم علاقه‌مند هستید به‌هیچ‌وجه آن‌ها را از دست ندهید.

دنبال رستورانی ارزان باشید: به جورج‌تاون یا DuPont Circle بروید و از غذا‌هایی عالی به‌همراه تخفیفی استثنائی لذت ببرید.

جاهای دیدنی واشینگتن دی سی

بازدید از موزه‌های اسمیتسونیان

موزه‌های اسمیتسونیان

عکس از وب‌سایت worldstrides.com (عکاس: نامشخص)

موزه‌های اسمیتسونیان در مورد هرچیزی اطلاعات در اختیار شما می‌گذارند. از موزه‌های هوا فضا، تاریخ و طبیعت گرفته تا موزه‌ هنر و موارد دیگری که خودتان می‌توانید ببینید. در واقع شما هرگز برای یادگیری کمبودی نخواهید داشت. جالب اینکه بازدید از همه‌ این موزه‌ها رایگان هست و حتی اینترنت رایگان را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارند. دوتا از این موزه‌ها پیشنهاد‌های خوبی برای تماشای فیلم در سینماهای آی‌مکس دارند که اگر ته‌بلیط خودتان را حفظ کنید می‌توانید فیلم دوم را هم با قیمت ۴ دلار تماشا کنید.

نکته‌:

اگر گرسنه شدید می‌توانید به محله‌ چینی‌ها و خیابان هفتم بروید و یک رستوران برای صرف غذا پیدا کنید.

بازدید از بناهای یادبود

یادمان فرانکلین روزولت واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت nps.gov (عکاس: Carol M. Highsmith)

بازدید از اکثر بناهای اطراف بازار ملی رایگان هست و بهتر است که قسمتی از وقتتان را به تماشای آن‌ها بگذرانید. یکی از بناهای پیشنهادی ما بنای یادبود فرانکلین روزولت است‌. بنایی که نه زیاد شلوغ است و نه زیاد آرام. بناهای زیادی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید ۳ یا ۴ روز با آن‌ها سرگرم شوید. یکی دیگر از بناهای تاریخی و بسیار حائز اهمیت در این شهر یادبود لینکلن است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید.

نکته‌ها: بهترین زمان برای عکس برداری از یادبود لینکلن اوایل صبح است.

بازدید از بنای دیوان عالی ایالات متحده آمریکا

بنای دیوان عالی ایالات متحده آمریکا

عکس از وب‌سایت washingtonpost.com (عکاس: Stefani Reynolds/Bloomberg News)

برای ورود به بنای دیوان عالی ایالات متحده آمریکا هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. حدود ۴۰ دقیقه سخنرانی در سالن اصلی انجام خواهد شد که به شما در مورد سابقه‌ دادگاه و چگونگی فعالیت آن اطلاعات می‌دهد.

نکته‌ها:

ساختمان دیوان عالی آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل بسته است.

گرچه ورود به این مکان رایگان است، اما قبل از وارد شدن باید خودتان را برای مسائل شدید امنیتی آماده کنید.

حضور در جلسات دادگاه برای عموم آزاد است، دو انتخاب دارید، یا اینکه مدتی کوتاه مشغول تماشا کردن شوید یا به استدلال‌ها و بیانات گوش دهید. اگر علاقه‌مند هستید سعی کنید زودتر آنجا حاضر شوید، چراکه فضای کمی وجود دارد.

بازدید از کاخ کنگره آمریکا

کاخ کنگره آمریکا در واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت ihitthebutton.com (عکاس: نامشخص)

احتمالا دیدن از این بنا تنها دلیل شما برای بازدید از شهری به این بزرگی نباشد، اما حقیقت این است که حضور دولت آمریکا و دولتی‌ها در این شهر، عامل اصلی پویایی و شلوغی آن است و کاخ کنگره آمریکا درست جایی است که همه‌ این نشست‌ها اتفاق می‌افتد. بنایی که از نظر تاریخی و معماری هم بسیار ارزشمند است. به‌هیچ‌وجه تماشای آن را از دست ندهید.

نکته‌ها:

برای شما تور‌هایی را در تمام طول روز وجود دارد که بلیط‌های آن در ساعت ۸:۳۰ در دسترس هستند‌.

می‌توانید برای تماشای جلسات کنگره در دفتر مرکزی بازدیدکنندگان، جواز های لازم را دریافت کنید. چه جواز ورود به بنای کاپیتال را دریافت کنید یا نه، در هرصورت محیط بیرون و زمین‌های تپه‌ کاپیتال ارزش بازدید بالایی دارند.

اگرچه بازدید از این مکان رایگان است، اما برای این کار باید جواز عبور داشته باشید و از آنجایی که جوازها به‌صورت محدود ارائه می‌شوند، بهتر است از قبل برای خودتان یکی رزرو کنید.

قدم زدن در اطراف جرج‌تاون

جرج تاون در واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت tripsavvy.com/Getty Images (عکاس: Sean Pavone Photo)

جرج تاون یک منطقه‌ تاریخی در کنار آب است که امروزه شلوغ و پرجنب‌وجوش است. این ناحیه بهشت فروشندگان به شمار می‌رود و خیابان‌هایش پر از رستوران‌هایی با قومیت‌های مختلف است. از مکان‌های تاریخی‌اش بازدید کنید، خریدهایتان را انجام دهید و در نهایت از خوردن یک غذای محلی خوشمزه لذت ببرید. در واقع این ناحیه به‌خوبی خیابان‌های تاریخی، نمونه‌های خوب رستوران های واشینگتن دی سی و بوتیک‌های مد روز این شهر را با هم ترکیب کرده است.  شریان حیاطی و اصلی این منطقه خیابان  M است. محل تعداد زیادی فروشگاه‌ و رستوران که احتمالا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

نکته‌:

جورج تاون ایستگاه مترو ندارد و برای رسیدن به آن باید از راه‌های دیگر اقدام کنید.

بازدید از کاخ سفید

کاخ سفید

عکس از وب‌سایت wia.org (عکاس: نامشخص)

کاخ سفید نقطه‌ای است که قدرتمندترین مردان جهان زمانی اینجا زندگی می‌کردند. پس بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. ممکن است که این بنا کوچک‌تر از حد انتظارتان باشد، اما مطئنا دوست داشتنی است.  شما باید قبل از ورود به ساختمان بلیط تهیه کنید که البته نیازمند گذراندن یک سری مسائل امنیتی خواهد بود. اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. نکته‌ها: یادتان باشد که بازدید از این کاخ نیازمند کسب جواز از طریق سفارت است و ممکن است این مورد برای ما ایرانی‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر نباشد.

بازدید از باغ وحش ملی

باغ وحش ملی واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت omnihotels.com (عکاس: نامشخص)

بازدید از باغ وحش تفریحی فوق‌العاده است، به‌ویژه اگر شما فرزندی هم داشته باشید. در باغ وحش ملی می‌توانید تعداد زیادی حیوان مختلف را تماشا کنید که اغلب نمایشی ویژه را برای شما تدارک می‌بینند.  این باغ وحش بیشتر برای پانداهای چینی مشهور است.

نکته‌ها:

بازدید از باغ وحش رایگان است.

بهتر است قبل از ورود به اینجا مقداری غذا تهیه کنید، چراکه انتخاب‌های زیادی در خود باغ وحش وجود ندارد.

بازدید از قبرستان ملی آرلینگتون

قبرستان ملی آرلینگتون

عکس از وب‌سایت thechurchillhotel.com (عکاس: نامشخص)

این قبرستان محلی است که جان اف کندی و همسرش ژاکلین کندی به‌همراه دو فرزندشان به خاک سپرده شده‌اند. آرامگاه کندی به‌وسیله‌ شعله‌ آتش دائمی نشانه گذاری شده است. همچنین سربازان جنگی زیادی در این مکان به خواب ابدی فرو  رفته‌اند. در همین نزدیکی می‌توانید آرامگاه سربازان گمنام را پیدا کنید. در این قبرستان می‌توان آرامگاه بیش از ۴۰۰.۰۰ آمریکایی را تماشا کرد.

نکته‌:

بازدید از خانه‌ آرلینگتون روی تپه، به شما درک خوبی از چگونگی به وجود آمدن این قبرستان می‌دهد.

بازدید از موزه‌ جاسوسی

موزه جاسوسی واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت gallagherdesign.com (عکاس: نامشخص)

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها و سرگرمی‌های واشنگتن بازدید از موزه‌ جاسوسی است.  شما می‌توانید در مورد جاسوسی یک یا دو مورد را از فیلم‌ها و مصنوعات نمایشگاه‌های تعاملی موزه یاد بگیرید. همچنین می‌‌توانید کفش‌هایی با پاشنه‌های تقلبی، جاسوسان مشهور و مصاحبه‌هایی با افسران اطلاعاتی سابق را تماشا کنید.

تماشای شکوفه‌های گیلاس

شکوفه‌های گیلاس در واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت btsq.com (عکاس: نامشخص)

اگر بین ماه‌های مارس و آوریل به واشنگتن سفر کنید امکان دارد به موقع به جشنواره‌ شکوفه‌ گیلاس برسید. حوزه‌ بالا و پایین خیابان Basin درختان شکوفه‌ گیلاس زیادی دارد که به‌عنوان هدیه‌ای از سوی کشور ژاپن به ایالات متحده اهدا شده‌اند. شکوفه‌ دادن این درختان با جشن‌هایی که شامل کنسرت و آتش بازی هست همراهی می‌شود. خود این شکوفه‌ها فرصت مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا بهترین عکس‌ها را شکار کنید. نکته‌ها: بهترین زمان برای تماشای شکوفه‌های گیلاس ماه‌های مارس یا آوریل است. پیشنهاد می‌کنیم اگر وقت دارید و شرایط جوی هم مناسب است، یک قایق پارویی اجاره کنید و یک ساعتی را روی آب شناور بمانید. خصوصا اگر با همسرتان سفر می‌کنید.      

 تماشای آبشارهای بزرگ پارک ملی

آبشارهای پارک ملی واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت dc.curbed.com/Shutterstock (عکاس: نامشخص)

فرقی ندارد بهار باشد، تابستان، پاییز یا زمستان، در هرصورت پارک ملی واشنگتن مکانی عالی برای دور بودن از شلوغی شهر است. آبشار‌های این پارک که در محدوده‌ ۱ مایلی قرار دارند با بیش از ۳۰ متر ارتفاع از صخره‌های خاکستری پایین می‌ریزند. چشم‌اندازهای این ناحیه کمی خشن، و رودخانه آن هم خروشان است. در این پارک می‌توانید انواع پرنده و آهوی وحشی را تماشا کنید.

نکته‌ها:

ورود به پارک رایگان است.

یادتان باشدیک دوربین به‌همراه داشته باشید.

از آنجایی که که صخره‌های زیادی اینجا وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم کفش پاشنه دار نپوشید.

گشت و گذار در بازار شرقی

بازار شرقی واشینگتن دی سی

عکس از وب‌سایت easternmarket-dc.org (عکاس: نامشخص)

بازار شرقی، قدیمی‌ترین بازار مستمر در واشنگتن محسوب می‌شود که در سال۱۸۷۳ تاسیس شده است و در طول سال‌ها به‌شکل امروزی در آمده است. امروزه، می‌توان تقریبا هرچیزی از جمله گوشت و پنیر گرفته تا محصولات پخته شده و تازه، به‌علاوه‌ جواهرات، آثار هنری و مصنوعات ساخته‌ دست صنعتگران محلی را در این بازار پیدا کرد. مکانی عالی برای گشت و گذار و خرید سوغاتی‌هایی که مد نظر دارید.

نکته‌ها:

یادتان باشد گرمای خورشید را در طول تابستان دست‌کم نگیرید. بهتر است یک قمقمه آب و یک کلاه حصیری به‌همراه داشته باشید.

در طی تعطیلات آخر هفته همه چیز تا پیاده رو ها گسترش می‌یابد که شلوغی بیش از حدی ایجاد می‌کند، ولی در عوض هجان و لذت بیشتری دارد.

از هر کسی که اهل واشنگتن است و در این بازار حضور دارد بپرسید، به شما خواهد گفت که پنکیک گندم سیاه و بلوبری ارزش ماندن در صفی طولانی را دارد.

نویسنده: علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

راهنمای سفر به واشنگتن D.C ، آمریکا

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map