درخواست استفاده از ویزای «T» توسط دفاتر خدمات گردشگری سلامت

ساحره چمنی
ساحره چمنی جمعه، ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
درخواست استفاده از ویزای «T» توسط دفاتر خدمات گردشگری سلامت
به گفته‌ی معاون گردشگری، دفاترخدمات گردشگری سلامت که با صلاحدید شورای راهبردی فعالیت می کنند متقاضی استفاده از ویزای T شده و در بازاریابی‌های خود بیماران گردشگر را به کشور می‌آورند.
هفتمین نشست و اولین سالگرد تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت با حضور نمایندگان و اعضای این شورا در سالن اجتماعات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد. در این برنامه مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور گفت:
۴ عضو شورا بر اساس تفاهم‌نامه سال ۹۳ که بین وزرای خارجه، بهداشت و درمان، علوم پزشکی، نظام پزشکی و سازمان میراث فرهنگی امضا شد، تکالیفی را برای دسترسی به اهداف مشترکی در ارتباط با توسعه، تثبیت و مدیریت گردشگری سلامت کشور عهده‌دار شده است که این تکالیف به فعالیت های مختلفی تقسیم می شود. این شورا وظایف مربوط به هر دستگاهی را تبیین کرده است.
وی افزود:
استفاده از مزایای روادید P موقعی می‌تواند در چرخه برنامه‌های ما باشد که دفاتر خدمات گردشگری سلامت که با صلاحدید شورا فعالیت می کند متقاضی استفاده از این ویزا شود و در بازاریابی هایی که انجام می دهند، نوع بیماران و گردشگران را در قالب تسهیلات این ویزا مشخص می‌کنند.
رحمانی موحد ادامه داد:
اگر سه گام اساسی در این شورا نهادینه شود، یکی از آنها دفاتر مجری و فعالانی خواهد بود که شیوه نامه فعالیت آنها تصویب و ابلاغ شده است. گام دیگر شناخت موانع و امکانات خدمات در بیمارستان ها است که به مراحل پایانی رسیده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد:
گام دیگر نظام قیمت گذاری مراکز است این سه گام تا قبل از سال آینده عملیاتی می شود و در سال های آینده وارد بازاریابی انبوه خواهد شد. همچنین اساسنامه سندیکای پزشکان و بیمارستان های فعال نیز به زودی مشخص خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه