نمایش آثار تاریخی ایران در آلمان و اتریش

ساحره چمنی
ساحره چمنی پنجشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
نمایش آثار تاریخی ایران در آلمان و اتریش
بر اساس گزارش مدیرکل امور موزه‌های کشور، نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی ایران در آلمان و اتریش برگزار می‌شود که البته برپایی این برنامه‌ها مستلزم مذاکره و توافق‌های دوجانبه است.
محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت:
در نظر داریم تا برای سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی ایران را در کشورهایی مانند آلمان و اتریش برگزار کنیم. برای این اقدام باید مذاکرات بین دو کشور انجام شود و تفاهمنامه‌هایی به امضا برسد.
وی معتقد است:
با برگزاری این نمایشگاه‌ها تاریخ، فرهنگ و هنر مردم هر سرزمین به مردم جهان معرفی می‌شود از سوی دیگر رسالت موزه‌ها در معرفی تمدن سرزمین‌های دیگر به مردمی است که امکان سفر به کشورهای مختلف را ندارند. بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی فعالیت های خود را در قالب برپایی نمایشگاه‌های متعدد آغاز کرده که یکی از مهمترین آنها، نمایشگاه هفت هزار سال تمدن ایران بود که در ۱۶ کشور دنیا برپا شد.
کارگر گفت:
قرار است ما میزبان نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی کشورهای دیگر در ایران باشیم و آثار ما هم به دیگر کشورها برای نمایش برود. به همین دلیل در مذاکراتی با راین ولفز رئیس نمایشگاه‌های بین المللی آلمان قرار شد، نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران در شهر بن آلمان برپا و در مقابل نیز نمایشگاهی از آلمان در کشور ما برگزار شود، اما این مذاکرات در قالب تفاهمنامه ای در ماه‌های آینده به امضا می‌رسد.
منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه