تدوین سند معماری کشور

ساحره چمنی
ساحره چمنی پنجشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
تدوین سند معماری کشور
گزارش‌ها حاکی است که پيش نويسی سند معماری و شهرسازی در كميسيون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.
رییس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه بررسی پیش نویس سند معماری كشور در این كمیسیون گفت:
نبود سند و دستورالعمل مشخص برای معماری و شهرسازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر آن داشت تا تدوین سند معماری كشور را در اولویت قرار دهد كه در این راستا از دوسال پیش در كمیسیون هنر و معماری جلسات و نشست هایی برگزار شده است.
محمد حسین ایمانی خوشخو افزود:
برای تهیه این پیش نویس نظرات فراوانی از كارشناسان و استادان معماری و شهرسازی دریافت شده و روند بررسی پیش نویس آن در جلسات ادامه دارد تا سند نهایی تهیه شود و پس از نظرخواهی از اعضای كمیسیون و جمعی از كارشناسان و متخصصان معماری برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.
رییس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاكید بر ضرورت سند معماری گفت:
با تهیه و تصویب سند معماری در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادها و دستگاههای اجرایی مسئول و مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی موظف خواهند شد بر اساس این سند واحد فعالیت كنند.
عبدالحمید نقره كار؛ عضو هیأت علمی دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به ضرورت های سند معماری و شهرسازی از نظر شكلی، ساختاری، محتوایی و نهادهای اجرایی به بررسی پیش نویس این سند پرداخت. همچنین در این جلسه اعضای كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات و دیدگاههای خود را درباره پیش نویس سند بیان كردند. در بخش ديگر جلسه كميسيون هنر و معماري شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای حاضر در جلسه به رويدادها و مسايل هنری اخير كشور پرداختند. منبع: هنرنیوز

مطالب مرتبط:

دیدگاه