مهمان‌ نوازترین کشورهای جهان کدامند

زینب محمدی
زینب محمدی دوشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
مهمان‌ نوازترین کشورهای جهان کدامند

مهمان‌نوازترین مردم یا کشورهای دنیا تنها از طریق برداشت‌های ذهنی افراد مشخص می‌شوند و معیار مشخصی برای انتخاب آن‌ها وجود ندارد. مهمان‌نوازترین کشورهای دنیا کدامند؟

هیچ روش علمی برای اندازه‌گیری و تخمین میزان مهمان‌نوازی مردم دنیا وجود ندارد و تنها برداشت‌های ذهنی افراد هنگام سفر به مناطق مختلف مهمان‌نوازی یا سردخویی آن منطقه را نشان می‌دهد. بر این اساس مردم برخی از کشورها به مهمان‌نوازی شهرت دارند و برخی دیگر خشک و بی‌احساس جلوه می‌کنند. با کجارو همراه باشید تا به مهمان‌نوازترین مردم دنیا بپردازیم.

۵. گرجستان

گرجستان و مردم مهمان نوازش

طبق نظرسنجی‌ها و رتبه‌بندی‌های مختلف، گرجستان در رده پنجم مهمان‌نوازترین کشورهای جهان قرار دارد. از نظر مسافران غربی، این کشور نه‌تنها به خاطر وجود طبیعت خیره‌کننده، رشته‌کوه‌های بکر، چشمه‌های زیبا و کلیساهای باستانی، بلکه به خاطر خوش‌رویی مردمی که معتقدند میهمان حبیب خدا است، ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. هیچ مسافری در گرجستان احساس غریبی نمی‌کند، فقط تنها نکته‌ای که باید رعایت کرد احترام میزبان است؛ مثلا در این کشور رد کردن نوشیدنی که به شما تعارف می‌شود توهین بزرگی به حساب می‌آید. هرچند اقدامات اخیر دولت گرجستان وجه مردمی این کشور را زیر سؤال برده؛ اما حساب مردم از سیاست جدا است.

۴. ایران

مردم مهربان ایران

مردم خونگرم ایران مایه مباهات این سرزمین کهن هستند. ویل هاید، یکی از کارکنان روزنامه تایمز، مردم ایران را مهربان‌ترین مردم دنیا می‌خواند. مردمی لبخند به لب که همیشه برای کمک به دیگران حاضر هستند؛ از تعارف یک فنجان چای گرفته تا دعوت به ناهار و شرکت در جشن‌های محلی. هاید می‌گوید:

اگر به ایران سفر نکنید هرگز نمی‌توانید بفهمید شرکت در عروسی‌های محلی چقدر دلپذیر است.

۳. کانادا

مردم کانادا

در یک نظرسنجی سال ۲۰۰۸، از بین ۵۰ کشور که بیش از ۲۰ هزار نفر از ۲۰ کشور جهان شرکت‌ کرده بودند، کانادا به‌عنوان مهمان‌نوازترین کشور دنیا انتخاب شد. هرچند رویکرد علمی در این مورد اندکی غیرقابل‌اعتماد به نظر می‌رسد، چرا که این کشور شرایط آب و هوایی نامساعد و بسیار سردی دارد؛ اما مردم این کشور به صمیمیت و مهربانی شهرت دارند.

۲. استرالیا

استرالیا و مردم مهمان نوازش

آسودگی و لبخند، هدیه‌ی استرالیا به همه‌ی مسافران است. مردم استرالیا بسیار مهمان‌نواز هستند و برخوردی دوستانه دارند. تفکر مثبت و حس دوستی به‌قدری فضای این کشور را در برگرفته که مسافران حس می‌کنند در خانه خود هستند. مسافران قاره سبز معتقدند در استرالیا محال است احساس تنهایی کنید. مردم محلی خوش‌مشرب و اجتماعی با یک فنجان چای یا اسپرسو سر صحبت را باز می‌کنند و گذر زمان را از دایره محسوسات خارج می‌کنند. اینجا خستگی معنا ندارد.

۱. ایرلند

مردم ایرلند مهمان نوازترین مردم جهان

مردم ایرلند به‌عنوان مهمان‌نوازترین مردم جهان شناخته شده‌اند. تعیین اینکه آیا ایرلندی‌ها از ایرانی‌ها یا کانادایی‌ها مهمان‌نوازترند واقعاً کار سخت و بحث‌برانگیزی است؛ اما قطع به‌یقین می‌توان گفت ایرلندی‌ها متفاوت هستند. هرچند ایرلندی‌ها به‌اشتباه به مردمی که مدام نسبت به وضع هوا، مشکلات اقتصادی و قیمت‌ها معترض‌اند معروف شده‌اند؛ اما واقعیت چیز دیگری است؛ ایرلندی‌ها فوق‌العاده صادق و مهربان هستند و همیشه برای کمک به دیگران حاضرند. باوجود شرایط آب و هوایی نامساعد، خوش‌رویی، مهمان‌نوازی و فطرت پاک مردمانش، این کشور را به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا تبدیل کرده است.

نظر شما درباره‌ی مهمان‌نوازترین کشورهای دنیا چیست؟ نظرات خود را با کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه