۳۰ مکان زیبا که باید به تنهایی سفر کرد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۳۰ مکان زیبا که باید به تنهایی سفر کرد

شاید در نگاه اول سفر تکنفره و تنها اندکی دشوار به نظر برسد ولی بنا به‌دلایل بسیاری این نوع از سفر بسیار جالب است، زیرا در سفر مجردی فرصت‌ کافی برای تفکر و آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم بومی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با مکان‌های مناسب برای سفرهای تکنفره با کجارو همراه شوید!

سایت businessinsider سی مکان را که از برترین جاذبه‌های گردشگری و ماجراجوئی در سراسر دنیا به شمار می‌روند، از نیوزلند تا Cinque Terre ایتالیا انتخاب کرده است. در کشور نیوزلند گزینه‌های بسیاری- نظیر بانجی جامپینگ (پرش از ارتفاع)، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی -  برای ماجراجویی‌های مسافران مجرد و تنها وجود دارد که فقط در سفرهای انفرادی می‌توان آن‌ها را تجربه کرد. New Zealand دریاچه‌های نروژ دارای مناظر بی‌نظیری هستند و علاوه بر آن، کشور نروژ برای گردشگران بسیار امن است-  این کشور از جانب مجله اینترنتی OECD Better Life Index کشوری بسیار امن با ضریب وقوع جرم و خودکشی پایین معرفی شده است. Norway مناظر کشور سوئیس بسیار زیبا و نفس‌گیر است. با وجود مساحت کوچک این کشور دارای سیستم حمل و نقل بسیار تمیز و کارآمدی است که دسترسی به همه نقاط را بسیار آسان کرده است. شهرهای زیبای این کشور نظیر لوسرن و زوریخ، هر دو در کنار دریاچه قرار دارند و مکان مناسبی برای قدم زدن، خرید و لذت بردن از غذاهای خوشمزه هستند. Switzerland کاستاریکا در صدر لیست شادترین کشورها قرار دارد. در واقع، مردم این کشور از زندگی شاد، طولانی و باثباتی برخوردارند. به‌علاوه، این کشور محل بسیار مناسبی برای ماجراجوئی هایی نظیر ورزش‌های آبی، زیپ لاین و گردش در جنگل معروف ابر به شمار می‌رود. Costa Rica وین پایتخت اتریش یکی از بهترین گزینه‌‌های سفر انفرادی است. در کافه‌های این کشور می‌توان از قهوه و رفتار عالی کارکنان نهایت لذت را برد. Vienna

Cinque Terre یکی از مناظق زیبای کشور ایتالیا است. تجمع روستاها در نوار ساحلی در کنار یکدیگر تابلوی منحصربفردی از ساختمان‌ها و جاده‌ها به وجود آورده که می‌توان از بالای صخره‌های سبز به تماشای این منظره نشست. جریان زندگی در این منطقه کندتر است و مکان مناسبی برای آرامش و خودشناسی محسوب می‌شود.

Cinque Terre

 عده‌ای بر این باورند که هیچ مکانی بهتر از اوبود کشور بالی برای تجربه آرامش و سکوت وجود ندارد. جاییکه در آن می‌توانید در مزرعه‌های برنج قدم بزنید یا به دیدن جنگل میمون ترسناک بروید. همچنین این مکان یکی از بهترین مناطق دارای چشمه‌های آب گرم در دنیا محسوب می‌شود. بنابراین با مسافرت به این منطقه کاملا احساس آرامش خواهید کرد.

Ubud, Bali

شهر لاگوس، واقع در جنوبی‌ترین منطقه کشور پرتغال - منطقه الگاروه (Algarve)، به‌دلیل سواحل و غارهای خوش منظره‌اش مشهور است. بسیاری از ساکنان این منطقه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر چندان علاقه‌مند به گذران وقت در ساحل نیستید می‌توانید با تورهای قایق به گردش بروید یا در خیابان‌های سنگ‌فرش قدم زده و از غذای رستوران‌ها لذت ببرید.

Lagos

با وجود اینکه مرکز شهر جوان و چند ملیتی ونکوور کانادا بسیار شلوغ و پرجنب‌وجوش است ولی مکان‌های مختلفی در خارج از شهر برای گردش و دورشدن از هیاهوی شهری نظیر پارک استنلی برای پیاده‌روی وجود دارد. همچنین جزیره گرانویل در نزدیکی این شهر دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌های بسیاری است.

Vancouver, Canada

به‌تازگی شهر کیوتو ژاپن به‌عنوان بهترین شهر جهان از لحاظ سفر و اوقات فراغت معرفی شده و این رتبه حاصل نظرسنجی از گردشگران است. این شهر برای مدت ۱۰۰۰سال پایتخت امپراتوری ژاپن بوده و ازاین‌رو معابد، باغ‌ها و پارک‌های بسیاری در این شهر وجود دارد.

Kyoto, Japan

اگرچه برخی از نقاط اروپا برای سفرهای انفرادی از امنیت کافی برخوردار نیستند، ولی پارک ملی کروگر از این قاعده مستثنی است. از جمله گزینه‌های این سفر سیاحت اکتشافی است که در آن می‌توان از نزدیک از ساکنان حیات وحش بازدید کرد.

Kruger National Park

شهر کوچک گراندانا در منطقه اندلس اسپانیا و معروف به الحمرا، دارای کاخ‌ها و قلعه‌هایی است که قدمت آن‌ها به قرون ۱۳ و ۱۴ برمی‌گردد. این شاهکارهای معماری به‌همراه تارخ غنی، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگردی برای سفرهای انفرادی محسوب می‌شود.

Granada

معابد انگکور (Angkor) بزرگترین جاذبه توریستی جهان در منطقه سیم‌ریپ کامبوج قرار دارد و اخیرا توسط Lonely Planet به‌عنوان نخستین جاذبه گردشگری در جهان انتخاب شده است. بازدید از این مجموعه پیچیده و بی‌نظیر خالی از لطف نیست.

Siem Reap in Cambodia

گردش در میان انبوهی از ساختمان‌های سفید و زیبا جزایر یونان را به مکانی مناسب برای سفرهای انفرادی تبدیل کرده است. در این جزایر می‌توانید در ساحل استراحت کنید یا با تورهای قایق به گردش در سایر جزایر بروید.

lounge

در سفرهای انفرادی، گزینه‌های بسیاری برای سرگرمی در تایپه، شمالی‌ترین شهر تایوان، وجود دارد. فروشگاه‌های بزرگ این شهر مکانی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و غذای مردم این کشور هستند.

Taipei, Taiwan

در کشور شیلی این امکان وجود دارد تا در طول یک‌ روز اسکی، کوهنوردی و گردش در شهر را انجام داد. این کشور از لحاظ ویژگی‌های گردشگری دارای تنوع بسیاری مانند دره‌های سرسبز پر از باغ‌های انگور، کوه‌های پوشیده از برف و شهرهای ساحلی است. شهر پرجنب‌وجوش سانتیاگو گزینه‌ای مناسب برای گردش و تفریح به شمار می‌رود در حالی که منطقه بکر و آرام پاتاگونیا گزینه‌ای مناسب برای آرامش و گردش با تورهای قایق است.

Chile

 کشور ایرلند با برخورداری از اقامتگاه‌ها و صبحانه‌های مفصل گزینه مناسبی برای سفرهای انفرادی است. علاوه بر رفتار صمیمی و دوستانه مردم بومی، این کشور مجموعه‌ای از تورهای شهری در دوبلین، و بازدید از تپه‌های سبز و صخره‌های ساحلی حومه شهر را برای گردشگران فراهم کرده است. شهر دوبلین به‌عنوان شهر برگزیده ادبیات یونسکو انتخاب شده است.

Ireland

کشور ایسلند دارای چشم‌اندازهای طبیعی بکری مانند یخچال‌های طبیعی، پارک‌های ملی، آبشارها و.... است که جلوه‌گر طبیعت آرام این کشور است. چشمه آب معدنی Blue Lagoon دارای شهرت جهانی است و علاوه بر آن ریکیاویک با مردمی مهربان، موزه‌های خیره‌کننده و کلیساهای قدیمی پذیرای گردشگران است.

Iceland

ویتنام به‌عنوان یکی از کشورهای حامی حقوق زنان در جنوب‌شرق آسیا شناخته می‌شود و شهرهای بزرگ آن نظیر هوشی‌مین دارای امنیت بالایی است. در این کشور فروشگاه‌های بزرگی مانند Ben Thank در شهر هوشی‌مین و Dong Xuan در شهر هانوی وجود دارد.

Vietnam

باغ‌های انگور توسکانی، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق ایتالیا تبدیل کرده است. برای بازدید از این مناظر زیبا، گردشگران می‌توانند با شرکت در تورها از شهرهای تاریخی و غذاهای محلی لذت ببرند.

Tuscany

در کشور فنلاند، گردشگران می‌توانند در فروشگاه‌ها و موزه‌های شهر هلسینکی گردش کرده، از تور یک‌روزه شهر ساحلی هانکو لذت ببرند یا از سبک زندگی شهر هنرپرور اسپو دیدن کنند.

Finland

شهر Ambergris Caye در بلیز دارای دریایی بی‌نظیر، سواحل زیباو کافه‌های ساحلی آرام است. در دریای این منطقه می‌توان با لوله تنفسی در دریا شیرجه رفته و موجودات دریایی مانند انواع ماهی‌ها و حتی نهنگ را نیز از نزدیک دید. از سایر جاذبه‌های این کشور انگلیسی زبان می‌توان به خرابه‌های تاریخی Mayan و جنگل‌های انبوه اشاره کرد.

Ambergris Caye

 استکهلم سوئد، شهری جمع و جور و در عین حال دارای جاذبه‌های تفریحی متنوعی مانند قایق پارویی اسکیموها، دوچرخه‌سواری در پارک و بازدید از آثار هنر مدرن در Moderna Museet است.

Stockholm, Sweden

درکشور استرالیا، رفتار دوستانه مردم بومی با گردشگران جوان و مجرد، حس تنهایی را کاملا به فراموشی می‌سپارد. گردشگران در شهرهایی نظیر ملبورن و سیدنی از جاذبه‌هایی مانند رستوران‌های مختلف، کافه‌ها و موزه‌ها نهایت لذت را می‌برند و حتی می‌توانند در ساحل زیبا و چشم‌نواز این کشور پیاده‌روی کنند.

Australia

هلندی‌ها در کل اروپا به عنوانی مردمانی آرام از لحاظ گردش و سفر شناخته شده‌اند. در کشور هلند، گردشگران می‌توانند در خیابان‌های آمستردام با پای پیاده یا با دوچرخه از کانال‌های دیدنی و خانه‌های رنگی بازدید کرده و از جاذبه‌های هنر Maastricht دیدن کنند.

Netherlands

سنگاپور با قوانین سفت و سختش شهرت یافته است ولی از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به پاکیزگی شهر، امنیت و نظم آن اشاره کرد. مردم بومی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که باعث قرار گرفتن این شهر در صدر گزینه‌های انتخابی گردشگران برای سفر به آسیا است. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به باغ‌های گل و گیاه سنگاپور، باغ ملی ارکیده و خرید در خیابان  Orchard را نام برد.

Singapore

 پاناما مقصد مناسبی برای دوستداران هیجان و ماجراجویی است زیرا در آنجا امکان انجام فعالیت‌هایی مانند زیپ‌ لاین، کوهنوردی و.... وجودارد. همچنین از طریق تورهای یک‌روزه می‌توان به گردش در پاناما پرداخت. البته در این سفر نباید بازدید از کانال پاناما را فراموش کرد.

Panama

سفر به برلین از طریق سیستم U-Bahn برلین - مترو ارزان - بسیار آسان است و از طرف دیگر ساکنان مودب این شهر و جاذبه‌های توریستی نظیر دیوار برلین آن را به یکی از بهترین مقصدها برای گردشگران مجرد تبدیل کرده است. علاوه بر این بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای اروپا، (Kaufhaus des Westens (KaDeWe، در این شهر قرار دارد.

Berlin

انگلستان برای سال‌های متمادی میزبان گردشگران مجرد بوده است. از جمله شهرهای محبوب این کشور می‌توان به یورک و کمبریج اشاره کرد. شهر لندن با بازارهایی با سقف‌هایی باز و تئاترهای معروف و شهر منچستر با چشم‌اندازهایش شهره خاص و عام است.

England

گردش در شهر دوبرونیک کرواسی بسیار آسان است و از جمله تفریحات و جاذبه‌های این شهر می‌توان به پیاده‌روی، بازدید از قلعه‌های تاریخی، سواحل زیبا و بافت تاریخی شهر اشاره کرد.

Dubrovnik, Croatia

منبع: businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه