چگونه از وسایل الکترونیکی خود در طبیعت محافظت کنیم

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم جمعه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
چگونه از وسایل الکترونیکی خود در طبیعت محافظت کنیم
تلفن همراه، GPS، پیام‌رسان ماهواره‌ای، رادیو، بی‌سیم و ... برای افرادی که زیاد در طبیعت و محیط‌های باز سفر می‌کنند به نوعی ابزار ضروری برای زنده ماندن هستند. البته دوربین، پخش‌کننده‌‌های موسیقی و تبلت‌ها نیز برای لذت‌ بردن از ماجراجوییمان مفیدند. اما گاهی مادر طبیعت با ما شوخی‌های خطرناک و گرانی‌ می‌کند. ممکن است با طوفان و باران وسایلمان خیس و خراب شوند یا به هر دلیلی ضربه بخورند. با کجارو همراه باشید تا با چند ترفند و ابزار جهت محافظت از این وسیله‌ها آشنا شویم.

محافظ‌های مفید

کیسه‌های پلاستیکی زیپ دار غذا ( زیپ کیپ)

Gadget Protection فقط با صرف کمی پول خرد، یک کیسه‌ی پلاستیکی زیپ‌دار غذا می‌تواند در نقش یک محافظ ارزان و در‌دسترس جهت محافظت در برابر باران سبک و قطرات آب پاشیده شده ظاهر شود. صفحه‌های لمسی معمولا از پشت این لایه‌های پلاستیکی کار می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که این لایه‌ها به دلیل کاملا شفاف نبودنشان تصویر را کمی محو منعکس می‌کنند.

جلد‌های لطیف و نرم

این جلد‌ها که اندازه‌ی آنها برای خیلی از وسیله‌های دیجیتال مناسب است ( گاهی در اندازه‌های مختلف در بازار موجودند)، محافظت بیشتری را نسبت به کیسه‌های پلاستیکی در برابر آب دارند; از جمله غوطه ور شدن. Gadget Protection جنس و شفافیت سطح آنها باعث می‌شود راحت‌تر از صفحات لمسی استفاده کنید و حتی از پشت آنها عکس بگیرید. بعضی از مدل‌های آنها حتی دارای جیب ضد آب هدفن، بخشی برای ماندن بر روی آب، گردن‌آویز و ... هستند.  

قاب‌ و جلد تلفن هوشمند

این قاب‌ها که برای هر مدل به صورت جدا ساخته شده، از تلفن عزیز شما در برابر آسیب‌های ناشی از خش افتادن، زمین خوردن و ضربات خفیف محافظت می‌کند. Gadget Protection امتیاز این محافظ‌ها این است که صفحه‌ی لمسی، دکمه‌ها و پورت‌ها در دسترس‌ هستند. برخی از مدل‌ها بخش‌هایی برای محافظت در برابر ضربات سنگین‌تر نیز دارند.

جلد‌ها و جعبه‌های سخت

این جعبه‌های ضد آب تقریبا در برابر همه چیز مقاومند. درون بعضی از آن‌ها جایگاه مخصوص وسایل خاص تعبیه شده است. Gadget Protection این نوع محافظ‌ها برای انبار کردن و البته حمل‌ و نقل وسایل شکستنی و الکترونیکی ایده‌آل هستند اما توقع دسترسی سریع و آسان به وسایلتان را نداشته باشید. طبق گفته‌ی کیسی شرمن که فردی باتجربه در این زمینه است، آسیب‌ها معمولا به دلیل ضربه، آب و گرد و خاک به وجود می‌آیند. - تلفن همراه شما به احتمال زیاد حساس‌ترین و ضروری‌ترین وسیله‌ای است که نیاز به محافظت دارد. برای محافظت در برابر این آسیب‌ها بهترین گزینه قاب و جلد‌هایی است که که مخصوص وسیله‌ی شما طراحی شده‌اند. Gadget Protection این تولیدات به شما کمک خواهد کرد وسایل خود را در برابر باران، ضربه، شن و ماسه، برف و ... محافظت کنید در حالی که به تمام امکانات‌ آن‌ها دسترسی کامل دارید.

توصیه‌هایی از طرف افراد باتجربه

حتی میزان کمی رطوبت می‌تواند فاجعه‌ساز باشد

دان سیلوربرگ، عکاس طبیعت توصیه می‌کند، مطمئن شوید به محض رسیدن به خانه به طور کامل تمامی وسایل خود را خشک کنید. وی همچنین توصیه می‌کند در زمانی که دما یا رطوبت به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، از استفاده از وسایل خود امتناع کنید چرا که این شرایط باعث ایجاد مه و شبنم بر روی وسایل می‌شود. وضعیت‌هایی مثل زمان ورود به ساختمان پس از اسکی یا زمان خروج از اتاق‌های کولر‌دار به محیط‌های شرجی.

آستین‌های ضد آب

جوئل اورتر توصیه می‌کند می‌توانید از آستین‌های مجزای ضد آب بهره ببرید. Gadget Protection - حتی زمانی که احتمال می‌دهید تلفن‌تان خیس شود، می‌توانید آن را زیر آستین برده و از آن استفاده کنید یا تماس بگیرید.( اگر جنس آستین شفاف باشد)

ابزار ضد آب

جوئل همچنین معتقد است گاهی می‌‌توان از تجهیزات الکترونیکی ضد‌‌آب استفاده کرد. Gadget Protection خود جوئل برای بسیاری از موقعیت‌ها ابزار ضد آب و ضربه را توصیه می‌کند. وی دوربین اکشن ضد‌آب تهیه کرده‌که کمی گرانتر است اما می‌توان تصاویر زیبایی زیر آب گرفت.

گوشی خود را همیشه در جیب‌های زیپ‌دار نگه دارید

نگه‌داشتن گوشی در جیب‌های زیپ‌دار لباس، وقتی اطراف آب هستید توصیه می‌شود. حتی برای تماس گرفتن می‌توان از هدفون استفاده کرد چرا که هم باعث می‌شود گوشی درون جیب بماند و هم دست برای کار‌های دیگر مثل ماهی‌گیری آزاد باشد.

چند توصیه‌ی کوتاه

. در روز‌های گرم و آفتابی گوشی خود را در سایه نگه دارید چرا که بسیاری از ابزار الکترونیکی اگر در معرض گرمای طولانی مدت قرار گیرند، آسیب می‌بینند. . زمانی که در اردوگاه هستید تمامی ابزار الکترونیکی خود را به صورت منظم در یک مکان امن نگه دارید. مثل جعبه‌های خنک کننده‌ی خشک و تمیز. . اگر ابزارتان خیس شدند به هیچ وجه تا خشک شدن کامل روشن‌شان نکنید. قرار دادن آنها در ظرف برنج خشک یا ژل سیلیکا به خروج رطوبت و خشک شدنشان کمک می‌کند. Gadget Protection اگر توانستید با موفقیت ابزارتان را خشک کرده و روشن کنید، به محض روشن شدنش از اطلاعات و فایل‌ها پیشتیبان بگیرید چرا که ممکن است آسیب به دلیل خوردگی پس از مدتی به وجود آید. اگر وسیله‌ی الکترونیکی شما روی شن یا خاک خشک افتاد، چند دمش هوای فشرده از یک قوطی یا وسیله‌ی مشابه، کمک زیادی به پاک شدن آن خواهد کرد. نظر شما چیست؟ تجارب خود را با دوستان‌تان در کجارو به اشتراک بگذارید. منبع: www.rei.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه