برگزاری جشن ثبت جهانی شوش

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
برگزاری جشن ثبت جهانی شوش
بر اساس گزارش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، جشن ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش در خوزستان برگزار می‌شود.
به گزارش افشین حیدری، محوطه تاریخی شوش از جمله محوطه‌های باستانی و باارزشی است که ثبت جهانی می‌توانست در زمینه معرفی و رونق بخشیدن به آن تاثیر بسزایی داشته باشد که با تلاش‌های دو ساله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این مهم محقق شد. وی تاکید کرد:
به منظور پاسداشت زحمات بسیار زیادی که در زمینه این اتفاق بزرگ فرهنگی در خوزستان رخ داده، جشن باشکوهی با حضور سفرای کشورها و مسوولان فرهنگی در شهر تاریخی شوش برگزار می‌شود که برای برگزاری این جشن باشکوه در حال برنامه‌ریزی هستیم.
حیدری گفت:
این که هم‌اکنون خوزستان دارای سه اثر تاریخی ثبت جهانی است، افتخاری است که باید در زمینه بهبود شرایط گردشگری استان از آن بهترین استفاده را کرد و می‌کوشیم تا این جشن فتح بابی برای این مهم باشد.
حیدری خاطرنشان کرد:
برای انجام هماهنگی‌های لازم در این شهرستان و فراهم شدن مقدمات جشن ملی ثبت جهانی شوش مهندس محمدحسن ارسطوزاده به عنوان دبیر برگزاری این جشن منصوب شده است.
همچنین دبیر برگزاری این جشن ملی اظهار کرد:
به منظور برگزاری جشن ملی ثبت جهانی شوش هماهنگی‌های لازم در سطح شهرستان و استان در حال انجام است.
محمدحسن ارسطوزاده افزود:
هدف اصلی برگزاری این جشن معطوف کردن توجهات به این شهر تاریخی و فراهم آوردن امکانات و تامین زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است که امیدواریم در این زمینه به اهداف تعیین شده برسیم.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه