مواردی که در برنامه ریزی ماه عسل باید در نظر بگیرید

محمدرضا خسروی
محمدرضا خسروی جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۱
مواردی که در برنامه ریزی ماه عسل باید در نظر بگیرید

شما قصد دارید برای سفر ماه عسل خود به کجا بروید و چه برنامه‌ای برای این سفر تدارک دیده‌اید؟ برای تجربه کردن اوقات و لحظاتی خوش و دلنشین در یک ماه‌عسل رؤیایی، شما و همسرتان دیدگاه‌های مشابهی دارید؟ اطمینان داشتن از این موضوع بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله بر آن هستیم که در راستای برنامه ریزی سفر ماه عسل زوج‌های جوان، نکاتی مفید برای خوانندگان کجارو برشماریم. با ما همراه شوید.

18

در سال ۲۰۱۵ پنج فاکتور مهم برای زوج‌های جوان در رفتن به سفر ماه عسل به شرح زیر بوده است. شما تا چه اندازه از این عوامل آگاهی داشته‌اید؟ ۱.      انتخاب یک مکان رؤیایی ۲.      صرف هزینه منطقی برای سفر ۳.      اقامت همراه با آسایش ۴.      بهره مندی از غذاها و خوراکی‌های دلچسب ۵.       انجام فعالیت‌های لذت‌بخش

honeymoon

رویاهایتان را از هم اکنون آغاز کنید!

وقت را هدر ندهید. از الان برای برنامه‌ریزی یک ماه عسل ایده آل وقت بگذارید. مشغول ایده پردازی شوید و درباره این سفر با همسرتان مفصل صحبت کنید. سعی کنید اموری را که فکر می‌کنید برای شما و همسرتان در این سفر مهم است از قبل بشناسید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید. بهتر است هر یک از شما لیستی جداگانه از علایق خود آماده کند و آن‌گاه خواسته‌های خود را با هم تطبیق دهید.

honeymoon honeymoon

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با تجربه این سفر از خانواده و دوستانتان راهنمایی بگیرید و از افراد زبده در حوزه مسافرت اطلاعات مفید کسب کنید، اما در عین حال سعی نکنید که تجربه ماه عسل دیگران را دقیقاً برای خودتان پیاده کنید! در جریان این تحقیقات و ایده پردازی‌ها سعی کنید نظرات خود و همسرتان را به عنوان نظر غالب برگزینید و البته طوری این فعالیت‌ها را انجام دهید که برای شما جنبه سرگرمی هم داشته باشند.

17

حالا شما و همسرتان برای این که بتوانید به رویای ماه عسل ایده آل‌تان تحقق ببخشید لازم است به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

 تا به حال به تلفیق جشن عروسی و سفر ماه عسل اندیشیده‌اید؟

honeymoon

چندی است که برنامه «عروسی در مقصد ماه عسل» به طور روزافزون مورد استقبال زوج‌های جوانی که مراسم ازدواج‌شان را جشن می‌گیرند قرار گرفته است. چرا نباید از این برنامه استقبال کرد؟ تلفیق پیمان ازدواج و ماه عسل رؤیایی نوعی سادگی را به همراه دارد که این سادگی، زیبایی خاصی به جشن ازدواج زوج‌های جوان می‌بخشد.

honeymoon

یک برنامه شادمانی، یک بار هزینه کردن، آن هم در یک مقصد واحد، روی هم رفته به معنای یک خاطره بزرگ و رمانتیک در آغاز زندگی مشترک خواهد بود. گفتنی است که در کشور استرالیا و  البته در سایر نقاط دنیا تالارهای مخصوص و مکان‌های خاصی با قیمت‌های مختلف جهت برپایی جشن عروسی و گذراندن دوره ماه عسل برای زوج‌های جوان در دسترس است.

honeymoon

درباره عروسی در مقصد ماه عسل مطالب بیشتری بخوانید.

دوست دارید چه زمان راهی سفر ماه عسل شوید؟

ممکن است مایل باشید که بلافاصله پس از جشن عروسی به ماه عسل بروید؛ شاید هم ترجیح می‌دهید که پس از جشن و سرور یکی دو روز استراحت کنید و سپس راهی سفرتان شوید. البته گاهی نیز زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند که ماه عسل‌شان را تا تعطیلات بعدی به عقب بیندازند تا روزهای بیشتری برای مسافرت در اختیار داشته باشند یا پس انداز بیشتری کسب کنند، یا این که آب و هوا در مقصد سفرشان مساعد باشد... چنین ملاحظاتی هم در جای خود پسندیده است.

honeymoon

honeymoon

مایلید سفر ماه‌عسل‌تان چه مدت به طول بیانجامد؟

مایلید که فقط تعطیلات آخر هفته را به سفر بروید، یا مدت یک هفته، دو هفته یا بیشتر را در ماه عسل بگذرانید؟ چند روز می‌توانید از کارتان مرخصی بگیرید؟ اگر قصد دارید برای ماه عسل به یک سفر خارجی نسبتاً طولانی بروید، در این صورت بهتر است از کارفرمایتان تقاضا کنید که برای شما گزینه مرخصی همراه با حقوق را در نظر بگیرد.

honeymoon

honeymoon

چه نوع ماه عسلی بیشتر به دلتان می‌نشیند؟

شما سفری شبیه به سفرهای دریایی پرهزینه و لوکس در دریای کارائیب را می‌پسندید یا مکانی دنج و دوردست در جزایر استوایی بیشتر باب میل‌تان است؟ شاید هم نور فراگیر شهرهای زیبای اروپایی مانند لندن، پاریس و رم بیشتر با روحیه شما سازگار است؟ هر یک از این مناطق که انتخاب شما باشد، با تعیین بودجه سفر و   برنامه ریزی قبلی برای انتخاب اقامتگاه شیرینی سفرتان را چند برابر کنید.

6

در گام بعدی، اطمینان حاصل کردن از این که در فصل مناسب، به مکانی مناسب برای گذراندن ماه عسل بروید بسیار مهم است، زیرا ممکن است شرایط جوی در مکان انتخابی شما چندان مساعد نباشد و به طور مثال، بارندگی پیوسته و شدید بازدید  از اماکن دیدنی منطقه را برای شما دشوار کند.

honeymoon 10

اگر یکی از جزایر استوایی را برای اقامت و تفریح خود برگزیده‌اید یک نکته را  فراموش نکنید: آسمان مناطق استوایی همیشه صاف و آفتابی نیست، اما بارش باران معمولاً در اواخر بعدازظهر اتفاق می‌افتد، بنابراین شما می‌توانید در بقیه اوقات روز که هوا عالی و آسمان آفتابی است فعالیت‌های تفریحی‌تان را دنبال کنید.

honeymoon honeymoon honeymoon

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه

پس از انتخاب زمان و مکان مورد نظر برای رفتن به سفر ماه عسل، قدم بعدی یافتن هتل یا اقامتگاهی متناسب با بودجه سفر است. با توجه به این که در مناطق مختلف هتل‌های پرشماری برای اقامت در دسترس است، لذا بهترین راهکار برای انتخاب هتل این است که قیمت‌ آنها را در یکی از سایت‌های ویژه فعال در زمینه قیمت سنجی، مثلاً سایت تریواگو (Trivago) بررسی کنید. به این ترتیب شما مطمئن خواهید شد که با تکیه بر اطلاعات یکی از بهترین سایت‌های رزرو هتل مثل اکسپدیا (Expedia) انتخابی مناسب انجام داده‌اید.

hourly-hotels RegentBeijingRoom0

مقصد سفر ماه عسل شما چه منظره‌ای داشته باشد؟

دوست دارید اتاق محل اقامت شما مشرف به ساحل باشد یا قله یک کوه را از پنجره اتاق خود ببینید؟ در هنگام شب سکوت محض برایتان آرامش‌بخش است یا شلوغی و هیاهوی شهر شما را بیشتر به وجد می‌آورد؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که چشم انداز محل اقامت را با وسواسی اینچنینی انتخاب می‌کنید، لازم است حتما از پیش برای رزرو هتل یا سوئیت محل اقامت خود اقدام کنید. فراموش نکنید که ممکن است بسیاری از  زوج های جوان دیگر نیز همانند شما برای ماه عسل یا تعطیلات خود اقامت در همین محل را برگزیده باشند.

doc_126_1.jpg TLC-Arosa-Kulm-Hotel_Switzerland7

24

قصد دارید چقدر پول خرج کنید؟

این مورد می‌تواند در انتخاب پاتوق شما در مقصد سفرتان خیلی مؤثر باشد، اما نه الزاماً در انتخاب خود مقصد. برای مثال در بسیاری از جزایر استوایی برای گردشگران با سطوح مالی مختلف اقامتگاه‌های متعددی تدارک دیده‌شده است. ما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا سطح بودجه خودتان را برای سفر مشخص کنید، سپس برای راهنمایی و دریافت ایده جهت انتخاب اقامتگاه از سایت‌هایی بازدید کنید که در این راستا فعالیت می‌کنند. honeymoon

تمایل دارید چه کارهایی در سفر ماه عسل انجام دهید؟

بهتر است برای تک‌تک لحظاتی که در دوران ماه عسل در کنار همسرتان می‌گذرانید از پیش برنامه ریزی کنید. فکر می‌کنید چه نوع تفریحاتی برای شما و همسرتان لذت‌بخش است؟ نشستن و صحبت کردن در کنار آتش و در فضای باز؟ یا قدم زدن در کنار ساحل، آن هم در حالی که نور مهتاب و ستارگان چراغ راه شما و همسرتان شده‌اند؟ شاید هم شما علاقه‌مند به فعالیت‌های پر جنب و جوش‌تری مانند شنا، صخره نوردی یا پرش با خودرو در تلی از شن و ماسه هستید؟ درباره فعالیت های تفریحی مورد علاقه خود با همسرتان صحبت کنید.

fireplace-by-krazy79NewMoon_Venus_MilkyWay_ZodiacalLight_Tahoe_WEB23

قصد دارید چه نوع غذاهایی را در چه مکان‌هایی میل کنید؟

آیا صرف غذا در رستوران‌های مجلل فاین داینینگ (Fine Dining) انتخاب شماست یا ترجیح می‌دهید از رستوران‌های ارزان‌تر یا حتی دکه‌های غذا فروشی غذا تهیه کنید؟ توصیه می‌کنیم در این سفر گاهی غذایی خانگی و هرچند ساده را با کمک هم طبخ کرده و میل کنید. در آینده هرگز طعم آن را فراموش نخواهید کرد!

03_IronwoodSteakandSeafood 2011-05-08-P1210359   Sunset 

9 15 7 Prairie_Homestead

مسلما همه زوج‌های جوان باید از برخی خواسته‌های شخصی‌شان در این سفر چشم پوشی کنند. شما هم به نوبه خود سعی کنید بر روی گزینه‌هایی که بیشتر از همه برایتان اهمیت دارد تمرکز کنید. فراموش نکنید که در سال‌های آینده فرصت دارید به اتفاق همسرتان به سفرهای زیادی بروید، در آن زمان می‌توانید به کارهایی بپردازید، یا به جاهایی بروید که در این سفر از آن‌ها صرف نظر کرده‌اید.

tips-for-planning-a-wedding-checklist Wedding-Cake-venila

honeymoon

نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.   منبع: Honeymoonguide

مطالب مرتبط:

دیدگاه