راه اندازی قطار گردشگری ایران اتریش

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
راه اندازی قطار گردشگری ایران اتریش

اولین قطار گردشگری ایران و اتریش در پی امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریراه‌اندازی شد.

تفاهم نامه راه‌اندازی و تجهیز اولین قطار گردشگری بین المللی ایران و اتریش، مابین گروه اقتصادی فدک به‌عنوان طرف ایرانی و سه شرکت مطرح گردشگری اتریشی به نام‌های دانه وز، دیک و مجموعه گردشگری پگاسوس، با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محسن پورسید آقایی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید. مسعود سلطانی فر، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم امضای تفاهم نامه راه‌اندازی و تجهیز اولین قطار گردشگری ایران و اتریش گفت:

گردشگری ریلی در کشورمان با ۴ قطار در قالب ۸ تور آغاز شد و با توجه به استقبال گردشگران اروپایی از این نوع گردشگری، ظرفیت در این بخش به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

معاون رئیس‌جمهوری، توسعه امکانات حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی و ریلی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و استراتژی‌ها در این حوزه دانست و افزود:

با وجود منابع محدود، ترمینال شماره ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) در حال آماده‌سازی است که با راه‌اندازی این ترمینال، ظرفیت این فرودگاه به ۲ برابر افزایش می‌یابد، همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه کاره فرودگاهی در شهرهای مختلف مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ورود قطارهای گردشگری به ایران یک تجربه موفق بود و ادامه این روند در قالب واگن‌های جدید، موضوعی است که می‌تواند در توسعه گردشگری داخلی و خارجی و همچنین کاهش هزینه‌های گردشگری تاثیر بسزایی داشته باشد. معاون رئیس‌جمهوری افزود:

ورود قطارهای گردشگری به کشورمان، به‌دلیل امنیتی که در ایران وجود دارد یک تجربه بسیار موفق بود و به همین دلیل این ظرفیت امسال به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: حضور گردشگران خارجی که با قطار در ایران سفر می‌کنند نشان می‌دهد ما در تمام نقاط کشورمان امنیت داریم. مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه، رویس دهی و خدمات در راه آهن باید افزایش یابد، گفت:

یکی از مهم‌ترین اهداف ما در حمایت از اجرای این طرح، افزایش گردشگری با قطار است.

آقایی ادامه داد:

با توجه به استقبال گسترده‌ای که گردشگران خارجی از سفر با قطار داشتند، ما به این فکر رسیدیم چرا خودمان این قطار را نداریم، با اعلام آمادگی گروه اقتصادی فدک برای حضور در این پروژه، سرمایه‌گذاری اولیه آغاز شد و همکاری و مشارکت سه شرکت اتریشی در ادامه این روند مورد تایید قرار گرفت.

در ادامه این مراسم محسن فاتحی زاده، رئیس هیئت مدیره گروه اقتصادی فدک گفت:

اولین قطار گردشگری ایران با مشارکت این گروه اقتصادی و ۳ شرکت مطرح گردشگری اتریشی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این قطار با هدف تبدیل شدن به نماد ملی و ارائه عالی ترین خدمات گردشگری در قطار به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود:

با توجه به اینکه ظرفیت قطارهای گردشگری که وارد ایران خواهد شد تا سه سال آینده تکمیل شده است، ایجاد زیرساختهای گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عکس کاور از وب‌سایت tradearabia.com (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه