مالکیت تپه جیران به میراث فرهنگی رسید

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
مالکیت تپه جیران به میراث فرهنگی رسید
به گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی البرز، در توافق انجام شده با تصرف محوطه باستانی ازبکی نه تنها مالکیت این تپه به اداره کل میراث فرهنگی البرز رسید، بلکه تپه جیران نیز به این اداره کل تعلق گرفت.
ناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت:
تپه ازبکی به لحاظ قدمت و آثار بسیار منحصر به فرد است، البته ممکن است روند عادی قضایی کمی زمانبر باشد، اما این موضوع را به صورت فوق‌العاده مطرح کردیم، بنابراین پرونده تپه ازبکی را با معاونت سیاسی استانداری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان که نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان نیز هست، مطرح کردیم.
وی افزود:
همچنین در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان نیز این پرونده بررسی شد و اصحاب رسانه و مطبوعات در جریان قرار گرفتند. مجموعه این اقدامات موجب شد که سرانجام متصرف تعامل کرده و در جلسه‌ای توافقی را به امضا برساند. در این توافق بیش از امتیازاتی که در سال ۷۳ داشتیم، گرفتیم. چون آن زمان فقط حریمی به مساحت ۱۲ هکتار میله‌گذاری شده بود، اما آنچه امسال به دست آوردیم، علاوه بر تپه ازبکی، مالکیت تپه جیران نیز به میراث فرهنگی رسید.
میرچی گفت:
ما توافق کردیم که بقیه تاسیساتی که در آنجا وجود دارد با مجوز ما کاربری گردشگری پیدا کند و آن محدوده در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گیرد. بهره‌برداری از این تاسیسات به عهده آن مالک گذاشته شده است.
منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه